کمک گرفتن از وکیل ملکی در تنظیم قرارداد

احتمالا برایتان پیش آمده که برای امور ملکی یک قرارداد را امضا کرده باشید، اما بعد از اتمام کار متوجه شده اید ک

توسط ATRINNEWS در 15 دی 1400

احتمالا برایتان پیش آمده که برای امور ملکی یک قرارداد را امضا کرده باشید، اما بعد از اتمام کار متوجه شده اید که برخی از مفاد آن قرارداد به نفع شما نیست؛ و یا اینکه فروشنده از تنظیم سند رسمی به نام شما شانه خالی کرده باشد و به دردسرهای زیادی افتاده باشید. در حالیکه اگر از همان ابتدا با یک وکیل ملکی خوب مشورت می کردید با هیچ کدام از این مشکلات مواجه نمی شدید. 

در واقع مشورت با یک وکیل خوب یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید قبل از انعقاد هر نوع قرارداد ملکی انجام دهید. تنظیم قرارداد توسط وکیل املاک باعث می شود که شما از هرنوع اشتباه و ضرر و زیانی دور بمانید. در این مقاله قصد داریم شما را با ضرورت کمک گرفتن از یک وکیل برای تنظیم قراردادهای ملکی آشنا کنیم؛ همراه ما باشید.

قرارداد ملکی چیست؟

قرارداد ملکی نوعی از قرارداد می باشد که به عنوان یک سند برای تبادل ملک خاص بین اشخاص حقیقی منعقد می شود. در یک قرارداد ملکی باید تمام نکات ضروری و قوانین مربوطه ذکر شود تا از هرگونه سود جویی یا اجحاف در حقوق دو طرف جلوگیری شود. 

تنظیم قرارداد توسط افراد غیر حرفه ای و ناآشنا با قوانین حقوقی، ممکن است مشکلات کوچک و بزرگی به وجود آورد. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری، قرارداد های ملکی توسط یک وکیل ملکی متخصص تنظیم شود. 

ضرورت تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی

در طی یک قرارداد ملکی، نوعی اموال غیر منقول مثل زمین، خانه یا هر ملک دیگر بین دو نفر رد و بدل می شود و حتی ممکن است برای آن هزینه های زیادی هم صرف شده باشد. به همین دلیل حضور یک فرد متخصص و آگاه مانند یک وکیل ملک در جریان انعقاد قرارداد ضروری است تا از هر گونه نقص قوانین و سودجویی جلوگیری شود.

برخی از افراد برای اینکه هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل را نپردازند ترجیح می دهند بدون هیچ واسطه ای معامله ملکی را انجام دهند. اما شما باید بدانید که پرداخت هزینه برای کمک گرفتن از یک وکیل ملکی خیلی بهتر و به صرفه تر مشکلاتی است که ممکن است برایتان به وجود بیاید. از این رو ما به شما توصیه میکنیم ابتدا با تحقیق و بررسی بهترین وکیل ملکی را برای خود انتخاب کرده، و تنظیم قرارداد را به او بسپارید. مطمئن باشید که با این کار از دوندگی در دادگاه ها برای احقاق حق خود جلوگیری خواهید کرد. 

https://www.baharnews.ir/news/266880/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%84%DA%A9%DB%8C

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل ملکی

هزینه وکیل ملکی برای تنظیم قرارداد با توجه به نوع قرارداد، مفاد ذکر شده در قرارداد، شرایط دو طرف، وکالت از سمت یکی از طرفین و موارد مشابه محاسبه شود. به طور کلی مراحلی که برای محاسبه هزینه تنظیم قرارداد باید دنبال شوند به شرح زیر می باشند:

  1. در مرحله اول باید به صورت حضوری یا تلفنی با وکیل مورد نظر مشورت کرده و شرح قرارداد خود را به صورت مختصر به او توضیح دهید. این مرحله کاملا رایگان بوده و فقط برای آشنایی وکیل با موضوع شماست.

  2. در مرحله بعدی وکیل لیستی از مدارک مورد نیاز را به شما اعلام می کند و شما باید در اولین فرصت ممکن آن ها را به دست او برسانید. 

  3. در این مرحله وکیل امور ملکی به بررسی مدارک پرداخته و بعد از شنیدن شرایط طرفین، نوع قرارداد را تنظیم می کند.

  4. در مرحله آخر، وکیل مطابق با خواسته ها و شرایط شما و طرف مقابل، مفاد قرارداد را تنظیم کرده و هزینه نهایی را اعلام می کند. در صورتی که موافقت خود را با تمام این موارد اعلام کنید، متن وکالت نامه منعقد خواهد شد. 

جالب است بدانید در آیین نامه کانون وکلا، تعرفه های مشخصی در رابطه با تعیین درصد های پرداختی از سوی موکل به وکیل مورد نظر مشخص شده است. بنابراین شما می توانید بعد از انتخاب وکیل متخصص ملکی، با خیال راحت به دفتر وکالت مراجعه کرده و تنظیم قرارداد های ملکی خود را به او بسپارید. 

انتخاب وکیل ملکی در تهران برای تنظیم قرارداد

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، بهتر است برای جلوگیری از هرگونه مشکل در رابطه با انعقاد قرارداد های ملکی، با یک وکیل ملکی در تهران مشورت کنید. 

با وجود اینکه مراجعه به یک وکیل برای تنظیم قرارداد امری اجتناب ناپذیر است، اما انتخاب یک وکیل غیرحرفه ای می تواند شما را با مشکلاتی مواجه کند. به همین دلیل شما باید برای انتخاب وکیل نهایت دقت را به کار ببرید تا بتوانید تنظیم قرارداد های خود را به بهترین وکیل ملکی تهران بسپارید. 

از جمله مواردی که برای انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران باید در نظر بگیرید، توجه به سابقه کاری، تجربه ها و میزان دانش و تخصص وکیل مورد نظر می باشد. به این ترتیب هیچ نگرانی در خصوص تنظیم قرارداد های خود نخواهید داشت و می توانید با خیالی آسوده به انجام معاملات ملکی خود بپردازید. 

نتیجه گیری و جمع بندی

 

تنظیم قرارداد یک کار تخصصی بوده و  باید با آگاهی کامل انجام شود. از آنجایی که ممکن است شما اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید، بهتر است تنظیم قرارداد های خود را به یک وکیل املاک که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارد بسپارید. توصیه می شود با تحقیق و پرس و جو از افراد مختلف، بهترین وکیل املاک را انتخاب کنید تا بتوانید بدون نگرانی تمام معاملات ملکی خود را به درستی انجام دهید. به این ترتیب خیالتان راحت است که هیچ حقی از شما ضایع نشده و در آینده هم با مشکل مواجه نخواهید شد. 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن