اتحادیه ها به دلیل قوانین مدارس در فرانسه کووید-19 آماده یک اعتصاب تاریخی هستند

[ad_1] با افزایش موارد کو

توسط ATRINNEWS در 22 دی 1400
[ad_1]

با افزایش موارد کووید-19 در میان کودکان در فرانسه، نخست وزیر ژان کاستکس دوشنبه شب روی آنتن رفت تا دوباره دقایق مدرسه را کاهش دهد. معلمان سراسر کشور قبلاً از واکنش دولت همه گیر خشمگین شده بودند و در حال برنامه ریزی برای اعتصاب گسترده در روز پنجشنبه بودند. دستورالعمل های جدید - سومین مجموعه از زمان بازگشت بچه ها به مدرسه در 3 ژانویه پس از تعطیلات - خشم معلمان را آرام نکرده است. برعکس.

با وجود اینکه دلتا همچنان ادامه دارد، موج Omicron سیل زده است، محاسبات همه گیر فرانسه شگفت انگیز است. در سراسر کشور، مجموعاً در تمام سنین، این کشور روزانه به طور میانگین بیش از 280000 مورد تایید شده کووید-19 دارد که تنها در هفته گذشته بیش از 2.5 درصد از کشور مثبت شدند.

در مدارس، میزان عفونت اغلب بدتر است. در منطقه پاریس بزرگ، جایی که Omicron اولین و سریع‌ترین ضربه را داشت، هفته گذشته تایید شد که حدود 5 درصد از کودکان دبستانی و متوسطه به این ویروس مبتلا شده‌اند. در بین 15 تا 17 سال این رقم بیش از 6 درصد است. در همین حال، میلیون‌ها دانش‌آموز دبستانی در میان شروع آهسته کمپین برای کودکان 5 تا 11 ساله، واکسینه نشده‌اند.

مسئولان بهداشت و آموزش و پرورش برای محافظت بهتر در برابر کووید-19 در مدارس فشار می آورند و برای کمک به تهویه در برابر یک ویروس عمدتاً معلق در هوا به ماسک های صورت با کیفیت بالا و آشکارسازهای دی اکسید کربن در هر مدرسه نیاز دارند. آنها همچنین خواستار بازگشت به پروتکل معرفی شده در پاییز شدند که منجر به تعطیلی کلاس های وقفه از اولین مورد تایید شده شد.

اما خواسته های آنها تا حد زیادی ناشنوا باقی مانده است. از آنجایی که موارد در ماه دسامبر به سرعت افزایش یافت، دولت فرانسه با کاهش مکرر پروتکل مدارس کووید-19، کارشناسان را متحیر کرده است.

با قضاوت بر اساس واکنش گسترده غیرمعمول به فراخوان های 13 ژانویه برای اعتصاب، کارکنان مدرسه نیز به نقطه اوج رسیده اند: اتحادیه ها، اعم از رادیکال و میانه رو، نماینده طیف وسیعی از کارکنان مدارس، از جمله معلمان، دستیاران، مدیران مدارس و بازرسان مدارس، در مدارس ابتدایی و متوسطه، بخش‌های دولتی و خصوصی، روز پنجشنبه با هم متحد شدند تا سازها را قطع کنند.

فدراسیون بزرگ والدین، FCPE، حتی از والدین خواست تا فرزندان خود را از کلاس به مناسبت روز اعتراض خارج کنند. به طور کلی، Snuipp-FSU، اتحادیه پیشرو کارکنان مدارس ابتدایی، سه شنبه شب پیش بینی کرد که 75 درصد از معلمان مدارس ابتدایی روز پنجشنبه اعتصاب خواهند کرد و نیمی از این مدارس تعطیل خواهند شد.

«سال‌هاست که ما شاهد تجمع اتحادیه‌ها به این اندازه فشرده و متحد، در سطوح ابتدایی و متوسطه، بلکه در بین رهبری نبوده‌ایم. این کاملا استثنایی است. از این منظر، این روز و این فراخوان (اعتصاب) آشکارا تاریخی است. کلود للیور، مورخ آموزش و پرورش روز دوشنبه به لیبراسیون گفت: «بی‌تردید، صنف عموماً متفق القول است.

ساده سازی

از آنجایی که داروخانه ها و آزمایشگاه ها زیر فشار جستجوی حدود 1.5 میلیون آزمایش آنتی ژن و PCR در روز غرق شدند، والدین و کودکان به معنای واقعی کلمه در صف های طولانی در سرما رها شدند.

پس از تغییر قبلی در پروتکل مدرسه در ماه دسامبر، همکلاسی هایی که در تماس بودند، اجازه یافتند که تقریباً بلافاصله با نتیجه غربالگری منفی به مدرسه بازگردند. اما در میان تلاش برای آزمایش به موقع کودکان، کاستکس سه اقدام «ساده‌سازی» را در روز دوشنبه اعلام کرد.

اولاً، والدین نباید بلافاصله پس از مثبت شدن آزمایش همکلاسی فرزندان خود را ببرند. کودکان می توانند تا پایان روز در مدرسه بمانند.

پس از این اعلامیه، برخی از خطر جدید که به نظر آنها یک قانون آرام را معرفی می کند، لرزیدند. "از اینکه به کودکانی که مورد تماس قرار خواهند گرفت، اجازه دادید تا پایان روز در مدرسه بمانند و با دستیاران مربی مهدکودک (بدون ماسک در طول وعده غذایی کودکان) غذا بخورند، سپاسگزاریم. ما خیلی آرام هستیم "، یکی از اتحادیه 'معاونان' معلمان توییت های دوشنبه شب، با کنایه های تند.

دوم، کاستکس اعلام کرد، کودکان دیگر برای بازگشت به مدرسه پس از مواجهه اولیه با کلاس، دیگر نیازی به آزمایش PCR یا آنتی ژن ندارند، خودآزمایی کافی است. کارشناسان همچنین می گویند که کنار گذاشتن راحتی کار خطرناکی است و خاطرنشان کردند که خود اولیویه وران، وزیر بهداشت، چند هفته پیش بر دقت کمتر تست های خانگی تاکید کرد. ناظران همچنین به خطر از دست دادن کنترل بیماری همه گیر در مدارس اشاره کردند - "شکستن دماسنج" به زبان فرانسوی احساسی - با جایگزینی نتایج PCR و آنتی ژن ثبت شده در پایگاه داده ملی با آزمایش های غیرقابل ردیابی DIY.

مردم منتظر نوبت خود برای آزمایش کووید-19 در داروخانه ای در نانت فرانسه در 8 ژانویه 2022 هستند.
مردم منتظر نوبت خود برای آزمایش کووید-19 در داروخانه ای در نانت فرانسه در 8 ژانویه 2022 هستند. © استفان ماهه، رویترز

سوم، کاستکس گفت، والدین دیگر مجبور نیستند کتباً - همانطور که هفته گذشته به آنها گفته شد - تأیید کنند که فرزندانشان سه بار در روزهای 0، 2 و 4 معاینه شده اند. حالا یک یادداشت اطمینان بخش از مادر یا پدر کافی است. (با قضاوت بر اساس برخی از واکنش‌های تحریک‌آمیز دوشنبه شب در شبکه‌های اجتماعی، دولت ممکن است به حسن نیت والدین بیشتر از والدین یا معلمان فرزندانشان اعتماد داشته باشد.)

تاثیرگذار، اتحادیه از مدیران مدارس او به نوبه خود در توئیتی نوشت: "آنها درهای مدرسه را به روی Omicron باز کردند و نتوانستند به کادر آموزشی علاقه ای نشان دهند."

در همین حال، ساعاتی قبل از تعطیلات قانونی دوشنبه در نیمه شب برای پیوستن به صف اعتراض، اتحادیه که اولین اعتصاب را آغاز کرد، گفت اظهارات کاستکس فقط حمایت بیشتر از جنبش اعتراضی را افزایش می دهد.

«این پروتکل نه تنها از دانش‌آموزان، کارکنان یا خانواده‌های آنها محافظت نمی‌کند، بلکه مدرسه را کاملاً مختل می‌کند. Snuipp-FSU که خواستار تعطیلی کلاس‌های ابتدایی در اولین عفونت تایید شده برای محافظت در برابر خوشه‌های ویروسی است، گفت: «علی‌رغم تأییدیه‌های مکرر دولت بر خلاف آن، مدارس باز نیستند، بلکه نوعی خدمات مراقبت از کودکان هستند.

حفر

منتقدان مدت‌هاست که وزیر آموزش و پرورش ژان میشل بلانکر را به دلیل مخالفت با پیشنهادها برای جلوگیری از انتشار ویروس‌ها در مدارس با تعصب هدفمند باز نگه داشتن آنها مورد انتقاد قرار داده‌اند. مدارس عصبانی و متخصصان بهداشت می گویند که ترجیح می دهند مدارس باز بمانند، اما می خواهند برای کودکان و بزرگسالانی که روزهای خود را در آنجا می گذرانند، ایمن تر باشند.

در میان هشدار مقامات بهداشتی در طول تعطیلات کریسمس مبنی بر اینکه "حداقل" یک سوم معلمان ممکن است تا پایان ژانویه شغل خود را به دلیل Omicron از دست بدهند - و با مدرسه، متخصصان بهداشت و سیاستمداران مخالف دولت از دولت می خواهند مدارس را افزایش دهد. موجی که در راه است - به نظر می رسد وزیر بلانکر عمیق تر شده است. پروتکل جدید، که او ساعاتی قبل از بازگشت بچه ها به مدرسه در 3 ژانویه اعلام کرد، آخرین قطع کننده مدار را برای بسته شدن کلاس درس پس از سه عفونت تایید شده حذف کرد. این وزارتخانه گفت که تنها تعداد نامشخص "تعداد بسیار زیاد" موارد در یک طبقه باعث می شود که مقامات در آینده توقف کنند.

محمود زوریک، اپیدمیولوژیست، اوایل روز سه شنبه در پاسخ به تغییرات اخیر در پروتکل، به رادیو فرانس اینفو گفت: «احتمالاً این ویروس مجاز است در مدارس پخش شود. زورایک گفت: «بدیهی است که کودکان به موارد کمتر جدی مبتلا می شوند. اما او پیشنهاد کرد که Omicron زمین بازی را تغییر داده است. دیروز 73 کودک زیر 10 سال در بخش مراقبت‌های ویژه و بیش از 300 کودک بستری بودند. او گفت که در حال رشد است و اشاره کرد که کووید-19 همچنان یک بیماری قابل اجتناب است.

«فکر نمی‌کنم وزیر آموزش و پرورش هرگز تلاشی برای محافظت از مدارس (در برابر کووید-19) نداشته باشد، چه برای تهویه، برای آشکارسازهای CO2، برای مشکل غذاخوری، برای افزایش آگاهی در مورد واکسیناسیون یا برای موارد خطرناک. زورایک، که متعلق به تیم دوکوته د لا ساینس، تیمی از دانشمندان است که به عنوان محافظان سیاست کووید-19 عمل می کنند، گفت: کودکان یا برای کودکان در هر سنی، یا برای سیاست آزمایش.

ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش فرانسه، که در ماه دسامبر در کاخ الیزه تصویر شده است، در مرکز خشم معلمان در طول بحران کووید-19 قرار داشت.
ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش فرانسه، که در ماه دسامبر در کاخ الیزه تصویر شده است، در مرکز خشم معلمان در طول بحران کووید-19 قرار داشت. © لوئیس مارین، AFP / فایل

بلانکر که از دورنمای اجماع تاریخی اتحادیه کارگری علیه واکنش همه‌گیر وزارتخانه‌اش بیمناک شده بود، روز سه‌شنبه گفت که «بسیار بد است که روزی داشته باشیم که نظام را بیشتر مختل کند»، همه‌گیری را در هر کشوری دشوار خواند و اعتصاب پنجشنبه را غیرضروری خواند. تفرقه افکن . .

بلانکر به BFMTV گفت: "از آنجایی که امیدوارم این آخرین موج ما باشد، حیف است که در بخش خانگی تقسیم شویم، که برای همه بازیکنان بسیار دشوار است." "این اعتصابی نیست که مشکلات را حل کند. کسی به ویروس حمله نمی کند."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن