پارتیشن بندی هارد زیتون فروشندگان و قیمت نرم افزار

برای پیدا نمودن آن، بایستی به هنگام اجرای برنامه نصب، کلید های SHIFT + F10 را فشار دهید. یکی از نقاط قوت این ب

توسط ATRINNEWS در 1 مهر 1401
برای پیدا نمودن آن، بایستی به هنگام اجرای برنامه نصب، کلید های SHIFT + F10 را فشار دهید. یکی از نقاط قوت این برنامه، این می باشد که به شما اجازه می دهد هارد اکسترنال خویش را بدون فرمت، پارتیشن بندی کنید. به همین ترتیب، هیچ کدام از داده‌های شما در طول این فرایند، پاک نخواهند شد. خب هم اکنون که اصلی اهمیت پاریتشن‌بندی هاردهای اکسترنال آشنا شدیم، دوران آن میباشد که به مسئله حیاتی نوشته به این معنی که روش‌های انجام همین کار بپردازیم. با این طریق می‌توانید پارتیشن را به صورت FAT32 فرمت کنید که شتاب آن نسبت به NTFS یا این که exFAT به خصوص روی سیستم‌های کهن خیس اکثر است. پارتیشن‌بندی حساس استعمال از ابزارهای گرافیکی در صورتی که از فرآیند آن به مهربانی اطلاع داشته باشید، فعالیت نسبتاً ساده‌ای محسوب می‌شود. هنگام کارگزاشتن یک سیستم‌عامل (چه ویندوز و چه لینوکس)، برنامه کارگزاشتن سیستم‌عامل یک صفحه پارتیشن‌بندی ارائه میکند که در آن می‌توان پارتیشن‌های درایو را ایجاد، حذف، یا فرمت کرد و حتی تغییر‌و تحول اندازه داد.
  • پارتیشن بندی کردن هارد اکسترنال دارای این طریق هم همانند نحوه نخستین مهم معایبی است که اهمیت ترین آن‌ها عدم قابلیت به کار گیری از فولدر FAT32 به جهت پارتیشن هایی حیاتی حجم عمده از 32 گیگابایت و غیر قابل تغییر و تحول بودن فرآیند پارتیشن بندی می باشند.
  • با کلیک راست بر روی آیتم کامپیوتر من یا My Computer آیتم مدیر را تعیین کنید.
  • در پنجره دارای برنامه تعداد هارد ها و درایو هایی که به جهت هر کدام تعبیه شده هست نمایش دیتا می شود.
  • شما همینطور می توانید از این برنامه به جهت ایجاد درایو نشانه گر ویندوز قابل بوت استفاده کنید، سیستم ادله را به یک هارد متعدد انتقال بدهید و تمام اطلاعات را از یک پارتیشن یا درایو پاک کنید.
سپس باید به یاری حروف انگلیسی اسم پارتیشن را مشخص و معلوم کرد تا از سایر پارتیشن ها متمایز گردد. افرادی که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنند قبل از ذخیره هر گونه داده و اطلاعاتی در پارتیشن های تازه باید یک بار آن را فرمت کنند. عضو بایستی از فی مابین فولدر سیستم های موجود یکی از را انتخاب و برچسب نو برای پارتیشن تعین نماید. آن‌گاه از همین عمل و گزینش مورد perform a quick format عملیات پارتیشن بندی هارد به کل می رسد. به طور مثال چنانچه فایل‌ها و اطلاعات و برنامه های ویندوز را در کنار هم و در درایو C ذخیره کنید و اتفاقی به جهت ویندوز شکل دهد تمامی قابل انعطاف افزارهای کارگزاشتن شده بر روی سیستم از دست می‌روند و ممکن می باشد به بازیابی اطلاعات نیاز داشته باشید. از خصوصیات این فولدر سیستم می اقتدار به قابلیت رمزگذاری اطلاعات, محدود کردن دسترسی بر شالوده کاربر، عدم محدودیت ترازو پوشه و پارتیشن و خودداری از تالیف اطلاعات بر روی نقاط معیوب هارددیسک نام برد. چندی آن‌گاه مایکروسافت سیستم فایل exFAT را همراه اصلی ویستا SP1 ارائه کرد که قرار بود یار اهمیت ویندوز ویستا ارائه شود .FAT32 سیستم فایلی میباشد که برای اکثر اعضا ویندوز آشنا است. در ابتدا، سیستم دلیل ویندوز 95 از FAT32 پشتیبانی می کرد و این مسأله تا ویندوز XP ادامه داشت. ولی FAT32 دارای ایراداتی بود که در سیستمهای مدرن خویش را نشان داد.

از چه جایی بفهمیم که تبلت رجیستر شده است؟ [ تشخیص اهمیت 3 نحوه ساده و سهل وآسان ]

با هدف ارائه اخبار و تحلیل های تخصصی در زمینه شبکه و فناوری در سال 1397 رخ گرفت و تیم تحریریه نت ران، صداقت در روش بیان مطالب را سرلوحه کار خویش قرار دیتا اند. به جهت اتمام کار، بر روی گزینه‌ی OK کلیک نمایید هارد اکسترنال ایکس باکس سری اس و بعدش بر روی گزینه‌ی Install Now بزنید. این پارتیشن تمامی فایل‌های آهنگ فیلم و اطلاعات دیگه‌ی شما رو در خودش مراقبت می‌کنه. پس هر میزان که از فضا باقی مونده رو می‌تونین به این پارتیشن اختصاص بدین. و اما پایانی پارتیشن هارد که پایین عنوان پارتیشن منطقی شناخته می‌شود، در واقع همان قسمت‌های پایین گروه پارتیشن‌ های توسعه و گسترش یافته هستند. به جهت استعمال مهم ویندوز بایستی این پارتیشن را به شکل NFTS فرمت کنید و به جهت لینوکس و macOS به صورت exFAT. همینطور می‌توانید داده‌ها را فی مابین پارتیشن‌های متعدد منتقل نمایید فارغ از اینکه تأثیری بر داده‌ها یا این که کارایی بخش‌های دیگر داشته باشد. به جهت تولید درایو های دیگر می توانید این پروسه را تکرار کنید. آن‌گاه کلمه Diskpart را تایپ فرمائید و سوییچ Enter را بزنید تا دستور اجرا شود. ابتدا کلمه Disk Management (مدیریت دیسک) را در منوی آغاز ویندوز وارد کرده بعد گزینه‌ی Create and Format Hard Disk Partitions را تعیین کنید. علاوه بر همین پیچیدگی نصب ویندوز و نرم‌افزارها روی بقیه فضاهای پارتیشن شده ممکن است عمل شما را سخت تر کند. هارد درایو کامپیوتر یکی از از قطعات حساس آن هست زیرا چه در وضعیت خاموش و چه روشن همه دیتاها در آن ذخیره می‌شود. گرچه این قطعه بیشترین احتمال خرابی را دارد اما نسبت به هزینه‌ای که به جهت آن صرف می‌شود، کارهای زیادی انجام می‌دهد. و آن‌گاه در محیط ویندوز حساس رابط کاربری ساده تر ادامه پارتیشن بندی را ادامه دهید. فرض کنید یک لپ تاپ یا این که هارد اکسترنال خریده اید که صرفا یک پارتیشن داراست یا هارد کامپیوتر خودتان را می خواهید فرمت نمایید و مجددا پارتیشن بندی کنید. اما یادآور می شود که همین پوشه سیستم هنوز هم بوسیله تمامی سیستم عاملهای مایکروسافت (البته از ویندوز 98 به بالا) شناسایی می شود. NTFS یا New Technology File System که کلیدی ویندوز NT به بازار آمد و می توانست اشکالات FAT یا FAT32 را در هاردهای تبارک از بین بردارد و به تیتر یک فولدر سیستم به جهت هاردهای ظرفیت بالا و هاردهای سروری گزینه استعمال قرار گیرد. می‌توان یک پارتیشن داشت که شامل کلیه فضای ذخیره‌سازی بر روی درایو باشد یا این که فضای موجود را به 20 پارتیشن مختلف تقسیم نمود. در هر دو موقعیت می بایست دستکم یک پارتیشن روی درایو وجود داشته باشد. درایوهای متعددی یک پارتیشن دارا‌هستند که از قبل تهیه شده است؛ اما همگی ابزارهای ذخیره‌سازی زمانی هیچ پارتیشنی نداشته باشند به شکل یک فضای تخصیص نیافته آزاد هستند. به جهت راه‌اندازی عملی یک سیستم فولدر و ذخیره هر نوع فایل داخل یک درایو، بایستی آن را پارتیشن‌بندی کرد. به عنوان عضو مبتدی ویندوز، EaseUS Partition Master می‌تواند بهترین مورد به جهت شما باشد. عمومی پروسه پارتیشن بندی در هارد تازه و هاردی که قبلا به کارگیری شده به یک شکل است. بعضی سیستم عامل ها، یک سری پارتیشن را ساپورت مینمایند مانند ویندوز و لینوکس و بعضا دیگر مثل macOS تنها به یک درایو نیاز دارند. ویندوز، فایل‌های سیستمی را در System Partition ذخیره می‌نماید و فایل‌های اطلاعاتی کاربر را در پارتیشن های دیتا.

پارتیشن بندی هارد

در پنجره بعدی شما بایستی اندازه پارتیشنی که میخواهید ساخت کنید را معین کنید. کمی که می خواهید را بایستی برحسب مگابایت وارد نمایید و بعد از آن سوییچ Next را کلیک کنید. شما می‌توانید کل فضا را وارد کنید اما دارای این فعالیت تنها یک پارتیشن خواهید داشت.

دانلود EASEUS Partition Master v16.8 All Editions + WinPE x64 - قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی هارد

فرض می‌کنیم که یک لپ‌تاپ یا این که سیستم نو جمع کردید یا یک هارد جدید برای ویندوز خودتون خریدید. سپس از قرار دادن سی‌دی ویندوز یا اشاره گر یا این که بوت ویندوز به مرحله‌ی زیر می‌رسید که برای کارگزاشتن ویندوز جدید باید گزینه‌ی ذیل که نشان‌گر موس بر بر روی اون می باشد رو تعیین کنید. امروز قصد دارم به شما یاد بدم که چطور هارد‌دیسک رو پارتیشن‌بندی کنید. همون‌طور که می‌دونید، هنگامی که ما یک هارد تازه تنظیم میکنیم یا هنگامی که قصد داریم حجم درایو‌های یک هارد قدیمی رو تغییر تحول بدیم، به پارتیشن بندی هارد‌دیسک نیاز داریم. مثلاً از داخل ویندوز نمی‌توان پارتیشن سیستم‌عامل ویندوز را حذف کرد. در این وضعیت باید از سی دی live لینوکس یا CD کارگزاشتن ویندوز به جهت تولید تغییرات استفاده کنید. نمایندگی توشیبا درگاهی امن و گزینه اعتماد هست که در زمینه فروش و سرویس ها پس از فروش فعالیت رسمی و رسمی دارد. نمایندگی توشیبا اصلی ارائه سرویس ها پس فروش شرکتی و اورجینال تامین کننده اعتبار محصولاتی هست که از همین نمایندگی تهیه و تنظیم می شود.

هیوا شبکه

یک هارد به صورت فیزیکی از تعدادی دیسک مغناطیسی ساخته شده است که در فواصل بسیار ناچیز بر روی همدیگر قرارگرفته اند و یک محور مرکزی آن ها را در جای خویش اثبات نگه می دارد. همین صفحات به گزارش این سایت حول این محور می چرخند و می توانند دیتاها مغناطیسی را در هر دو بر روی خویش ذخیره کنند. به جهت قرائت و تالیف دیتاها بر روی صفحه ها هدهایی تعبیه شده اند که قابل حرکت هستند.

روش 3. پارتیشن بندی هارد اکسترنال از روش Diskpart

اگرچه می‌توان تنها مبادرت به ایجاد یک پارتیشن روی هارد کرد البته معمولاً توصیه میشود که فایل‌های غیر سیستمی در پارتیشن‌های دیگر ذخیره شوند تا از کُند شدن کارایی دستگاه حساس گذشت دوران پرهیز به عمل آید. همچنین می‌توان از پارتیشن‌ها در جهت ایجاد بوت چندگانه استفاده کرد که قابلیت به کار گیری از تعدادی سیستم برهان به شکل هم‌زمان را آماده می‌کند. بعضی پارتیشن‌ها هم تنها برای بازیابی داده ها یا نصب ابزارهای عیب‌یابی در لحاظ گرفته می‌شوند. با همین حال ممکن است گاهی وقت ها مدیریت پارتیشن در ویندوز ۱۰ پاره ای دشوار شود؛ البته کاربران صرفا اهمیت اشراف بر یکسری گزینه می‌توانند به راحتی پارتیشن‌های سیستم خویش را سازمان‌دهی کنند. هنگامی فضای اختصاص نیافته را گرفتید، می‌توانید یک پارتیشن ساخت کنید. البته توجه داشته باشید که دارای این فعالیت تمام دیتاها داخل هارد شما حذف میشه. اگه بخوام یک نمونه دیگه براتون بزنم، می‌تونم به سنگین و نماید شدن درایو‌های نامرتب که لبریز از پوشه و فایل هستن اشاره کنم. اگه در یک درایو قریه تا فولدر 90 گیگابایتی داشته باشین، در کسری از ثانیه پس از وارد شدن به اون درایو می‌تونین فایل‌ها رو ببینید. از دیگر مزیت‌های پارتیشن بندی درایو اکسترنال، پشتیبان گیری آسان است. به طوری که در پارتیشن بندی اولیه یک پارتیشن در هر دسته ویندوز ساخت می شود. پس از آن پارتیشن بندی ها مهم مدیریت پیشرفته می تواند دستخوش تغییراتی مثل کمتر یا این که افزایش حجم درایو، اتصال درایوها به هم و… از شیوه قابل انعطاف افزارهای مختلف شود. درایوی که برای ویندوز یا این که هر سیستم دلیل دیگری اختصاص داده شود تهی دست 50 تا 100 گیگابایت فضای مخصوص است. در سطح بعدی عضو بایستی مقدار گنجایش پارتیشن را بر حسب MB مشخص و معلوم کرده و دکمه Next را فشار دهد.

مقایسه MBR و GPT از حیث پارتیشن بندی

در همین صورت، کلیه فضای باقی‌مانده به شکل پارتیشن Extended در خواهد آمد و دیگر هیچ فضای خامی درون هارددیسک باقی نخواهد ماند. به طور کلی اکثریت هارد دیسکهای پارتیشن بندی شده، مهم یک پارتیشن اولیهPrimary Partition یک پارتیشن افزوده شده Extended Partition و درایوهای منطقی Logical Drives که باطن پارتیشن Extended قرار دارند، می باشد. در پنجره‌ بعدی می بایست میزان فضای اختصاص نیافته جهت قرارگیری در پارتیشن جدید را وارد کنید. اما همون درایو اگه از ریزفایل‌ها و پوشه‌های مالامال شده باشه، کلی ارتفاع می‌کشه تا لود بشه و فایل‌هاش دسته‌بندی بشن که حقیقتا می‌تونه آزاردهنده باشه. ۴- در این قسمت به ترتیب حروف الفبا درایوها را نامگذاری می کنیم. هر یک سری خویش ویندوز به صورت مداد یک صحبت به درایو تولید شده اختصاص می دهد. 3.قصد داریم هارد نو بسازیم به این ترتیب مورد Create virtual hard drive now را تعیین کرده و بر بر روی Create کلیک می کنیم. فرض کنیم Disk Management به شما امکان می دهد پارتیشن را به ترازو کافی Shrink کنید. قاعدتا برای درایو ویندوز و برنامه‌ها به 100 تا 150 گیگابایت فضا نیاز دارید که حساس تو‌جه به فضای موردنیاز شما و حجم هارد شما این میزان می‌تونه کم‌تر یا بیش‌تر باشه. من در همین نصیب قصد دارم روش پارتیشن‌بندی همین ویندوز‌ها رو بگم البته حساس اعتنا به این که شیوه پارتیشن‌بندی در ویندوز‌های 7، 8 و 10 یکسانه، فقط یکی‌شون رو توضیح میدم. پس اگه از ویندوز دیگه‌ای استفاده می‌کنید، سریع کاغذ رو نبندید؛ صرفا رنگ فریم در ویندوز‌های متعدد متفاوته و گزینه‌ها همون هستند. ما نیز به‌خاطر جدید‌تر بودن و قشنگ بودن ویندوز 10 از عکس‌های همین ویندوز به کار گیری می‌کنیم. خب باید بگم که هارد نو به‌خودی‌خود فعالیت نمی‌کنه و یک‌بار می بایست فرمت بشه و اگه پارتیشن‌بندی نشه، به هیچ وجه در قسمت درایو‌های فعال کامپیوتر اکران دیتا نمیشه. اگه اعتنا کرده باشین و تا درحال حاضر فعالیت شما به مراکز کامپیوتری افتاده باشه، طوری از پارتیشن‌ بندی هارد غول بی‌شاخ ‌و دم ساختن که هر‌کی ندونه انگار این عزیزان دارن آپولو هوا می‌کنن. بعد از این‌که گنجایش پارتیشن تازه را معلوم کردید بر روی عبارت OK کلیک نمایید (به تصویر زیر اعتنا نمایید پارتیشن 4 تا شد). می بایست در این سطح برای درایو Strart up تان یه خرده را در مقیاس مگا بایت وارد کنید(البته % هم میشه). Primery و بعد از آن Extended ساخت میکنیم.وبرای حذف پارتیشن ها برعکس ایجاد اونا کار میکنیم. DELET (در بعضا کامپیوتر ها سوییچ دیگر) را پائین نگه دارید تا وارد Setup شوید. به یاری این قابل انعطاف افزار شما به راحتی می توانید هارد دیسک و یا حافظه SSD خود را پارتیشن بندی کنید. همچنین سوای تعویض ویندوز به راحتی می توانید فایل های ویندوز و یا هر سیستم دلیل دیگری را از هارد دیسک به اس اس دی انتقال دهید. پس با ما ملازم هارد اکسترنال ای دیتا دسته hd710 pro باشید تا به رخ قدم به قدم همین نرم افزار کاربردی را به شما تدریس دهیم. به طور مثال می قدرت هم زمان ویندوز ۷ و ۸ را در سیستم خود داشته باشید و در واقع می قدرت بدون تولید تداخل سیستم ادله های متفاوت را روی درایو های متفاوت کارگزاشتن نمود. اگر درایو شما حافظه بیش از 2 ترا دارد، وجود GPT لازم و لازم هست ولی این مورد قضیه در گزینه SSD صحت نمی کند. به رخ کلی درصورتیکه بخواهیم بگوییم، GPT در برابر حل مشکلات و خطاهای احتمالی عملکرد بهتری از خودش نشان می دهد و هم مدیریت پارتیشن بندی بهتری دارد. سیستم عامل های ویندوز ، 7، 8 و 8.1 و ویستا نسخه 64 بیتی به سیستمی بر مبنای UEFI نیاز دارا هستند تا از یک درایو GPT بوت کنند. برتری GPT در این مورد بخش اعظم مشخص و معلوم می شود، به این ادله که چندین کپی از بوت دیتا را در چند پارتیشن ذخیره سازی می کند. این طریق سبب ساز می شود تا درصورتیکه یک پارتیشن حیاتی خلل و نقصی مواجه شد، از پارتیشن های دیگر برای بازیابی استعمال کند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن