اینها قهوه های سردی هستند که در طول سال به آنها می رسیم

یک فنجان قهوه به طور متوسط حدود 100 میلی گرم کافئین دارد، اما تغییرات زیادی وجود دارد. یک اسپرسو اغلب حاوی 50

توسط ATRINNEWS در 26 دی 1401

یک فنجان قهوه به طور متوسط حدود 100 میلی گرم کافئین دارد، اما تغییرات زیادی وجود دارد. یک اسپرسو اغلب حاوی 50 میلی گرم در هر شات است، در حالی که یک فنجان قهوه قطره ای می تواند به راحتی حاوی 200 میلی گرم کافئین باشد.

تعیین سطح کافئین قهوه و نوشیدنی های اسپرسو می تواند بسیار مشکل باشد. اما باید بدانید که آیا آن فنجان دارای کافئین کافی برای کمک به بیدار شدن شما است، در حالی که از 400 میلی گرم توصیه شده در روز تجاوز نمی کند. و قهوه دم کرده قطره ای بیاموزید که چرا سطوح کافئین متفاوت است و فهرستی از سطوح کافئین در نوشیدنی های مختلف قهوه، از جمله سطوح کافئین قهوه Starbucks را ببینید.

کافئین موجود در اسپرسو

اسپرسو نوعی نوشیدنی غلیظ قهوه است که از استخراج اسانس دانه های قهوه بو داده با حرارت و فشار تهیه می شود. نوشیدنی های اسپرسو مانند لاته و کاپوچینو حاوی سطوح مختلفی از کافئین هستند. در اینجا برخی از سطوح تخمینی کافئین در نوشیدنی های مختلف اسپرسو آورده شده است:

  • اسپرسو، تک شات: 29-100 میلی گرم (اغلب حدود 75 میلی گرم)
  • اسپرسو، دو شات (دوپیو): 58-185 میلی گرم (اغلب حدود 150 میلی گرم)
  • اسپرسو بدون کافئین، تک شات: حدود 8 میلی گرم
  • اسپرسو بدون کافئین، دابل شات (دوپیو): حدود 16 میلی گرم

کافئین در قهوه

اگرچه سطوح کافئین در قهوه متفاوت است، اما این لیست از سطوح کافئین موجود در قهوه به شما یک ایده کلی از آنچه از برخی از نوشیدنی های قهوه مورد علاقه خود انتظار دارید را به شما می دهد. خرید قهوه

  • قهوه آب پز (قهوه یونانی یا قهوه ترک، اندازه گیری شده در هر 8 اونس): 160-240 میلی گرم (به طور متوسط حدود 200 میلی گرم)
  • قهوه عربیکا دم کرده قطره ای (6 اونس): 80-130 میلی گرم (اغلب حدود 110 میلی گرم)
  • قهوه روبوستای دم کرده قطره ای (6 اونس): 140-200 میلی گرم
  • غلاف های قهوه تک نفره دم کرده قطره ای: (معمولا) 75-150 میلی گرم
  • مخلوط قهوه کم کافئین Passiona Excelsa/Arabica قطره ای (6 اونس): 40-60 میلی گرم
  • قهوه بدون کافئین دم کرده قطره ای (8 اونس): 2-12 میلی گرم، اگرچه آزمایشات نشان داده است که سطوح قهوه بدون کافئین گاهی اوقات بسیار بالاتر است.
  • قهوه فرنچ پرس یا پلانجر (8 اونس): 80-135 میلی گرم (با میانگین حدود 108 میلی گرم)
  • قهوه فوری (8 اونس): 27-173 میلی گرم (اغلب 65 تا 90 میلی گرم)
  • قهوه بدون کافئین فوری (8 اونس): 2-12 میلی گرم
  • قهوه پرکوله (5 اونس): 80-135 میلی گرم
  • قهوه با بیشترین کافئین چیست؟

قهوه روبوستا با قهوه ساز فیلتر قطره ای یا فرنچ پرس به مدت پنج دقیقه یا بیشتر دم می شود، بالاترین قهوه کافئین دار، برشته سبک، ریز آسیاب شده (مانند آسیاب ترکی یا آسیاب اسپرسو) است. استفاده بیش از 30 گرم قهوه معمول در هر 12 تا 16 اونس آب، سطح کافئین قهوه شما را نیز افزایش می دهد. همانند قهوه قطره‌ای، اسپرسو با بیشترین کافئین با دانه‌های برشته شده سبک و با استفاده از آسیاب قهوه (نسبتاً درشت آسیاب) و لانگو pull ساخته می‌شود.

کدام قهوه کمترین کافئین را دارد؟

دانه‌های قهوه عربیکا برشته تیره و درشت آسیاب شده که با روش دم‌آوری سریع‌تر (مانند فیلتر قطره‌ای) دم می‌شوند، کمترین کافئین را دارند. مطمئن شوید که آسیاب های خود را با ترازو اندازه گیری کنید (نه با قاشق و قطعا نه با چشم) تا مطمئن شوید که فقط 30 گرم در هر 12 تا 16 اونس آب استفاده می کنید. این تقریباً دو وعده معقول یا یک استارباکس گراند یا بلند است. برای قهوه ای با کافئین فوق العاده کم، از قهوه بدون کافئین یا مخلوط با دانه های اکسلسا استفاده کنید.

با وجود باور عمومی برعکس، بدون کافئین بدون کافئین نیست. یک قهوه بدون کافئین 16 اونسی از استارباکس همچنان حاوی حدود 12.5 میلی گرم کافئین است، در حالی که یک اسپرسو بدون کافئین استارباکس محدوده بیشتری دارد - 3 تا 15.8 میلی گرم در هر وعده.

نوشیدنی های فانتزی قهوه (با شیر و سایر مواد افزودنی) اغلب حاوی کافئین کمتری در هر وعده هستند. برای هر نوع قهوه، یک فنجان کوچک کافئین بسیار کمتری نسبت به یک فنجان بزرگ دارد.

سطوح کافئین قهوه برشته شده

بسیاری از مردم بر این باورند که قهوه‌های قهوه تیره‌تر کافئین بیشتری دارند، زیرا طعم قوی‌تری دارند. با این حال، کباب‌های تیره‌تر معمولاً سطح کافئین کمتری نسبت به کباب‌های روشن‌تر دارند. این به این دلیل است که گرمای طولانی مدت برشته کردن سنگین تر، مولکول کافئین را تجزیه می کند، یا به قول برخی افراد، برشته کردن، کافئین را می سوزاند. اگر از برشته شدن قهوه خود مطمئن نیستید، فقط به رنگ آن نگاه کنید. رنگ روشن تر به معنای کباب روشن تر و کافئین بیشتر است.

سطوح کافئین دانه های قهوه آسیاب شده

سطوح مختلف آسیاب قهوه برای روش های مختلف دم کردن استفاده می شود. به عنوان مثال، قهوه اسپرسو و ترک به سطوح آسیاب قهوه بسیار ظریف تری نسبت به قهوه دم کرده نیاز دارند. با فرض یکسان بودن روش دم کردن، هرچه آسیاب قهوه ریزتر باشد، سطح کافئین قهوه بالاتر خواهد بود.

کافئین در انواع دانه های قهوه

مانند انواع مختلف چای، انواع قهوه و ارقام مختلف به طور طبیعی دارای سطوح مختلف کافئین هستند. دانه های قهوه روبوستا (نوعی که در بسیاری از قهوه های کم عیار و قهوه های فوری استفاده می شود) حدود دو برابر A کافئین دارند.

منبع: فارسی کلاب

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن