چه زمانی باید از مشاوره حقوقی استفاده کنیم؟

در واقع مشاوره حقوقی نوعی از انواع مشاوره است، که سازمان ها ادارات و یا افراد را می تواند در امورات مختلف حقوق

توسط ATRINNEWS در 27 دی 1400

در واقع مشاوره حقوقی نوعی از انواع مشاوره است، که سازمان ها ادارات و یا افراد را می تواند در امورات مختلف حقوقی راهنمایی کند. 

در حال حاضر با توجه به پیشرفت روز به روز تکنولوژی و به وجود آمدن کسب و کارهای جدید و نوپا ، تمامی شرکت ها و سازمان ها برای مسائل  حقوقی، انعقاد  قراردادهای تجاری و یا انعقاد قرارداد کار به اشخاصی نیاز دارند تا بتوانند با استفاده از دانش و مهارت به صورت صحیح تمامی قراردادها را منعقد کنند.

 حتی افراد عادی برای برطرف کردن مشکلات حقوقی و یا پیشگیری از‌بروز این گونه مشکلات به مشاوره افراد متخصص احتیاج دارند . این موضوع فرقی نمی‌کند که شما فردی حقیقی باشید و یا فردی حقوقی!  در هر صورت شما برای انجام امورات حقوقی خود به یک مشاور حقوقی نیاز خواهید داشت.

 این نوع مشاوره ممکن است به صورت تلفنی آنلاین و یا حضوری می باشد و شما می توانید بر اساس شرایط و نیاز خود از هر کدام از مشاوره های حقوقی استفاده کنید.

 همچنین تعیین حقوقی بودن دعاوی در مشخص کردن مراجع رسیدگی‌کننده نقش بسیار مهمی دارد مشاوره حقوقی رایگان می‌تواند با تفکیک کردن این موضوع جهت تسهیل امور به شما کمک نماید.

مشاور حقوقی چه کسی است؟

مشاور حقوقی متخصص، به شخصی گفته می شود که در رشته حقوق تحصیلات خود را به اتمام رسانده است. معمولا مشاوران حقوقی، در ادارت، سازمان ها‌ و شرکت ها در بخش حقوقی به کار مشغول می شوند‌. مشاوران حقوقی می توانند به ارگان های مختلف جهت پیشبرد درست مسائل حقوقی و همچنین انعقاد انواع قراردادها کمک بسیار زیادی کنند. بعضی از این مشاورین حقوقی، تنها در زمینه های تخصصی خود به فعالیت میپردازند. مثل مسائل تجاری، بانکی، اداری، هنری و...

دیگر دسته های مشاوره حقوقی ، در موسسه های حقوقی به افراد حقیقی و عادی مشاوره می دهند. در برخی موارد افراد عادی و یا حتی افراد حقوقی، قبل از انجام هرگونه اقدام قانونی، با یک مشاوره حقوقی متخصص به مشورت می پردازند. تا بتوانند در رابطه با مراحل کار و جزئیات آن، آگاهی های لازم را به دست آورند. به عنوان مثال  پیش از اقدام برای طلاق توافقی و یا گرفتن حضانت فرزند، از متخصصان حقوقی، مشاوره و راهنمایی های لازم را می گیرند تا بتواند از حقوق خود در یک پرونده، اطلاع پیدا کنند.

بعضی دیگر افراد نیز جهت تنظیم دادخواست و یا بررسی یک پرونده به مشاوره حقوقی خوب مراجعه می نمایند. در واقع مشاور حقوقی امری می باشد که به دانش، تجربه و تخصص نیازمند است. یکی از بهترین راه ها جهت حاصل کردن اطمینان از تخصص یک مشاوره حقوقی متخصص، تماس و مراجعه به موسسه های حقوقی معتبر می باشد.

مشاوره حقوقی با وکیل چه تفاوتی دارد؟

در حقیقت وکیل کسی است که در آزمون وکالتی که توسط اتحادیه سراسری وکلای دادگستری و یا قوه قضاییه برگزار می گردد شرکت کرده و نمره قبولی را کسب می کند. سپس دوره های کارآموزی را گذارنده و به وکالت در زمینه های مختلف می پردازد.  

وکیل ها می توانند به افراد در امورات حقوقی مشاوره ارائه دهند، اما نمی توانند تحت عنوان مشاوره حقوقی در سازمان ها، شرکت ها و ادارات استخدام شده و کار کنند. وکلا می توانند به عنوان وکیل در ارگان های مختلف مشغول به کار گردند.

این در حالیست که مشاورین حقوقی، لزوما وکیل نیستند، و فقط تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رسانده اند. افرادی که در زمینه ای که تخصص دارند، دارای اطلاعات و تجربه کافی داشته باشند، و بتوانند به درستی به افراد مشاوره داده و آن ها را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که، بهتر است برای دریافت مشاوره حقوقی، به مشاورانی مراجعه کنید که از مهارت، دانش و تجربه کافی برخوردار بوده و سابقه بالایی داشته باشند.

آیا ما حتما در مسائل حقوقی به مشاوره حقوقی نیاز داریم؟

در این جا بیشترین سوالی که ممکن است برای اغلب افراد پیش بیاید این است که، آیا می توان بدون دریافت مشاور حقوقی در حل مسئله های حقوقی موفق بود؟

هنگامی که شما قصد دارید نسبت به مطرح کردن یک دعوا بر علیه فرد دیگری اقدام کنید، ممکن است که این کار، امری بسیار راحت به نظر برسد. اما ناآگاه بودن افراد در امورات حقوقی در بیشتر مواقع سبب بروز تبعات غیر قابل جبران خواهد شد. مشاور حقوقی خوب از طولانی شدن مدت زمان مراحل پیشبرد یک پرونده جلوگیری می نماید. شما می توانید از بهترین مشاور حقوق در تهران جهت حل مسائل حقوقی خود کمک بگیرید. و در هزینه و وقت خود صرفه جویی نمایید.

مشاورین حقوقی، بیشتر در زمینه های تخصصی فعالیت دارند. به عنوان مثال:

مشاوره حقوقی، در حوزه امورات خانوادگی و مسائلی مثل استرداد جهیزیه، حضانت کودک،اثبات رابطه زوجیت، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه زوجه و فرزندان می تواند به مراجعه کنندگان خود راهنمایی های لازم را ارائه داده و آن ها را آگاه کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن