سنتز پپتید و هر آنچه باید در رابطه با آن بدانید

امروزه پپتیدها در تشخیص و درمان سرطان، توسعه و گسترش داروهای آنتی‌ بیوتیکی، تولید آنتی بادی ها و طراحی وا

توسط ATRINNEWS در 10 بهمن 1400

امروزه پپتیدها در تشخیص و درمان سرطان، توسعه و گسترش داروهای آنتی‌ بیوتیکی، تولید آنتی بادی ها و طراحی واکسن به کارگیری می‌شوند. بخش اعظمی از دانشمندان ترجیح ارائه می کنند به جای ایجاد پپتیدهای سفارشی خود، فعالیت را به ارائه دهندگان سرویس ها تخصصی واگذار کنند. کمپانی داروسازی آپرین فارمد اساسی بهره‌مندی از نیروهای متخصص کار کشته به رفع نیاز شرکت‌های بزرگ بیوتکنولوژی و داروسازی و همینطور مرکز ها تحقیقاتی دانشگاهی در حوزه خدمات سنتز پپتید می باشد. ما در ساخت دسته های پپتیدها، از توالی‌های ساده تا طولانی و معضل برانگیز آماده همکاری هستیم.

استعمال از سرویس ها سنتز پپتید. آپرین فارمد کلیدی گزینه ها پایین همپا است:

• مشاوره فردی و تخصصی به وسیله فریم کارآزموده

• پردازش پرسرعت پیشنهاد و مدت روزگار تحویل مالامال سرعت

• روشهای سنتز پپتید به طور کامل بهینه و دستیابی به ادغام واکنش تا خلوص بالای 98 بهینه سازی سایت محصولات

• امکان سنتز توالی‌های مختلف اساسی آمینواسیدهای غیر نرمال

• ایجاد اصلاحات ساختاری متنوع در پپتید

• میزان مرغوب بودن بالا مهم قیمت رقابتی

• گستره مقیاس وزنی از میلی‌گرم تا کیلوگرم

• تحویل به موقع در سراسر مرزو بوم

• در اختیار گرفتن میزان مرغوب بودن دقیق همگی پپتیدها اساسی گزارشات اسپکتروسکوپی جرمی و کروماتوگرافی مایع اهمیت کارکرد بالا می‌باشند.

در صورت تمایل مشتریان علاوه برآنالیزهای ذکر شده آزمون‌هایی مثل TFA content, Acetate contentو Water content نیز انجام می‌گردد. سنتز پپتیدها به روش‌¬های متعدد قابل انجام می‌باشد که این روش‌ها شامل تولید پپتید حیاتی استفاده از فناوری DNA نوترکیب، سنتز شیمیایی، بیوسنتز و به کار گیری از فناوری آنزیمی است.

ترازو مولکول، طریق مطلوب به جهت ایجاد پپتید را انتخاب می‌کند. فناوری DNA نوترکیب به جهت سنتز پپتید‌ها و پروتئین‌¬های پهناور مناسب است. سنتز شیمیایی یک فناوری مطلوب به جهت ساخت پپتید‌های کوچک و متوسط می باشد که با 5 تا 80 آمینواسید می‌باشند. سنتز آنزیمی محدودتر می باشد و به سختی به جهت سنتز پپتید‌های بیش از 10 آمینواسید به کارگیری می‌¬شود.

از این نظر، فناوری‌های ایجاد پپتید در بخش اعظم آیتم ها قابل رقابت اساسی یکدیگر نیستند.

روش‌های سنتز پپتید:

1. فناوری DNA نوترکیب با اعتنا به پیشرفت‌های به دست‌آمده از مکانیسم‌های سلولی مولکولی متخصصین پیروز شده‌اند به جهت ایجاد ترکیبات نو مهم کارایی بالا از فناوری DNA نوترکیب استعمال کنند.

به کارگیری فناوری DNA نوترکیب، سبب ساز تولید بیش از 400 پروتئین و پپتید درمانی شده -‌است و تا به امروز بیش از 200 عدد از آن‌¬ها در لیست سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده‌ است. انسولین، آلبومین، اینترفرون¬ها، هورمون¬های رشد انسانی و پادتن¬‌های مونوکلونال مواقعی هستند که از حیث درمانی آیتم اعتنا قرار گرفته‌‌¬اند.

2. شیوه شیمیایی به جهت سنتز پپتید‌‌هایی دارای میزان میانگین نحوه شیمیایی خوب خیس از روش¬‌‌های بیوتکنولوژی مانند DNA نوترکیب و بیوکاتالیز هست و بخش اعظم وقت ها مولکول¬‌های در زمینه داروسازی را شامل می‌¬شود. همچنین یک ابزار دارای به جهت درک ارتباط ساختار و کارایی در پروتئین¬‌ها و پپتید‌ها، کشف برهان ها نو درمانی و تشخیصی و تولید واکسن¬‌های مصنوعی و تصنعی است.

سنتز پپتید

سنتز شیمیایی پپتید‌ها به دو رخ انجام می‌¬گیرد: سنتز پپتید‌ها در محلول و سنتز پپتید‌ها در فاز جامد، که از مدت زمان معرفی سنتز فاز جامد به وسیله مریفیلد همین فناوری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

1.2. سنتز پپتید‌ها در فاز محلول(LPPS) به جهت پپتید‌های ریز که صرفا از چندین آمینواسید تشکیل شده¬‌اند، شیوه سنتز پپتید در فاز محلول مناسب می ‌باشد. در این طریق آمینواسید حفظ شده یا این که قطعات اولیه در محفظه محلول واکنش می‌دهند و پس از آن، ادغام سنتز شده به جهت کمپانی در واکنش مرحله¬‌ی بعدی خالص می¬‌گردد.

خصوصیت شاخص همین نحوه این هست که می‌توان پس از هر سطح سنتز، حدواسط را تجزیه و خالص‌سازی کرد و پس از محافظت‌زدایی، وضعیت اتصال آمینواسید بعدی مهیا گردد تا توالی پپتیدی آیتم نظر به دست آید. برای سنتز زنجیره‌های کوتاه پپتیدی در مقیاس بزرگ، سنتز پپتیدهای حلقوی و سنتز اهمیت استعمال از آمینواسیدهای غیر‌معمول، به طور موفق روش فاز محلول و یا این که همین که همین که تلفیقی از شیوه سنتز در فاز محلول و جامد پیشنهاد می‌¬شود. علیرغم مزایای ذکر شده به جهت طرز سنتز در فاز محلول، این نحوه آهسته‌تر بوده و اساسی بازدهی کمتری نسبت به سنتز در فاز جامد است.

2.2. سنتز پپتید‌ها در فاز جامد (SPPS) سنتز پپتید در فاز جامد به همین رخ می باشد که کربن انتهایی آمینواسید به یک فاز ثابت متصل میشود و با افزودن پی در پی آمینواسید‌ها از نحوه واکنشهایی که به رخ چرخه¬‌ای تکرار می¬‌گردند سبب ساز ساز طویل شدن زنجیره پپتیدی می¬‌شوند. زمانی که مریفیلد طریق سنتز فاز جامد را در سال 1963 معرفی کرد، جامعه علمی با تردید و تردید وتردید و شک وتردید واکنش نشان اعطا کرد زیرا سنتز محلول در آن برهه وقتی کاملاً شناخته‌شده بود.

سنتز فاز جامد حساس مزایای بخش اعظمی نسبت به سنتز پپتید در فاز محلول است: به استدلال وجود فرآیند کنترل‌شونده در سنتز پپتید به روش فاز جامد می‌توان واکنش را به شکل اتوماتیک انجام بخشید و نقص‌ حل شدن پپتید دیگر وجود ندارد چون به فاز جامد متصل است. نوع گروههای محافظت کننده (Fmoc یا این که این که t-Boc)، ماهیت رزین، نوع معرف‌های کوپل کننده و فعال‌کننده، انقطاع کردن پپتید از رزین مهم‌ترین متغیرها در SPPS هستند.

3. بیوسنتز ریبوزومها می‌توانند اصلی به فعالیت گیری از دیتا ها موجود در مولکولهای mRNA و کلیدی امداد مولکول‌های tRNA و فاکتورهای پروتئینی، پپتیدها را سنتز کنند. یک عدد از از معایب این نحوه مقیاس ذیل سنتز می‌باشد و علاوه بر این کلیه پپتیدها را با شیوه بیوسنتز نمی‌توان تولید کرد. در سنتز به روشهای شیمیایی آمینواسید‌ها نیاز به تیم محافظت‌کننده داشتند ولی در شیوه بیوسنتز آمینواسیدها فارغ از مجموعه نگهدارنده می‌باشند.

4. به کارگیری از فناوری آنزیمی آنزیم‌ها کاتالیزورهای بیولوژیکی هستند که مسئولیت متابولیسم سلولی را برعهده دارند. سلول‌ها به جهت عملکرد مناسب نیاز به حالت ملایم دارا‌هستند و آنزیم‌¬ها در همین موقعیت به مهربانی کار میکنند ولی به جهت تبدیلشدن به بیوکاتالیست‌های فرآیندی، آن‌ها بایستی به مقدار به اندازه قدرتمند باشند تا در برابر حالت شکیبایی فرسا یک روند صنعتی مقاومت کنند. به همین جهت انتخاب آنزیم مطلوب در فرآیندهای صنعتی از حیاتی بالایی برخوردار است. آنزیمهای پروتئولیتیک گروهی از هیدرولازها را تشکیل میدهند که به جهت شرایط صنعتی مناسب هستند. پروتئازهای میکروبی و گیاهی به رخ گسترده در طبابت و در فرآیند‌های صنعتی گوناگون آیتم به کارگیری قرار گرفته‌اند.

اهمیت اعتنا به این‌که که پروتئاز‌ها در شرایط ملایم pH در محدوده 6 تا 8 فعال و استوار هستند و علاوه بر این زیاد فضاگزین و مکان‌گزین می‌باشند، از پروتئاز‌ها به تیتر کاتالیست در سنتز ترکیبات آلی به فعالیت گیری شده‌ است.

پروتئازها علاوه بر کاتالیز نمودن تشکیل پیوندهای پپتیدی می‌توانند شکست پیوندهای پپتیدی را کاتالیز کنند. در مقایسه حیاتی سنتز شیمیایی، مهم‌¬ترین مزیت طریق بیوکاتالیز همین هست که نیاز به حفاظت از زنجیره جانبی را کمتر می‌دهد.

پپتیدهای کوچک سنتز شده آنزیمی (معمولاً دی یا این که تری‌پپتیدها) به تیتر دارو و همینطور مواد شیمیایی کشاورزی استفاده میشوند. بعضی از نمونههای سنتز شده حیاتی به کارگیری از فناوری آنزیمی شامل شیرین¬‌کننده بدون¬ کالری آسپارتام، کیوتورفین، آنژیوتانسین، انکفالین و دینورفین می‌-باشند. شرکت داروسازی Telios سنتز آنزیمی تری‌پپتید Arg-Gly-Asp به عنوان دارویی نو به جهت تسکین سوختگی‌های سنگین و زخم‌های پوستی را مورد تحلیل قرار داده است. یک سری مثال دیگر از پپتیدهای سنتز شده آنزیمی در ده سال پیشین نیز گزارش شده‌ است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن