بازی جالیز چگونه است و چرا از سایت گیم خونه آن را تهیه کنیم؟

  برخی از کارت‌های رویداد در بازی فکری جالیز تنها یکی از بازیکنان را هدف قرار می‌دهند مثلا باز

توسط ATRINNEWS در 8 اردیبهشت 1401

 

برخی از کارت‌های رویداد در بازی فکری جالیز تنها یکی از بازیکنان را هدف قرار می‌دهند مثلا بازیکنی که کمترین محصول را دارد یا بازیکنی که بیشترین سکه را دارد، در حالتی که بیش از یک نفر شرایط واجد کارت رویداد را دارا بود، کارت رویداد به هیچکس تعلق نمی‌گیرد و رویداد این دور بدون هیچ تغییری در روند بازی به اتمام می‌رسد.

اگر دسته کارت‌های رویداد تمام شد آن‌ها را بُر بزنید و دوباره آن‌ها را به بازی جالیز برگردانید. پیشنهاد می‌شود برای دفعات اول به روش ساده جالیز را بازی کنید و بعد از مسلط شدن به قوانین بازی به سراغ بازی پیشرفته بروید.

 

کارت های رویداد بازی جالیز

کارت های رویداد در بازی فکری جالیز به منظور بازی پیشرفته طراحی شده‌اند و در روش بازی ساده هیچ نقشی در فرایند بازی ندارند. کارت‌های رویداد با توجه به دستورالعمل‌هایی که دارند، این قابلیت را پیدا کرده‌اند که روند بازی را مهیج‌تر و غیرقبل پیش‌بینی می‌کنند.

به طور کلی کارت‌های رویداد یا اختیاری هستند و یا اجباری، یعنی با رو شدن کارت‌های اجباری همانند کلاغ، برف، خشکسالی، باران، روز بازیافت و مالیات تمام بازیکنان موظف به اجرای دستورالعمل‌های رویداد هستند. همینطور با رو شدن کارت‌های باغبان، روز خرید، دزد، حراج بذر بازیکنان  در بازی جالیز از این امتیاز برخوردار هستند که با توجه به شرایط خود می‌توانند دستورالعمل‌های کارت را اجرا کنند یا نکنند.

بازی ایرانی جالیز   

از طرفی دیگر کارت‌های رویداد می‌توانند اثر لحظه‌‌ای یا کوتاه مدت داشته باشند به عبارت دیگر اثر این رویدادها، تنها در لحظه رو شدن برای یک یا تمام بازیکنان اعمال می‌شود. مانند رویداد کلاغ، دزدی، مالیات، باغبان و

همچین کارت‌های رویداد می‌توانند فصلی باشند و اثر بلند مدتی بر روند بازی داشته باشند. در زمان رو شدن یکی از رویدادهای باران، برف و اصلاح نژاد نشان مربوط به آن رویداد روی یکی از محصولات یا زمین‌ها قرار می‌گیرد . تاثیر این رویداد تا پایان رویداد بعدی خارج از بازی باقی می ماند.

آموزش بازی فکری جالیز 

در متن زیر به معرفی کارت های رویداد و اثرات آن درآموزش بازی فکری جالیز می پردازیم: 

اجباری: بازیکنی که بیشترین سکه را دارد باید یکی از سکه های خود را در عرشه کارت های سوزان بیندازد.

Sample Farmer: این کارت که در پایان بازی یک سکه ارزش دارد، توسط بازیکنی که بیشترین کارت کراپ (حداقل سه کارت) را در یکی از جک هایش قرار داده باشد، برنده می شود.

کلاغ (الزامی): هر بازیکن باید یک کارت از محصول شخص گیاه در سمت چپ زمین بازیکن بگیرد و روی کارت سوخته قرار دهد.

برف (الزامی): هر بازیکن یک نشانگر برف روی یکی از پدهای بازیکن در سمت راست خود قرار می دهد. تا فعالیت بعدی هیچ محصولی کاشته یا خراشیده نمی شود.

باران مورد نیاز: هر بازیکن علامت باران را روی یکی از تیرهای خود قرار می دهد. در اقدام بعدی یکی به محصول اضافه می شود.

خشک (الزامی): هر بازیکن یکی از جک های خود را انتخاب می کند و همه کارت ها را در عرشه سوخته قرار می دهد.

بازیافت (الزامی): همه بازیکنان در بازی جالیز از آخرین بازیکن و در جهت مخالف بازی به دست کارت های سوخته نگاه می کنند، کارت را گرفته و در دست خود قرار می دهند. • حراج بذر (اختیاری): بازیکنی که کمترین کارت محصول را دارد می تواند سه کارت از دسته کارت محصول انتخاب کند.

روز خرید (اختیاری): همه بازیکنان می توانند با استفاده از کارت های محصول در دست یا کارت اعتباری خود خرید کنند.

دزد (اختیاری): هر بازیکن می تواند یک کارت از محصول کاشته شده توسط شخصی در سمت راست زمین جمع آوری کرده و در دست خود قرار دهد.

باغبان (اختیاری): همه بازیکنان می توانند کارت محصول را گیم خونه در زمین بکارند.

پرورش: بازیکنی که ارزان ترین محصول را در بازی جالیز کاشت، پس از رویداد بعدی با یک سکه با گذاشتن علامت پرورش بر روی جارو این محصول، ارزش خود را افزایش می دهد. Sample Farmer: بازیکنی که بیشترین تعداد کارت محصول (حداقل 3 کارت) را در یک گروه داشته باشد به عنوان کشاورز نمونه به ارزش یک سکه در پایان بازی انتخاب می شود. زمانی که دو یا چند نفر بیشترین محصول را کاشتند، محصولات بقیه بافندگان آنها مقایسه شد و هر کدام با جمعیت بالاتر به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شدند.

 

ترفندهای بازی جالبز

نکات و ترفندهایی که در این قسمت به آنها می پردازیم برگرفته از تجربیات افرادی است که بیش از یک بار بازی جالیز را تجربه کرده اند. توجه داشته باشید که هر یک از ترفندهای زیر فقط در شرایط خاصی قابل استفاده هستند. 

1. بلافاصله کارت های داخل جارو را با سکه عوض نکنید.

کارت‌های کمیاب مانند فلفل قرمز، نخود و نیست، نباید بهترین کارت‌های بازی باشند، درست است که این کارت‌ها می‌توانند سکه‌های سریع‌تری باشند، اما چون در بازی بسیار کوچک هستند، جمع‌آوری آن‌ها دشوار است.

اگر کارت هایی که در دست دارید در طول بازی جالیز خوب نیستند، می توانید یک سکه پاس داده و سه کارت را انتخاب کنید. در طول بازی فقط یک بار می توانید این حرکت را انجام دهید.

4. بهتر است کود را بعد از دور دوم و سوم خریداری کنید، زیرا تمام کود دامی توسط بازیکنان دیگر قابل خرید است. (به یاد داشته باشید که کود را فقط می توان برای بافت هایی استفاده کرد که حداقل دو کارت کاشته شده است.)

5. در بازی پیشرفته جالیز فراموش نکنید که قبل از رویدادها کارت های گیاهی خود را بردارید و در صورت امکان آنها را سکه کنید، زیرا ممکن است شارژ شوید یا کارت های خود را گم کنید. 6. شک نکنید و جالیز سوم بخرید، زیرا در پایان بازی یک سکه خواهد بود و سرعت بازی شما را در طول بازی بهبود می بخشد.

7. در معاملات بازی شرکت کنید و سعی کنید با سایر بازیکنان به توافق برسید.

8. در مراحل اولیه بازی، خرید تجهیزات را فراموش نکنید. اگر بین خرید تراکتور و جارو سوم تاخیر وجود دارد جارو سوم بخرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن