استرالیا از اولین پخش محلی گزارش می دهد که تعداد موارد Omicron در فرانسه به 9 نفر رسیده است

[ad_1] بر اساس به روز رسا

توسط ATRINNEWS در 12 آذر 1400
[ad_1]

بر اساس به روز رسانی وزارت بهداشت در روز جمعه، 9 مورد از نوع Omicron از ویروس کرونا در فرانسه وجود دارد، در حالی که استرالیا اولین موارد انتقال سویه جدید را به جامعه اعلام کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه یک کمپین زمستانی علیه کووید-19 را با الزامات جدید برای آزمایش مسافران و افزایش تلاش‌های واکسیناسیون اعلام کرد، زیرا این گزینه تهدیدی برای احیای همه‌گیری است.

نوع Omicron اولین بار هفته گذشته در آفریقای جنوبی رونمایی شد و از آن زمان به ده ها کشور در سراسر جهان گسترش یافته است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که سویه جدید خطر جهانی "بسیار بالا" دارد و از دولت‌ها خواسته است تا واکسیناسیون گروه‌های دارای اولویت را تسریع بخشند.

پخش زنده FRANCE 24 را بخوانید:

10:00 به وقت پاریس: آفریقای جنوبی در بحبوحه گسترش نوع Omicron شاهد افزایش پذیرش در بیمارستان برای کودکان خردسال است.

پزشکان در آفریقای جنوبی روز جمعه گفتند که پس از عبور Omicron از کشور، تعداد بستری شدن کودکان در بیمارستان افزایش یافته است، اما تاکید کردند که هنوز زود است که بدانیم آیا آنها به ویژه آسیب پذیر هستند یا خیر.

در هفته ای که آفریقای جنوبی درباره نسخه جدید کووید به جهان هشدار داد، عفونت ها سریعتر از سه موج قبلی این کشور گسترش یافتند.

اولین دسته از موارد بر روی دانش آموزان متمرکز شد و سپس به سرعت در بین جوانان گسترش یافت، که به نظر می رسد آن را به افراد مسن نیز سرایت کرده است.

اما محققان و مقامات بهداشتی گفتند که افزایش بستری شدن در بیمارستان برای کودکان زیر پنج سال، همراه با نرخ مثبت بالاتر در بین کودکان 10 تا 14 ساله را مشاهده کرده‌اند.

واسیلا جاست، از موسسه ملی بیماری های عفونی، با اشاره به بستری شدن در بیمارستان، گفت: در همه گروه های سنی به ویژه سنین زیر پنج سال شاهد افزایش شدید هستیم.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «میزان بروز افراد زیر پنج سال اکنون در رتبه دوم و پس از بروز افراد بالای 60 سال قرار دارد.

09:45 به وقت پاریس: وزیر بهداشت گفت: موج پنجم کووید-19 در فرانسه ممکن است در اواسط ژانویه به اوج خود برسد.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه گفت که موج کنونی اپیدمی کووید-19 در این کشور ممکن است در اواخر ژانویه به اوج خود برسد و تنش‌های مجدد بر سر سیستم بیمارستانی این کشور افزایش یابد.

وران به رادیو فرانس اینفو گفت: «موج پنجم به سرعت در حال گسترش است... تأثیر بسیار قابل توجهی بر سیستم بیمارستانی دارد.

فرانسه روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی بیش از 45000 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد.

08:40 به وقت پاریس: استرالیا اولین موارد انتقال محلی Omicron را گزارش کرد

استرالیا روز جمعه اعلام کرد که سه دانش‌آموز در مدرسه‌ای در سیدنی برای نوع ویروس کرونای Omicron مثبت شدند که اولین مورد انتقال جامعه از سویه جدید در این کشور است.

مقامات بهداشتی گفتند که این مدرسه 10 مورد مشکوک دیگر از Omicron دارد که فوراً تأیید شد و طیف گسترده عفونت را افزایش داد.

این خوشه علیرغم ممنوعیت برای افراد غیرشهروند و محدودیت در پروازها از آفریقای جنوبی، جایی که این گزینه برای اولین بار کشف شد، به وجود آمد.

بهداشت نیو ساوت ولز گفت که اولین مورد "سابقه سفر به خارج از کشور یا روابط با افرادی که سابقه سفر به خارج از کشور دارند" نداشته که نگران کننده است.

استرالیا قبلاً چندین مورد دیگر از Omicron را کشف کرده بود، اما همه آنها در مسافران قرنطینه شده در حال ورود پیدا شده بودند.

04:40 به وقت پاریس: چگونه یک آزمایشگاه فرانسوی موارد نسخه جدید را شناسایی می کند

روز پنجشنبه، فرانسه دو مورد اول نوع Omicron را در سرزمین اصلی خود تأیید کرد و به یک مورد قبلی شناسایی شده در قلمرو خارج از کشور رئونیون افزود. ژان امیل جمین با همکارانمان از France 2 درباره چگونگی توالی‌یابی نمونه‌های کووید-19 توسط یک آزمایشگاه فرانسوی برای شناسایی موارد نوع جدید بحث می‌کند.

04:15 به وقت پاریس: نپال ورود مسافران هشت کشور آفریقایی، هنگ کنگ را ممنوع می کند

سخنگوی دولت نپال روز جمعه گفت ورود مسافرانی را که به هشت کشور آفریقایی یا هنگ کنگ سفر کرده اند برای محدود کردن شیوع نوع جدید ویروس کرونا ممنوع خواهد کرد.

این ممنوعیت که از نیمه شب جمعه اجرا می شود، شامل افرادی می شود که از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک، مالاوی و هنگ کنگ عبور کرده یا بوده اند.

مسافرانی که طی سه هفته گذشته در این کشورها بوده‌اند نیز اجازه ورود به نپال را نخواهند داشت و سایر بازدیدکنندگان بین‌المللی که در حال حاضر در حال ترانزیت هستند باید هفت روز را با هزینه شخصی خود در قرنطینه هتل بگذرانند.

فانیندرا پوکارل، سخنگوی وزارت کشور به رویترز گفت: به نپالی ها توصیه می شود به خارج از کشور سفر نکنند زیرا از گزینه جدید می ترسند.

کارمندان دولت و نمایندگان در کنفرانس های بین المللی باید مجوز قبلی برای بازدید خود را دریافت کنند.

03:55 به وقت پاریس: با کشف موارد جدید در نیویورک، هاوایی، بایدن اقداماتی را برای مبارزه با نوع Omicron اعلام کرد.

بایدن با فراخوانی از ملت - به ویژه رقبای سیاسی خود - برای متحد شدن در پشت این استراتژی، از مجموعه اقداماتی که برای سرکوب کووید-19 در ماه‌های آینده طراحی شده‌اند، همزمان با گسترش نوع Omicron در سراسر جهان، رونمایی کرد.

تاکنون ده مورد از سویه جدید در ایالات متحده تایید شده است، از جمله پنج مورد در نیویورک که پنج شنبه شب توسط فرماندار کیتی هوچول، یک مورد در کشور جزیره ای هاوایی اقیانوس آرام و مورد دوم در کالیفرنیا اعلام شد.

موارد هاوایی و مینه‌سوتا شامل ساکنانی می‌شود که سابقه سفرهای بین‌المللی اخیر نداشته‌اند، که نشان می‌دهد این نوع در حال حاضر در کشور در گردش است.

«این یک مورد تکثیر جامعه است. اداره بهداشت هاوایی در بیانیه ای در مورد مورد تایید شده Omicron در جزیره گفت: این فرد سابقه سفر ندارد.

اقدام به روز شده بایدن شامل الزام همه مسافران بین المللی ورودی به آزمایش در یک روز پس از پرواز است. سخنگوی ایالات متحده گفت که این امر برای همه مسافران، اعم از آمریکایی و خارجی، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون اعمال خواهد شد.

برای مسافران محلی، بایدن اعلام خواهد کرد که ماموریت خود را برای استفاده از ماسک در هواپیماها، قطارها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی تا اواسط مارس تمدید خواهد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که احتمالاً می‌توان آزمایش‌ها و الزامات واکسن را به پروازهای داخلی اضافه کرد. او گفت: "هیچ چیز از روی میز خارج نیست."

بایدن علاوه بر توزیع عمومی آن، ستونی برای شماره روز جمعه روزنامه پرتیراژ ملی USA Today نوشت تا نگرانی آمریکایی ها در مورد نسخه جدید و به طور کلی کووید-19 را کاهش دهد.

رئیس جمهور نوشت: ما آن را با علم و سرعت شکست خواهیم داد، نه هرج و مرج و سردرگمی - درست همانطور که در بهار و دوباره با نسخه قدرتمندتر دلتا در تابستان و پاییز انجام دادیم.

بایدن و دستیارانش اخیرا تاکید کردند که دیگر بازگشتی به توقف های دسته جمعی وجود نخواهد داشت. اما کاخ سفید همچنین با این چالش مواجه است که بسیاری از آمریکایی‌ها درخواست‌های بایدن برای اقدام جمعی را پذیرا نیستند.

علیرغم تلاش های خلاقانه فزاینده برای تشویق مردم به واکسیناسیون، حدود 40 درصد از کشور هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند و نرخ تقویت نیز عقب مانده است.

بایدن گفت که افزایش واکسن‌ها و واکسن‌های تقویت‌کننده راه‌اندازی شده است و یک کمپین ملی دریافت‌کنندگان سلامت عمومی مدیکر را هدف قرار می‌دهد. دولت با AARP، یک گروه لابی بزرگ که نماینده افراد 50 ساله و بالاتر است، ادغام خواهد شد.

در انتهای دیگر مقیاس سنی، دولت بایدن تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که مدارس به محاصره های گسترده بازنگردند.

بایدن گفت: «ما تلاش های خود را برای واکسینه کردن کودکان پنج ساله و بالاتر افزایش می دهیم. برای هر والدینی که نگران گزینه Omicron یا دلتا هستند، فرزند خود را در یکی از 35000 مکان در کشور واکسینه کنید.

در تقویت دیگری از سیاست های موجود، کاخ سفید با اعلام اینکه بیمه درمانی باید 100 درصد هزینه را پوشش دهد، استفاده از کیت های آزمایش خانگی را تشویق خواهد کرد.

برای کسانی که بیمه درمانی ندارند، در دسترس بودن کیت های رایگان افزایش می یابد.

این کیت ها در حال حاضر با قیمتی در حدود 25 دلار به فروش می رسند، برخلاف اینکه به صورت رایگان یا با قیمت اسمی در میان کشورهای همکار در اروپا در دسترس هستند.

(FRANCE 24 با AP، AFP، REUTERS)


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن