توضیحاتی کوتاه در مورد بهترین نوازندگان تاریخ

با زندگینامه برترین گیتاریست های جهان به طور خلاصه آشنا شوید  رابرت جانسون رابرت جانسون افسانه ای اکنون

توسط ATRINNEWS در 9 فروردین 1401

با زندگینامه برترین گیتاریست های جهان به طور خلاصه آشنا شوید 

رابرت جانسون

رابرت جانسون افسانه ای اکنون به عنوان استاد بلوز، به ویژه بلوز سبک دلتا شناخته می شود. اما قبل از اینکه در دهه 1930 از دنیا برود، جانسون در واقع به این دلیل مشهور بود که می‌توانست هر سبکی از موسیقی را تا حد کمال اجرا کند، از جاز گرفته تا گیتار اسلاید و پاپ.

متأسفانه اطلاعات زیادی در مورد جانسون وجود ندارد و کمبود اطلاعات باعث ایجاد شایعاتی در مورد زندگی او شده است. از جمله معروف ترین آنها شایعه فروختن روح خود به شیطان برای رسیدن به موفقیت در موسیقی است. اگر درست باشد، می‌توانیم بگوییم که معامله خوبی بود، زیرا او خود را به عنوان یکی از بهترین نوازندگان گیتار که تا به حال زندگی کرده است، تثبیت کرده است.

پیت تاونشند

به عنوان بهترین گیتاریست تاریخ (در میان بسیاری از نقش های موسیقی دیگر) در گروه راک The Who، پیت تاونشند متولد بریتانیا با اجراهای پر انرژی خود توجهات را به خود جلب کرد. تاونشند به خاطر بازوی آسیاب بادی‌اش که روی گیتارش می‌کوبید، پرش‌های وحشیانه‌اش در هوا در حین نواختن، و تمایلش به شکستن بیشتر سازهایش پس از نمایش معروف بود.

به لطف کمک تاونشند در خلق صدای فراموش نشدنی The Who، گروه خود را در تاریخ راک تثبیت کرد و حتی رکورد بلندترین کنسرت جهان را از کتاب رکوردهای گینس به دست آورد. او حتی به عنوان یک گیتاریست که به نواختن تکنوازی های زیادی شهرت نداشت، به تنهایی برای خود نامی دست و پا کرد نمی دانم میتوان گفت بهترین گیتاریست جهان است یا خیر.

برایان می

گیتاریست برایان می قطعا تنها نوازنده این لیست است که می تواند بگوید مدرک اخترفیزیک دارد. نوازنده اصلی گیتار و اغلب ترانه‌سرا گروه کوئین توانایی فوق‌العاده‌ای در لایه‌بندی چندین قطعه گیتار بر روی آهنگ‌ها برای ایجاد صداهای فراموش‌نشدنی داشت، کافی است به تک‌نوازی‌های او در Killer Queen و Bohemian Rhapsody گوش دهید و ایده را خواهید فهمید.

می از استعداد طبیعی خود استفاده کرد تا حتی گیتار خود را بسازد، Red Special، که با نام The Old Lady نیز شناخته می‌شود، و آن را با یک سکه می‌نواخت تا یک گیتار معمولی. می و پدرش گیتار اصلی خود را از چوب از چند مکان مختلف، از جمله از شومینه خودش، ساختند. 

دیوید گیلمور

در حالی که دیوید گیلمور گیتاریست اصلی پینک فلوید نبود، توانایی های طبیعی او در موسیقی اثری ماندگار بر روی گروه و صدای امضای آن گذاشت. به عنوان یک گیتاریست، گیلمور در استفاده از اکو و سایر افکت‌هایی که پینک فلوید به آن‌ها شهرت دارد، پیشگام بود.

اولین عشق گیلمور که به دلیل مهارتش در نوازندگی گیتار شناخته شده بود، در واقع موسیقی بلوز بود، حتی در حالی که او در گروهی نواخت که به ندرت موسیقی بلوز می نواخت. و در حالی که درست است که گیلمور بهترین گیتاریست دنیا در گروه نیست، بافت رویایی، محیطی و شناور در موسیقی او صدایی فوراً قابل تشخیص به او داد.

دوان آلمن

گوش دادن به موسیقی تولید شده توسط Duane "Skydog" Allman از گروه برادران آلمن، واقعاً به موسیقی راک جنوبی در بهترین حالت خود گوش می دهد. توانایی های او در گیتار باعث شد هنرمندانی مانند آرتا فرانکلین، اریک کلاپتون و حتی نوازندگان جاز مانند هربی مان و کینگ کورتیس برای ساخت موسیقی با این برادر آلمن صف آرایی کنند.

از بین استعدادهای بسیار او، شاید او بیشتر به دلیل عالی بودن در بداهه نوازی شناخته شده است. عشق او به بداهه سازی توضیح می دهد که چرا بسیاری از آهنگ های گروه برادران آلمن به طور ناگهانی به مدت نیم ساعت در آلبوم های زنده تبدیل شدند. اما، خوشبختانه، به نظر می رسد که هیچ کس به آن توجه ندارد. متأسفانه آلمن در سن 24 سالگی درگذشت.

کیت ریچاردز

کیت ریچاردز به عنوان یکی از بنیانگذاران، بهترین گیتاریست تاریخ و خواننده ثانویه گروه رولینگ استونز شناخته می شود. علاوه بر این نقش ها، ریچاردز به سرعت در کنار هم گروهش میک جگر، به عنوان بخشی از یکی از بزرگترین دوتایی ترانه سرایی تاریخ شناخته شد.

ریچاردز به‌خاطر نوشتن آهنگ‌های دو و سه نت که به اندازه تک‌نوازی‌های گیتار مورد علاقه شما تأثیر دارند، شناخته شده است. برای دریافت ایده، یک بار دیگر به "(I Can't Get No) Satisfaction" و ترکیبی از ریف ها و آکوردهای لایه بندی شده در آن گوش دهید. ریچاردز همچنین بر هنر کوک های متناوب و باز تسلط داشت و برای خودش اسطوره شد.

 کارلوس سانتانا

هر یک از آهنگ های این گیتاریست مکزیکی الاصل را می توان تنها با شنیدن یک نت تشخیص داد. صدای قابل تشخیص فوراً کارلوس سانتانا او را به یکی از بهترین گیتاریست تاریخ تبدیل کرده است و 10 جایزه گرمی و 3 گرمی لاتین را در طول دوران حرفه ای خود به ارمغان آورده است.

سانتانا به دلیل استفاده از سبک موسیقی مبتنی بر بلوز و ترکیب آن با الهام از ریتم های لاتین و آفریقایی برای ایجاد صدای منطقه خود شناخته شده است. سبک خاص موسیقی او باعث تحسین بسیاری از بزرگان شده است. به عنوان مثال، پرینس را در نظر بگیرید که گفت سانتانا حتی از جیمی هندریکس تأثیر بیشتری بر موسیقی او داشته است. او یک بار گفت: "سانتانا زیباتر بازی می کرد."

جف بک

جف بک گاهی اوقات به عنوان "گیتاریست گیتاریست" شناخته می شود زیرا هر کسی که گیتار خوب بلد باشد می داند که جف بک در هنر خود استاد است. و اگر به دلیل بیشتری نیاز دارید، این واقعیت را در نظر بگیرید که هنگام ضبط آلبوم، راد استوارت، میک جگر، تینا ترنر، موریسی، دایانا راس، استیوی واندر، سیندی لاپر، برایان می، ZZ Top و چند نفر دیگر در خانه او را می زدند. .

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن