چیزهایی که باید درباره استخر بادی بدانید

بیشتر پژوهشها با هدف بهبود کارایی و افزایش بازده کلی انرژی انجام شدهاست. در ایران منابع نفت و سوختهای فسیلی ز

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

بیشتر پژوهشها با هدف بهبود کارایی و افزایش بازده کلی انرژی انجام شدهاست. در ایران منابع نفت و سوختهای فسیلی زیاد است و بیشتر آن در جنوب کشور است؛ و به خاطر همین بود که در زمان گذشته کشورهای خارجی سعی داشتند به ایران نفوذ داشته باشند. تا بتوانند منابع نفتی ایران را بگیرند و حتی به ایران میآمدند و منابع کشور را استخراج میکردند و برای کشور خودشان میبردند. استخر بادی بزرگسالان حتی به پشتیبانی در اطراف کل پایه نیاز دارند تا آب را بدون شکستگی با موفقیت در خود نگه دارند. گفته میشود این سامانهها نسبت به فتوولتائیک در خشکی مزایایی دارند. راندمان در محدودهای از منحنی هد و دبی به حداکثر خود میرسد که به آن BEP بهترین نقطه راندمان اطلاق میشود(به انگلیسی: BEP Best Efficiency point). سازمانهای بسیاری در بخشهای دانشگاهی، فدرال و بازرگانی وجود دارند که پژوهشهای پیشرفته گستردهای را در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر انجام میدهند. ضمن آن که این وسایل هزینه بسیار کمتری دارند و به راحتی قابل جابجایی میباشند. هزینه زمین گرانتر است و قوانین و مقررات کمتری برای سازههای ساخته شده بر روی آب که برای تفریح استفاده نمیشوند وجود دارد. آبگیر کوپر توانایی تولید ۵ تا ۱۰ هزار مگاوات برق را دارد.

Th​is c on᠎tent w᠎as gener᠎ated by GSA Conte᠎nt Gener ator  Demover si​on.

موج دریا بر اثر پیدایش اصطکاک میان باد و سطح آب دریا پدید میآید این اصطکاک انرژی جنبشی هوای متحرک (باد) را به آب منتقل میکند؛ بنابراین از انرژی جنبشی امواج آب نیز میتوان الکتریسیته تولید کرد. هرچند امروزه با پیشرفت فناوری، میتوان آنها را با امکانات بینظیری خریداری کرد. در ماه مه سال ۲۰۰۸، کارخانه Far Niente در کالیفرنیا، با نصب ۹۹۴ ماژول PV خورشیدی با ظرفیت کل ۴۷۷ کیلووات بر روی ۱۳۰ پونتون و شناور کردن آنها در استخر آبیاری، نخستین سامانه فتوولتائیک شناور جهان را ایجاد کرد. الکترودیالیز معکوس (RED) فناوری برای تولید برق از طریق مخلوط کردن آب رودخانه تازه و آب شور دریا در سلولهای بزرگ برقی است که برای این منظور طراحی شدهاست؛ در سال ۲۰۱۶ در مقیاس کوچک (۵۰ کیلووات) در حال آزمایش است. فناوریهای EGS از طریق شکست هیدرولیکی، "باعث تقویت" یا ایجاد منابع زمینگرمایی در این "سنگ خشک گرم (HDR)" میشوند.

سامانههای زمینگرمایی پیشرفته (EGS) گونه جدیدی از فناوریهای انرژی زمینگرمایی هستند که نیازی به منابع هیدروترمال با همرفت طبیعی ندارد. این که استخرهای بادی در ابعاد مختلف تولید میشوند یکی از بهترین ویژگیهای آنها است و با هر سلیقه و در هر فضایی از جمله: حمام منزل، پشت بام، حیاط، تراس، پارکینگ، بالکن، اتاق خانه، باغ و ویلا مورد استفاده هستند و همین امر باعث شدهاست که این محصولات، راه خود را به هر خانهای باز کردهاند. آنها کارایی بالاتری نسبت به پنلهای PV در خشکی دارند، زیرا آب پنلها را خنک میکند. پمپ حرارتی کمک خورشیدی نتیجه ادغام پمپ حرارتی و پنلهای خورشیدی حرارتی در یک سامانه واحد است. بزرگترین پروژه EGS در جهان نیروگاه نمایشی ۲۵ مگاواتی است که اکنون در آبگیر کوپر، در استرالیا در حال توسعه است. انرژی دریایی (که گاهی به آن انرژی اقیانوس نیز گفته میشود) به انرژی حملشده توسط امواج اقیانوسها، جزر و مد، شوری و اختلاف دما در اقیانوس اشاره دارد. اصطلاح «انرژی دریایی» هم انرژی موج را شامل میشود - که انرژی حاصل از امواج سطحی است، و هم انرژی جزر و مدی را در بر میگیرد- که انرژی حاصل از انرژی جنبشی توده بزرگ آب در حال حرکت است.

 This a rticle h᠎as ​be en done ᠎by GSA Content ᠎Gene​rator DE​MO!

برخی از استخرهای امروزی به فواره، برد شیرجه و آبشار مجهز میباشند که لذت بهرهگیری ازآنها را دو عمده می کند.استخرهای امروزه اکثرا از هر بار دیگری مطلوب میباشند. دو مورد از برجستهترین این آزمایشگاهها، آزمایشگاه ملی سَندیا و آزمایشگاه ملی انرژیهای تجدیدپذیر (NREL) هستند که هر دو توسط وزارت انرژی ایالات متحده تأمین مالی میشوند و توسط شرکتهای مختلف شریک، پشتیبانی میشوند. یکی از روش های جدید تولید هیدروژن تحت عنوان اکسایش آب ( water oxidation )یا شکافت آب(water spliting)در سال های اخیر جزو پژوهش های پر طرفدار در سطح جهانی گردیده است و هدف از هردو واکنش تولید هیدروژن از مولکول های آب به وسیله نور خورشیذ است که به کمک کاتالیزور های همگن و ناهمگن انجام می شود.کاتالیست های ساخته شده تحت شرایط مختلف آزمایشگاهی شامل شیمیایی،فتوشیمیایی،الکتروشیمی و فتوالکتروشیمیایی مورد بررسی قرار می گیرند. این پژوهش چندین حوزه تمرکز را در دامنه انرژی تجدیدپذیر در بر میگیرد. ارتش آمریکا پیشتر خود را متعهد کردهاست که ۵۰٪ از مصرف انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کند. دمای خورشید آن قدر زیاد است که گاز هیدروژن را به هلیم تبدیل میکند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن