خلاصه برداری

خلاصه برداری نکته ای در این مقاله وجود دارد که هر فرد کنکوری باید آن را بداند! یکی از از مهم‌ترین مشک

توسط ATRINNEWS در 8 اردیبهشت 1401

خلاصه برداری

خلاصه برداری

نکته ای در این مقاله وجود دارد که هر فرد کنکوری باید آن را بداند!

یکی از از مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان و داوطلبان قبل از امتحان سراسری به یاد آوردن مطالب است. به عبارتی طور که می‌دانید داوطلبان می بایست درس‌های عمومی و تخصصی زیاد زیادی را برای کنکور به یاد داشته باشند. اما به یاد آوردن تمامی درس‌ها عمل به نظر سختی می‌آید؟ داوطلبان در همین وضعیت باید چه کاری انجام دهند؟ بهترین راه و روش به جهت حل همین نقص‌ استعمال از خلاصه نویسی است. خلاصه نویسی کنکور یک عدد از بهترین راه‌ها به جهت جمع بندی مطالب کنکور است. ولی دانش‌آموزان می‌توانند از گونه های روش‌های خلاصه نویسی برای بقیه درس‌های خود قبل از امتحان هم استعمال کنند. داوطلبان در خلاصه نویسی مطالب معمولا نکات اهمیت را به لهجه محاوره‌ای و آسان یادداشت می‌کنند.

 خلاصه نویسی به طور معمول شامل لغت ها اهمیت با و کوتاه است. ما در این مطلب انواع روش‌های خلاصه‌نویسی و چگونگی خلاصه‌نویسی درس‌های عمومی و تخصصی را به داوطلبان و دانش‌آموزان تدریس می‌دهیم. خلاصه نویسی خلاصه نویسی چیست؟ چگونه خلاصه نویسی کنیم؟ مزایای خلاصه‌نویسی کنکور خلاصه‌نویسی درس‌های عمومی و تخصصی کنکور سوال ها متداول در آیتم خلاصه نویسی کنکور خلاصه نویسی چیست؟ خلاصه نویسی چیست؟ ممکن است کلیه داوطلبان و دانش‌آموزان حیاتی تمجید این اصطلاح آشنا هستند. البته ما به رخ ساده‌تر خلاصه‌نویسی را تفسیر می‌دهیم.

 خلاصه نویسی به معنا تایپ کردن نکات حیاتی و حساس به جهت هر بخش است. دانش‌آموزان بایستی به جهت خلاصه‌نویسی به زبانی ساده‌تر و محاوره‌ای هر آنچه که متوجه شدند را یادداشت کنند. جزئیاتی که برای خلاصه‌نویسی یادداشت می‌کنید می بایست لغت ها اساسی مهمی داشته باشند تا شما هنگام مطالعه خلاصه‌نویسی اورجینال مطلب را به یاد آورید. همیشه زمان خلاصه‌نویسی به کلمه ها کلیدی، آسانی جملات و محاوره‌ای بودن دقت نمایید. خلاصه نویسی نقش فراوان مهمی در کنکور دارد. داوطلبان می‌توانند در یک زمانه معین تا کنکور تمامی خلاصه‌نویسی‌های خود را مرور کنند. همین کار موجب میشود آنها فقط قسمت‌های حساس مکتوب را مطالعه کنند. دانش‌آموزان می‌توانند برای امتحانات کلاسی هم از این روش به کارگیری کنند. آن‌ها می‌توانند یک بخش را مطالعه نمایند آنگاه به گویش خود مفاهیم را یادداشت کنند. این فعالیت موجب میگردد آنها عملکرد بهتری در آزمون و امتحان داشته باشند.

 به چه صورت خلاصه نویسی کنیم؟

به چه صورت خلاصه برداری کنیم؟

ما در این مطلب خلاصه نویسی کنکور را به جهت همگی درس‌های عمومی و تخصصی به شما تفسیر می‌دهیم. اما قبل آن می بایست یاد بگیرید که به چه صورت خلاصه‌نویسی را انجام دهید. چگونه خلاصه‌نویسی کنیم:

·         خط کشیدن ذیل مطالب حساس بسیاری از داوطلبان، خلاصه‌نویسی را همپا با روش‌های متمایز انجام می‌دهند. اغلب دانش‌آموزان یار کلیدی خلاصه‌نویسی از خط کشیدن پایین مطالب اهمیت استعمال می‌کنند. آن ها مطالب و مفاهیم حیاتی را دارای رنگ‌های متعدد جدا می‌کنند. این بدین معنی میباشد که عباراتی که ارزش بیشتری دارند اصلی یک رنگ خاص زیرشان خط می‌کشند. مفاهیمی که بها کمتری نسبت به کلمات حیاتی دارا هستند را اهمیت رنگ‌های دیگر انقطاع می‌کنند. این دانش‌آموزان معمولا علاقه دارا‌هستند هر آنچه که در کتاب وجود دارد را مو به مو حفظ نمایند و یاد بگیرند. دانش‌آموزان زمان امتحان یا این که جمع بندی کنکور به سراغ مکتوب می‌آیند و جملات حساس را اهمیت این نحوه مطالعه می‌کنند.

·         لحن صمیمانه و بی آلایش یکی از از مهم‌ترین کارهایی که برای خلاصه‌نویسی بایستی انجام دهید، به کار گیری از لحن بی آلایش است. شما یک مطلب را می‌خوانید البته متوجه لغات و کلمه نوشته نمی‌شوید. خب در این موقعیت باید چه کاری انجام داد؟ دانش‌آموزان باید عبارت را بخوانند و آن را به خودشان توضیح دهند. سپس مهم لحن محاوره‌ای و معمولی به گویش خودشان مضمون‌ را یادداشت نمایند. این طریق خلاصه‌نویسی کمک می‌کند تا داوطلب قبل از کنکور سراسری همه مطالب را به گویش معمولی و آسان یاد بگیرد. همین روش بدون تردید بهترین شیوه برای خلاصه‌نویسی کنکور است.

·         لغات و جملات دارای یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خلاصه‌نویسی باید به آن دقت کنید، تالیف لغات و جملات کلیدی است. درصورتیکه می‌خواهید در کنکور عملکرد قابل قبولی داشته باشید می بایست کلیه جملات و لغات با را در خلاصه‌نویسی یادداشت کنید. شما خلاصه‌نویسی را انجام می‌دهید تا در دوران کنکور بدون چاره نباشید دوباره به سراغ کتاب‌ها بروید و آنها را مطالعه کنید. بهترین طرز برای خلاصه نویسی، تالیف کلمه ها مهم و لغت ها با است. این مورد قضیه موجب می گردد شما قبل کنکور صرفا قسمت‌های اهمیت مکتوب را مطالعه و مرور کنید. لغت ها مهم و مهم اصلی‌ترین قسمت خلاصه‌نویسی هستند بنابراین آن‌ها را به هیچ تیتر فراموش نکنید.

·         استعمال از عبارات هم معنا به طور معمول کلماتی که در کتاب درسی وجود دارا هستند به جهت داوطلبان قابل فهم و شعور نیستند. براین اساس باید با همین عبارات به شکل دیگری کردار کنیم. زمانی که معنی کلماتی را نمی‌دانید به هیچ عنوان از آنان در خلاصه‌نویسی به کارگیری نکنید. این مسئله موجب می‌گردد که خلاصه‌نویسی دیگر ساده نباشد. کارایی کنید از لغت ها نیز معنی زمان خلاصه نویسی استفاده کنید. اگر معنی کلماتی را نمی‌دانید یا این که مضمون‌ آن ها برای شما مشقت بار میباشد کلمه ها هم معنا پیدا نمایید تا برایتان معمولی باشد. به این ترتیب یک عدد دیگر از نکاتی که بایستی به آن توجه داشته باشید به کار گیری از کلمات نیز معنی معمولی در خلاصه‌نویسی است.

·         بازخوانی خلاصه‌نویسی خلاصه نویسی کنکور بایستی طبق اصول خاصی انجام شود. این به‌این مفهوم میباشد که دانش‌آموزان و داوطلبان باید با خاصی به تایپ کردن خلاصه‌نویسی دهند. شما باید آن گاه از این‌که خلاصه‌نویسی را یادداشت کردید آن را دوباره بخوانید. بازخوانی خلاصه‌نویسی این اطمینان را می‌دهد که همگی نکته ها حیاتی را یادداشت کرده‌اید. خلاصه‌نویسی خود را مجدد مرور کنید و اگر واجب بود نکات دارای دیگری را نیز اضافه کنید.

·         حاشیه نویسی اکثری از داوطلبان و دانش‌آموزان همراه اهمیت خلاصه نویسی کنکور از حاشیه نویسی در کنار مکتوب نیز به کارگیری می‌کنند. همین به این مضمون‌ می باشد که دانش‌آموزان نکته ها اهمیت را در یک دفترچه جداگانه برای خلاصه‌نویسی یادداشت مینمایند و بقیه موارد را در کتاب درسی یا این که دفتر خود حاشیه نویسی می‌کنند. همین نحوه هم به جهت کنکور دوچندان ارزشمند و حیاتی میباشد چون داوطلبان حیاتی همین شیوه تمامی نکات را نوع بندی می‌کنند. لبه نویسی مطالبی که ارزش کمتری دارند در روزگار نزدیک به کنکور می‌تواند مطالب را در ذهن داوطلب روشن کند.

·         منظم و دسته بندی شده زمانی که برای کنکور یا امتحانات کلاسی از خلاصه نویسی استعمال می‌کنید بایستی خلاصه‌ها را منظم و مدل بندی شده یادداشت کنید. دانش‌آموزان می بایست برای هر درس یک خلاصه‌نویسی جداگانه داشته باشند و به جهت هر بخش یا مفاهیم، خلاصه‌نویسی را انقطاع یادداشت کنند.

برای اطلاعات بیشتر برای دوره تندخوانی و دیگر دوره های توسعه فردی می توانید با شماره تماس زیر تماس حاصل  فرمایید :09374538499

منبع : shariatnia.com

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن