بهترین راه برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص چیست؟

وکیل خانواده وکیلی است که به مشکلات امور خانواده مثل: طلاق، مهریه،نفقه، حضانت و غیره مربوط می باشد. وکیل خانوا

توسط ATRINNEWS در 27 دی 1400

وکیل خانواده وکیلی است که به مشکلات امور خانواده مثل: طلاق، مهریه،نفقه، حضانت و غیره مربوط می باشد. وکیل خانواده متخصص شخصی است که در دادگاه های خانواده بسیاری حضور پیدا کرده باشد و بر روی انواع پرونده کار کرده باشد. تجربه وکیل خانواده در انتخاب آن بسیار مهم است.

وکیل خانواده خوب مانند سایر وکلا باید دارای ویژگی های مناسبی باشد که مردم آن را به عنوان وکیل امور خانواده بپذیرند. شاید با خودتان بگویید چرا انتخاب وکیل خانواده اینقدر حساس است؟ چون این وکیل خانوادگی است و در حوزه خانواده که مهمترین نهاد جامعه است، باید فعالیت کند.

در این مقاله درباره اینکه وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد، هزینه وکیل خانواده و بهترین وکیل خانواده در تهران صحبت می کنیم، با ما لطفا همراه باشید.

وکیل خانواده چه شخصی است؟

وکیلی که در زمینه دعاوی خانوادگی دارای تجربه و دانش است را وکیل خانواده خوب می نامند.

وکیلی که در سال های کاری خود دارای تعداد زیادی پرونده مربوط به طلاق، مهریه، نفقه، حضانت و غیره دارد قطعا وکیل خوبی است.

پس یکی از معیارها برای انتخاب وکیل خوب باید دقت به پرونده های سابق او باشد. برای نمونه وکیلی که در حوزه ثبتی بیشترین فعالیت را داشته و دوره های آموزشی مربوطه را هم گذرانده، یک وکیل ثبتی به حساب می آید. در مقایسه با وکیل خانوادگی هم همین است که باید به ان دقت کنیم.

لازم بذکر است که وکلا نباید حتما در یک زمینه خاص فعالیت کنند. به علت گسترده بودن رشته حقوق و سختی در بدست آوردن علم یک حوزه، سبب شده که وکیل ها با خواست خودشان در یک حوزه مخصوص از رشته حقوق فعال باشند.

وکیل خانوادگی در قوانین حقوق ایران به کسی گفته می شود که از سمت یک خانواده، به عنوان وکیل انتخاب می شود و تمام دعاوی حقوقی خانواده را برعهده می گیرد. این وکیل در حوزه های مختلف کار می کند.

برای انتخاب بهترین وکیل خانواده در تهران و سایر شهرستان ها باید به نکات وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد، توجه فرمایید تا دچار مشکل نشوید.

دعاوی خانوادگی یعنی چه و انواع آن کدام هستند؟

متن زیر برحسب ماده 4 قانون حمایت خانواده است که دعاوی خانوادگی و انواع آن ذکر شده است.

دعاوی خانوادگی شامل:

*نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح

*ازدواج دوباره

*نامزدی و خساراتی که از برهم زدن ان وارد می شود

*شرط های ضمن عقد نکاح

*جهیزیه

*مهریه

*تمکین و نشوز

*نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت

*حضانت و دیدار بچه

*طلاق، رجوع از طلاق، انفساخ و فسخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن

*رشد، حجر و رفع آن

*نسب

*نفقه اقارب

*ولایت قهری، قیمومت، امور وابسته به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به آنها

*سرپرستی کودکانی که بی سرپرست اند

*امور مربوط به غایب مفقودالاثر

*عوض کردن جنسیت

*اهدای جنین

وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در این بخش اطلاعات لازم درباره وکیل خانواده خوب را در اختیار شما قرار می دهیم.

1.علم و تجربه در زمینه وکالت خانواده: مهم ترین و اثر گذار ترین ویژگی وکیل امور خانواده، علم و تجربه وی در این زمینه است. این علم به دو بخش تقسیم می شود: دانش عملی و دانش نظری.

یک وکیل خانواده خوب باید به مواد قانونی و حقوق خانواده تسلط کافی داشته باشد و از لحاظ عملی با روند طرح دعاوی خانوادگی، راه پیگیری و اعتراض به رای دادگاه شناخت کافی را داشته باشد. وجود این دو دانش در یکدیگر باعث می شود که وکیل در هر زمینه ای به خوبی فعالیت کند. شما می توانید از یک وکیل خانواده تنها درخواست مشاوره کنید و او را برای طرح دعوا در پرونده دخالت ندهید.

2.سابقه درخشان و مورد اطمینان بودن وکیل: وکیل هایی که در زمینه وکالت خانواده فعالیت می کنند باید دارای ویژگی های اخلاقی مثل: رازداری، عادل بودن و وجدان کاری باشند. برای فهمیدن داشتن این صفات باید به سابقه پیشین وی مراجعه کنید.

3.منصف بودن تا حد ممکن: یک وکیل خانوادگی خوب باید عادل و منصف باشد و باید تلاش کند شاکی ها را به صلح و رفتار مسالمت آمیز سوق دهد. وکیلی که تنها به فکر موفقیت پرونده و شکست دادن طرف مقابل است، وکیل خانواده خوبی تلقی نخواهد شد.

4.کسب موفقیت و پیروزی در پرونده های سابق: روشی ساده برای کسب اطلاع از تخصص و علم یک وکیل خانواده، بررسی تعداد پیروزی های وی در پرونده های خانوادگی قبل است. برای این کار از وکیل خانواده خود بخواهید تعدادی از موفقیت های پیشین را برایتان بصورت محرمانه، بدون ذکر نام اشخاص بازگو کند. البته وکیل مجبور به انجام این خواسته شما نیست ولی برای مطمئن کردن شما می تواند انجام دهد.

بطور کلی ویژگی های بالا را در هر وکیل خانواده ای باشد، نشان از خوب بودن آن است.

برای انتخاب وکیل خانواده در تهران و سایر شهرستان ها، شما باید به ویژگی های یک وکیل خوب توجه کنید.

برای هزینه وکیل خانواده نمی توانیم رقم مشخصی تعیین کنیم، زیرا نوع دعاوی مختلف است و قیمت ها با یکدیگر فرق دارند. مثلا هزینه ای که باید برای طلاق پرداخت شود، از هزینه وکالت حضانت متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های وکیل خانواده به لینک زیر مراجعه نمایید:

به چه نکات و مواردی باید قبل از مراجعه و اخذ مشاوره از وکیل خانواده توجه کرد؟

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن