خریدار ضایعات

  خریدار ضایعات به بیان ساده، ضایعات فلزی ترکیبی از ضایعات فلزی، مواد فلزی و هر محصولی است که حاوی فل

توسط ATRINNEWS در 13 خرداد 1401

 

خریدار ضایعات

خریدار ضایعات

به بیان ساده، ضایعات فلزی ترکیبی از ضایعات فلزی، مواد فلزی و هر محصولی است که حاوی فلزی است که می تواند از استفاده یا تولید قبلی بازیافت شود. ضایعات فلزی چه قطعات خودرو، چه مصالح ساختمانی و چه موارد اضافی پروژه، بسیار ارزشمند است.  

کاربرد ضایعات  

به طوری که صنعت بازیافت فلزات در انگلستان اکنون بیش از 65.6 میلیارد ارزش دارد. ضایعات فلزی می تواند در اثر استفاده تجاری و مسکونی ایجاد شود. چه فلزات آهنی و چه غیرآهنی، پردازش این ماده به یک ماده خام ثانویه حیاتی برای ذوب فلزات بسیار اساسی بسیار مهم است. این فلزات قراضه ارزش بازار بالایی دارند زیرا می توان از آنها مجددا استفاده کرد. به عنوان مثال، برق ممکن است دارای سیم و تجهیزات الکتریکی باشد، لوله کش ها بیشتر از لوله های مسی و برنجی استفاده می کنند و حتی شرکت های ساختمانی، برای ساخت و ساز از تیرهای فلزی استفاده می شود.

اهمیت ضایعات

اما به دلیل کمبود دانش و منابع لازم برای بازیافت فلزات، این مواد به طور مرتب در سطل زباله ریخته می شوند. برای تعیین آهنی یا غیرآهنی بودن فلز، یک فرآیند بسیار ساده به وسیله آهن ربا برای جدا سازی انجام می شود. اگر آهنربا به فلز شما بچسبد، فلز آهنی است. اگر این فلز به آهنربای شما نچسبد، فلزی غیرآهنی است. با ارزش ترین فلزات قراضه برای بازیافت ضایعات غیر آهنی هستند. رایج ترین آنها مواردی هستند که آهن ندارند و در برابر خوردگی مقاوم تر هستند، از جمله مس، برنج، آلومینیوم، روی، منیزیم، قلع، سرب و نیکل. ضایعات آهن برای بازیافت ارزش کمتری دارند، اما اگر به اندازه کافی داشته باشید، مقداری از ارزش را جبران می کنند. این شامل فلزاتی همانند فولاد و آهن می باشد.  فولاد در بسیاری از جاها یافت می شود، از ماشین گرفته تا صندلی، کابینت، قفسه بندی و ...

انواع ضایعات فلزی

انواع ضایعات فلزی

ضایعات فلزی انواع مختلفی دارد که در ادامه با انواع ضایعات فلزی و کار برد آن ها بیشتر آشنا می شوید.

ضایعات برنج

برنج به راحتی در دستگیره های در، یراق آلات، کلیدها و وسایل لوله کشی یافت می شود و یکی از رایج ترین و در عین حال غیرآهنی ترین فلزات است. برنج اغلب به رنگ زرد و قرمز ترکیبی از روی و مس است که می تواند بسیار متراکم باشد و ارزش آن را فقط در وزن خالص افزایش دهد.

ضایعات آلومینیوم

آلومینیوم، فلز دیگری که اغلب در بسیاری از مکان‌های اطراف یک خانه معمولی یافت می‌شود، می‌تواند ظرف چند ماه به روشی متفاوت بازیابی و استفاده شود. قوطی های خالی نوشیدنی و غذا رایج ترین مکان برای یافتن فلز است، اما قسمت هایی مانند ناودان ها، کناره ها، چارچوب های داخلی و خارجی در و پنجره از دیگر مواردی هستند که حاوی آلومینیوم هستند. آلومینیوم یک فلز بسیار جذاب برای بازیافت است زیرا در وهله اول یک فرآیند است. 80 درصد از انرژی صرفه جویی شده برای تولید آن صرفه جویی می شود.

ضایعات مس

یکی دیگر از فلزات رایج که به طور مرتب در خانه های روستایی یافت می شود مس است. مس همچنین برای بازیافت بسیار ارزشمند است و در محوطه های ضایعات تقاضای زیادی دارد. اگر خود مس در شرایط خوبی باشد، رنگ آن مایل به قرمز خواهد بود، اما یراق آلات مسی فرسوده بیشتر به رنگ قهوه ای تیره و گاهی سبز در برخی جاها به نظر می رسد. این فلز همه کاره است به این معنی که به طور منظم به عنوان لوله های لوله کشی، به عنوان یک ماده سقف برای زهکشی، با سیم کشی مشترک و حتی در داخل واحدهای تهویه مطبوع استفاده می شود.

خرید ضایعات و کمک به محیط زیست

 بازیافت فلزات برای محافظت از محیط زیست گسترده تر و به صرفه جویی در انرژی کمک می کند. ایجاد مواد خام ثانویه استفاده از منابع طبیعی را که معمولاً برای ساخت ترکیبات فلزی جدید مورد نیاز است به حداقل می رساند. لازم به ذکر است که بسیاری از صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار CO2 در روش های تولید با استفاده از مواد بازیافتی وجود ندارد.

خریدار انواع ضایعات  

ضایعات یکی از مفاهیمی است که ما روزانه با آن سروکار داریم و از آن استفاده می کنیم. ضایعات های خانگی، لوازم خانگی مستعمل، ضایعات فلزی، بازیافت، محیط زیست، ضایعات ساختمانی، تفکیک ضایعات و ... کلماتی هستند که هر روز می شنویم. ضایعات در لغت به معنای مجموع ضایعات است که واژه ای عربی است و در فارسی معادل ضایعات پیشنهاد می شود که چندان رایج نیست و عموم مردم از همین واژه زباله استفاده می کنند. در ادامه بخش دیگری از ضایعات شرح داده شده است.

ضایعات الکترونیکی و غیر الکترونیکی

ضایعات الکترونیکی و غیر الکترونیکی

در دسته ای دیگر ضایعات را می توان به دو دسته زباله های الکترونیکی، الکتریکی و غیر الکترونیکی تقسیم کرد:

• زباله های الکترونیکی و الکتریکی: هر وسیله الکترونیکی و الکتریکی که کارکرد خود را از دست داده و در این گروه مورد استفاده قرار می گیرد. تلفن همراه، قطعات کامپیوتر، تلویزیون، رادیو، سیم و کابل، باتری و سایر وسایل برقی خونی مانند ماشین لباسشویی، یخچال، کولر و ... در این گروه قرار می گیرند.

• ضایعات غیر الکترونیکی: به سایر زباله هایی که در زمره زباله های الکترونیکی و الکتریکی قرار نمی گیرند، غیر الکترونیکی می گویند.

ضایعات صنعتی  

دسته دیگری که وجود دارد ضایعات خانگی و صنعتی است:

پسماندهای صنعتی: پسماندهایی که در واحدهای صنعتی و تولیدی به وجود می آیند و شامل مواد شیمیایی، فلزات، پلاستیک، محصولات مرجع غیر مفید و غیره می باشند. بسیاری از زباله های صنعتی زباله های صنعتی به عنوان مصالح ساختمانی بازیافت می شوند.

ضایعات خانگی 

ضایعات خانگی: ضایعات علاوه بر محیط های صنعتی در مناطق مسکونی نیز وجود دارد و به هر زباله ای که در محیط خانه یافت می شود زباله های خانگی می گویند. بنابراین، بسیاری از فلزات قراضه، غیر فلزات، الکترونیک و غیر الکترونیکی در این دسته قرار می گیرند. لازم به ذکر است که دسته بندی های فوق مانع از تجمع نمی باشد، به این معنی که یک شی را می توان به عنوان زباله های خانگی، زباله های فلزی و زباله های الکتریکی طبقه بندی کرد. بنابراین زباله ها را می توان با توجه به مواد به کار رفته در آن، محیطی که در آن تولید می شود و الکتریکی بودن یا نبودن آنها طبقه بندی کرد. خریدار ضایعات آهن

سخن پایانی

انواع مختلفی از ضایعات وجود دارد که در حجم های مختلف موجود هستند. برای تعیین قیمت خرید پسماند ابتدا باید نوع ضایعات و میزان آن مشخص شود و سپس نرخ ضایعات با توجه به قیمت روز تعیین شود. برای اطلاع از هزینه های روز می توانید به ضایعات مراجعه کنید، تا کارشناس فروش ما شما را راهنمایی کند. توجه داشته باشید لازم است ضایعات خود را به خریداران معتبر بفروشید.

منبع: zayeatt

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 15 خرداد 1401

پیستون شاپ


avatar
ایبوک رالی
تاریخ ثبت : 21 خرداد 1401

بهترین مرکز خرید کتاب‌های دیجیتال کدام است؟