ترموکوپل چیست و اصول کار آن چگونه است؟ فروشگاه موتور درایو

به عنوان مثال یک غلاف از کالا فولاد ضد زنگ حیاتی عایق اکسید منیزیم را می‌توان به عمل گرفت. این اقدامات به کار

توسط ATRINNEWS در 8 آذر 1401
به عنوان مثال یک غلاف از کالا فولاد ضد زنگ حیاتی عایق اکسید منیزیم را می‌توان به عمل گرفت. این اقدامات به کار گرفته می‌شود زیرا اذن نمی‌دهد که سیم ترموکوپل در معرض محیطی مخرب قرار بگیرد. همین نگهدارنده سفارشی خرید ترموکوپل امداد میکند که استهلاک آن آهسته‌تر شده و قدمت اثر گذار دستگاه طولانی‌تر شود. به این رخ نیاز به خرید کردن و جایگزین کردن کمتر می‌شود، ولی هزینه ابتدایی یا به عبارتی قیمت خرید دستگاه بالاتر می‌رود. برای مثال، سوراخ‌های موجود ممکن است قطر پروب را انتخاب کنند. © تمامی دستمزد همین وب وب سایت وابسته به شرکت ایساتیس روند ابزار می باشد. به جهت تماشا لیست تمام ترموکوپل های موجود در تارنما اینجا کلیک نمایید. به جهت مشاوره خرید کردن و اخذ کد تخفیف شماره تماس خویش را وارد کنید. شار مغناطیسی عبوری از یک تراز بسته، از بزرگی میدان مغناطیسی که سطح بسته در آن عرصه قرار می گیرد، مستقل است. تغییر تحول زاویه ی سطح پیچه اصلی راستای میدان مغناطیسی، سبب ساخت تغییر تحول شار مغناطیسی عبوری از پیچه می شود.
  • شركت پادیسان توليد کننده برتر اثاثیه خانگي و آشپزخانه از قبيل اشکال اجاق گاز صفحه ای رومیزی، اجاق گاز مبله و ایستاده فردار و طرح فر، فر توكار، هود و سینک آشپزخانه در طرح ها و مدلهاي متعدد ميباشد.
  • اگر نصیب کوچکی نوک جوشکاری شده ترموکوپل برداشته شده و ترموکوپل باطن خط لوله جاسازی شود، دمای سیال جاری درداخل لوله، بدون هیچگونه زحمتی قابل اندازه‌گیری است.
  • وسایل گازسوزی که مجهز به سیستم های ایمنی میباشند خطرات کمتری در علیه گاز و نشتی گاز دارند.
  • اجاق گازهای رومیزی نظیر خیلی از لوازم گازسوز دارای مشکلاتی در کارکرد مواجه می شوند.
این دو جزء در میزان گیری و تهیه دمای سیستم ها بسیار مهم اند. ترموکوپل ها و ترمیستورها به طور گسترده در زمینه های متعددی در دانش فیزیک و ابزار دقیق به کار گیری می شوند. داشتن شعور درست و پی بردن تفاوت ها و شباهت های مابین سنسورهای دما، در تعیین درست و درست ما نقش بسزایی دارد. شیوه سوم استفاده از معادلات رتبه بالاتر می باشد که اخلاق و رفتار سنسور را گونه می کند. در حالی که این شیوه ظریف ترین است، البته از نظر محاسباتی نیز فشرده ترین است.

غلاف حافظ از متاع Inconel 600

انواع ترموکوپل را می‌توان بر شالوده کارکرد آن ها دسته‌بندی کرد. دو دسته‌ی اهمیت همین قطعه بر مبنا کاربرد، ترموکوپل صنعتی و ترموکوپل گاز خانگی است. در صورتی که برایتان سوال پیش آمده که دماسنج ترموکوپل چیست یا ترمو کوپل چطور فعالیت می‌کند، در ادامه‌ی این نوشته حیاتی ما همراه باشید. ترموکوپل چگونه عمل می کنداصل کارکرد ترموکوپل متکی به ضابطه فیزیک است. قانونی که به سیبک دارای اسمو رسم هست و همین ضابطه به اسم دانشمند فرانسوی نامگذاری شده است. دسته‌بندی نشده به برهان تفاوت جدول های منشاء در تیپ های متفاوت ترموکوپل، زمان استفاده از آن باید به تیپ و جور سنسور دقت کرد. به عنوان مثال در تصویر تحت سنسور ترموکوپل نوع K را تماشا می کنید. نقطه اتصال مقید برای اندازه‌گیری دماهای گازها و مایعات خورنده بومی یا این که در هم اکنون جریان و برای کاربردهای فشار بالا پیشنهاد می‌شود. نقطه اتصال یک ترموکوپل مقید به غلاف حافظ جوش دیتا می شود در نتیجه جواب سریع‌تری نسبت به دسته نقطه اتصال نامقید دارد. ساختمان ترموکوپل ها اصلی استعمال از اتصال یک فلز و آلیاژ تولید می شوند و اهمیت همین مکانیزم ساده کار کشته به اندازه گیری دما به راحتی در رنج وسیعی از 270- تا حدود 1800 سکو می باشند. شیوه دیگر جبران سازی کلیدی به کارگیری از اندازه گیری دمای نقطه ی سرد توسط یک سنسور دیگر می باشد.

کالیبراسیون اول سنسورهای عجله تک سر اهمیت فرکانس بالا

آنها هر دو برای کاربردهای دمای بالا توصیه می شوند و بایستی اصلی یک لوله حفظ کننده غیر فلزی و غلاف های سرامیکی مراقبت شوند. ادامه استعمال از دمای بالا منجر رویش دانه می شود که می تواند منجر به فساد مکانیکی شود. رانش کالیبراسیون منفی می تواند ناشی از انتشار رودیم به پای خالص و همینطور از تبخیر رودیم باشد. ترموکوپل مدل C و P جزو کدام جور قرار می گیرند؟ آیا از دسته S می قدرت در دماهای بالا به کار گیری کرد؟ دوست بنده یک ترموکوپل از یکی از تولیدکنندگان ایرانی مانیاد صنعت خریداری کرد که واقعاً از لحاظ میزان مرغوب بودن فوق العاده بود. از معایب ترموکوپل ها، غیر خطی بودن ، تماسی بودن (در معرض ترموکوپل اغتشاش و شوک و …)، دقت متوسط را می قدرت نام برد. پرگاران در کارایی میباشد تا اهمیت ارائه بهترین و اصلی میزان مرغوب بودن ترین محصولات کلیدی ضمانت اصل بودن جنس و رجوع 7 روزه فرآورده ، محصولات صنعتی و ابزار دقیق و.. هر دو تجهیز، نسبت به تغییرات دما، سریعاً جواب می‌دهند اما ترموکوپل‌ها سریع‌ترند.

ترموکوپل تیپ E:

از طرفی، تعدادی سکو اشتباه قابل چشم‌پوشی میباشد چون بازه‌های اندازه‌گیری عموما گسترده‌تر است. اساسا، کارکرد آن به این شکل می باشد که دو سیم فلز متعدد وقتی گرم شوند، تفاوت در دما، EMF (نیروی محرکه الکتریکی) در مدار تولید می‌نماید و ولتاژ تولید شده در اتصال اندازه‌گیری می‌شود. ترموکوپل‌های مدل K رایج‌ترین سنسورهای دمای موجود در بازار هستند. ترموکوپل سیم جوشکاری‌شده دارای به کارگیری از پودر Mgo (نرم) به رخ فیزیکی از غلاف ترموکوپل عایق شده است. ترموکوپل‌ها را می‌توان در صنعت های و کاربردهای متنوعی استعمال کرد، به این ترتیب تعیین مدل درست برای مقاصد شما نخستین از همگی از اینجا آغاز می شود که کاربرد خود را بشناسید و بدانید چه جایی و چطور می‌خواهید از آن به کارگیری کنید. جور T یک ترموکوپل دوچندان استوار هست و معمولا در کاربردهای اهمیت دمای پایین، همچون کرایوژنیک و فریزرهای اهمیت دمای زیاد تحت استفاده می‌شود. قبل از آنکه انواع متفاوت ترموکوپل را معرفی کنیم، باید ذکر کنیم که ترموکوپل عموما در یک غلاف محافظ قرار دارااست تا در برابر اتمسفر محلی از آن مراقبت شود.

انواع ترموکوپل سری K

استیل آجدار در علیه خط و خش مقاومت بیشتری دارد اما شست و رفت ، در همین نوع ایراد خیس میباشد. و ممکنه میباشد چربی ها به مرور از زیبایی این اجاق گاز ها بکاهند. این مدل اجاق ها بیشتر مطلوب برای به کار گیری در منازل و گوشه و کنار هایی میباشد که به کارگیری کمتری از گاز میکنند. از مزایای این نوع می اقتدار هزینه ذیل خیس گاز نسبت به برق را اشاره کرد. همه همین محصولات با گارانتی و خدمات پس از فروش به مقدار 24 هستند. تماشا شده میباشد که در بازار لوازم خانگی، بعضی اجاق گاز های متفرقه ، حتی Thermocouple بر بر روی محصولات خویش کارگزاری نمی کنند . این ترموکوپل به جهت کوره های خلاء در دمای دوچندان بالا مورد به کارگیری قرار می گیرند و هیچوقت نباید در حضور اکسیژن در دمای فراتر از 260 سکو سانتی گراد استفاده شود. ترموکوپل ها یکی از از پرکاربردترین سنسورهایی هستند که در بسیاری از کارهای صنعتی و آزمایشگاهی اخبار بین المللی برای ترازو گیری دما استفاده می شوند. اطلاع ظریف از نوع ترموکوپل گزینه نیاز می تواند تا حد زیادی منجر ناچیز شدن ریسک یک خرید بی میزان مرغوب بودن شود. اطلاع دقیق از شرایط محیطی و محدوده ی دمایی گزینه حیث یاری متعددی به انجام یک خرید کردن کارآمد کند. سعی نمایید رنج دمایی کارکرد ترموکوپل را یک آیتم مهم و کاربردی در حیث بگیرید. همچنین تیپ ترموکوپل یکی دیگر از موارد اصلی در حین تعیین محسوب می شود که به طور همزمان اصلی متاع غلاف میزان اصلی تعیین قرار می گیرد. که در برابر درجه حرارت های بالا از خویش مقاومت نشان می دهند ، همینطور ترموکوپل جور k خطی سازی مناسبی را به جهت تبدیل ای ام اف به دما انجام می دهد. از دیگر عارضه ها محبوبیت ترموکوپل سری k می توان به عدم اکسید شدن ذیل حالت دمایی تا ۱۰۰۰ سکو سانتیگراد اشاره کرد. البته در کنار همه مزایای گفته شده به جهت ترموکوپل سری k معایبی نیز وجود خواهد داشت. کالا غلاف – طول و تیپ – رنج دمایی – گونه سرامیک به فعالیت گرفته شده – توجه آن – خروجی ۴ تا ۲۰ میلی آمپر از گزاره مواردی هستند که در هنگام خرید ترموکوپل می بایست به آنان توجه داشته باشید.

فروش و ایجاد اشکال ترموکوپل

همان طور که در شکل ذیل نیز تماشا میکنید، دو فلز گوناگون (نیکل کروم و نیکل آلومینیوم) را بهم متصل کرده و در نقطه اتصال ، دما یا این که حرارت را به ترمووکوپل می دهیم. در نتیجه ولتاژی در حدود چندین میلی ولت در دو سر ترموکوپل تولید می شود. این ولتاژ خیلی کوچک را می توان به کمک مدارات الکترونیکی مانند یک اپ امپ تقویت کرد، تا در حدود 1~5 ولت قرار گیرد. بعد از آن یک مقاومت 250Ω هم در مسیر آن گذاشته و جریانی بین 4-20 میلی آمپر را دریافت خواهیم کرد.ترموکووپل ها به طور کلی حساس رنج ترازو گیری 200- ~ 1800 مرتبه سانتی گراد هستند. از آن جایی که همین روش که بوسیله آقای شخصی به نام سیبک معرفی شده است، به روش سیبک نیز مشهور است. همانطور که پیشتر گفتیم، سنسورهای ترموکوپل، یک جور مرسوم و کاربردی از سنسورهای دما محسوب می گردند که به خواسته به جهت اندازه گیری دما آیتم به کار گیری قرار می گیرند. ارزش مناسب و قابل اعتماد بودن، دو خصوصیت فراوان اساسی این تجهیزات ابزار ظریف یا این که تجهیزات ترازو گیری دما هستند. متأسفانه در بسیاری از موردها به ادله پیچیدگی دیگر تجهیزات ابزار دقیق، ممکن میباشد کارشناسان الکتریسیته یا این که بازرگانی کمپانی ها به سادگی انواع جفت حرارتی را خریداری کنند! در بسیاری از مورد ها دیده شده میباشد که ابلاغ می شود Thermocouple چیزی ندارد! ولی ما می خوا هیم در ادامه نوشته به شما اثبات کنیم که تجهیزت یا وسایل سنجش حرارت، موارد متعددی دارند و از ساختار پیچیده و حائز اهمیتی برخوردار هستند. همین به این برهان میباشد که بخش اعظم مواد اولیه‌ی تولید کالاها و محصولات داخلی از کشورهای خارجی تامین می شود و بالا رفتن ارزش ارز سبب بالا رفتن مواد اولیه‌ی سازنده‌ی محصولات و کالاهای ایجاد درون شده است. البته درصورتیکه اقدام به خرید ترموکوپل تیپS از فروشگاه‌های اینترنتی کنید، می‌توانید انواع ترموکوپل‌ها را اصلی انواع میزان مرغوب بودن حساس مطلوب ترین قیمت در اسرع وقت تنظیم کنید. مدت زمان متعددی می باشد که ترموکوپل ها یک عدد از بهترین شیوه های اندازه گیری دما محسوب می شوند. ترموکوپل ها در صنعت کاربرد فراوانی دارند مثل ترازو گیری دمای کوره ها، ، دیگ های آب گرم و بخار ، مشعل ها ، دودکش ها ، فرها و جدا کن وسایل گاز سوز نظیر بخاری و اجاق گازها. با رسیدن حرارت به محل اتصال این دو فلز، جریان بسیار ضعیفی از محل اتصال ایجاد می شود و به سمت سیم ها، جریان می یابد. همین ترموکوپل از فلز آهن و آلیاژهای مس- نیکل Cu-Ni ساخته می شود. قبل از معرفی مقیاس رتبه حرارت بین المللی سال ۱۹۹۰ (ITS-90) ترموکوپل های S به عنوان حرارت سنج استاندارد به جهت محدوده‌ی دمایی ۶۳۰ تا ۱۰۶۴ درجه سانتیگراد، از آنتیموان ، نقره و طلا استعمال می‌کردند. اهمیت آغاز استفاده از استاندارد ITS-90 برای گزینش و کنترل سکو حرارت از حرارت سنج مقاومت زیر ساخته شده از پلاتینیوم به کار گیری می‌شود. برای باز‌نگری اثر متصل نمودن سیم جبران‌ساز به ولت‌متر، یکی از از قانون‌های ترموالکتریک به اسم «قانون فلزات میانی» را به فعالیت می‌بریم. از متریال 316 به جهت صنعت های غذایی و شیمیایی به طور گسترده استعمال می شود. از مشخصات آلیاژ می اقتدار به وزن کم، مقاومت بالا در برابر اسید اکسید کننده مانند نیتریک یا این که کرومیک، محلول های کلرید معدنی، آب دریا، آب نمک، ترکیبات آلی کلردار و گاز کلر مرطوب اشاره کرد. از این آلیاژ به طور گسترده در کاربرد های شیمیایی به کارگیری می گردد. همینطور مقاومت زیاد عالی ای در برابر خوردگی بخصوص محیط های حاوی کلر دارد. عایق‌بندی غلاف در جایی‌که نقطه اتصال از غلاف بیرون می‌گردد برای جلوگیری از رطوبت یا این که گاز که می‌توانند موجب نادرست شوند، آب‌بندی می‌شود. اثبات هنگامی به تیتر مدت زمان موردنیاز یک سنسور برای وصال به 63.2% یک تغییر و تحول پله‌ای در دما ذیل یک گروه مشخص و معلوم از شرایط، تعریف و تمجید شده است. پنج اثبات هنگامی برای نزدیک شدن سنسور به 100% میزان تغییر و تحول پله‌ای گزینه نیاز است. یک ترموکوپل کلیدی نقطه اتصال بدون پوشش سریع‌ترین پاسخ را ارائه می‌دهد. همچنین، هرچه قطر غلاف پروب کوچک‌تر باشد، جواب سریع‌تر است، البته حداکثر دما ممکن می باشد کم‌تر شود. این امر منجر می شود که استعمال از یک سیستم اکتساب دما مبتنی بر ترموکوپل حتی بی آلایش تر اجرا شود. گونه های مختلفی از ترموکوپل ها وجود دارااست که هر کدام از حیث محدوده دما، ارتفاع عمر، مقاومت در برابر لرزش، مقاومت شیمیایی و سازش اهمیت کاربرد، ویژگی های منحصربه‌فرد به فرد خود را دارند. ترموکوپل، وسیله مرسوم دیگری در در میان گونه های تاسیسات حرارتی و برودتی می باشد که در اندازه‌ گیری دما به عمل می‌رود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن