صفحه اصلی میلیون دلاری

صفحه کلید تاشو یک چیزی بین دو نوع استاندارد و در اندازه لپتاپ است. سرانجام شرکتهای تولیدکننده قطعات کامپیوتری

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

صفحه کلید تاشو یک چیزی بین دو نوع استاندارد و در اندازه لپتاپ است. سرانجام شرکتهای تولیدکننده قطعات کامپیوتری پورت USB (نوع A) را به عنوان یک پورت استاندارد برای اتصال محصولات خود استفاده کردند. گرین، فراسو، اکسپی-پروداکت و تِکسو از شرکتهای تولیدکننده صفحه کلید در کشور ایران هستند. به همین خاطر از یک حافظه نهان بسیار سریع به نام TLB استفاده میشود. هزینهای که تیو برای راهاندازی وبگاه خرج کرد، ۵۰ یورو بود که شامل ثبت نام دامنه و میزبانی وبگاه میشد. کلیدهای هدایت (Navigation keys): این کلیدها برای حرکت دادن مکاننما استفاده میشوند و شامل کلیدهای چهار جهت اصلی (Arrow key) (→↑↓←)، و کلیدهای درج و PageUp ,PageDown ,Home ,End ,Delete است. برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژهای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرتو نور در هر ردیف از کلیدها (بیشتر پرتو عمودی) استفاده میکند. از عمده مشکلات این پورت میتوان به کج شدن پایههای آن درصورت اتصال نادرست، اشاره کرد. ۲۰۰۴ - تصادف دو قطار حامل سوخت در کرهٔ شمالی منجر به کشته شدن ۱۵۰ نفر شد. Th​is ​data was  done with G​SA Content G​en er​at or᠎ Demoversion!

بیشتر صفحه کلیدهای نوری به دو پرتو نور (پرتو افقی و عمودی) برای شناسایی کلیدهای حقیقی نیاز دارند. معمولاً صفحه کلیدهای دستهای تمامی کلیدهای الفبایی و نمادهای رایج که در صفحه کلیدهای استاندارد وجود دارد استفاده میکند و بعضی از نمادها تنها با فشار دادن دو کلید در دسترس هستند؛ که یکی از آنها به عنوان کلید عملگر مانند شیفت برای نوشتن حروف بزرگ کاربرد دارد. در این برد نقاطی قرار دارد که اگر ارتباط آنها به وسیلهٔ یک مادهٔ رسانا برقرار شود، سیگنال مربوطه را ارسال میکنند. در این شیوه یک روکش سیلیکونی و گنبدی شکل زیر هر کلید قرار میگیرد و با فشردن کلید، این گنبد با برد ماتریسی زیر کلیدها ارتباط برقرار کرده و شناسه مربوط به آن کلید به سیستم ارسال میشود. صفحه کلیدهای تصویرساز تصویری از کلیدها را به وسیلهٔ لیزر بر روی سطح صاف مجسم میکنند. صفحه کلیدها میتوانند به پلیاستیشن ۴ و با استفاده از یواسبی اوتیجی، به تلفن همراه متصل شوند. بدین ترتیب ابتدا باید با عکس برداری واضح از کلیدها محل دقیق آنها را شناسایی و ثبت کرده تا پس از درآوردن کلیدها، تمیز کردن بدنه و قراردادن کلیدها دچار جابجایی اشتباه کلیدها نشویم. به دلیل این که کلیدها به سادگی تصویر سازی شدهاند آنها نمیتوانند زمانی که لمسش میکنند آن را حس کنند. This  data has ᠎been writt en with GSA C​ontent Generator DEMO.

سازندگان این نوع کیبوردها امروزه آنها را در مدلهای متنوع و برای طیفهای مختلف کاربران مانند گیمرها، کاربرانی که ارگونومی برایشان اهمیت دارد یا کاربرانی که کارایی کیبورد برایشان مهم است میسازند. در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. صفحه کلید قابل انعطاف (Flexible keyboard) ترکیبی از کیبورد استاندارد و کیبورد لپتاپ است که دارای تعداد زیادی کلید با فاصلههای کوتاه است. زلزله شناسان می دانند که کوههای زاگرس میزبان خطوط گسل فعال زیادی هستند و تکانهای زمین ساختی روی این گسلها باعث ایجاد تعداد قابل توجهی زمین لرزه در ایران و عراق میشود. با التهاب رگهای کوچک خونی، فشار زیادی به عصب موجود در آن ناحیه وارد شده که این عمل موجب قطع فعالیت عصب میگردد. به علت طراحی شدن صفحه کلید لپ تاپ بر روی مدارهای اصلی لپ تاپ، ممکن است ریخته شدن مایع بر روی آن موجب سوختن مدارهای داخلی نیز بشود.

در غیر این صورت انجام امور تکراری یا کار مداوم با کامپیوتر، موجب پیدایش بیماری سندروم مچ دست (Carpal Tunel) در افراد میگردد. طبق تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تأثیر استفاده از طرح بندیهای مختلف صفحه کلید در پیدایش این بیماری، محققان دریافتهاند که استفاده از طرح بندی QWERTY به دلیل نزدیکی دستها در زمان تایپ با یکدیگر و توزیع نامناسب فشار بر هرکدام، یکی از عوامل ایجاد سندروم مچ دست میباشد. برای ارتباط میتوان از فلز استفاده کرد اما در این صورت صدای زیاد و حس نرمی کلید از بین میرود. یک کیبورد مکانیکی میتواند بیشتر از پنج کامپیوتر عمر کند. این قسمت، هم به صورت دستی و هم، خودکار میتواند عمل کند. این بنا در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۰۵ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست. اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت آیبیام، از پورت دیآیان استفاده میکردند. چینش کلیدهای صفحه کلید در سال ۱۸۷۴ توسط شرکت رمینگتون برای ماشینتحریر ارائه شد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه اینتکس ایران لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن