کلاس جهانی ابزار صفحه اصلی دکمه فشاری ساده

یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک بار فعال میشود و یک وقفه ایجاد میکند. الگوریتم کمتر استفاده شده (به انگلیسی: Not frequently used) به شمارنده احتیاج دارد. زیرا سیستمعامل نیاز به بررسی شمارنده برای هر صفحه در حافظه نهان دارد. خوشبختانه یک الگوریتم مشابه با عملکردی بهینهتر وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. به عبارت دیگر، صفحهای که از همه قدیمیتر باشد از حافظه خارج میشود تا فضا برای صفحه جدید محیا شود. سیستمهای یونیکس و شبه یونیکس عبارت «مبادله کردن» را برای حرکت صفحات بین حافظه اصلی و دیسک و ناحیهای از دیسک که صفحات در آن ذخیره میشوند استفاده میکنند. در حقیقت تنها در ۱۱ سال گذشته حدود ۲۵٬۰۰۰ زمین لرزه در کوههای زاگرس ثبت شده است. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند. الگوریتم FIFO توسط یک صف پیادهسازی میشود. الگوریتم ساعت هم بر اساس الگوریتم FIFO است، اما از الگوریتم شانس دوم موثرتر است. Th is has be​en c reated  by G​SA Content  Gener ator DEMO !

اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند. اما کارکرد اصلی آن مشابه الگوریتم شانس دوم است. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. صفحه ایرانی، یک صفحه تکتونیکی کوچک است که تصور میشود زیربنای ایران و افغانستان و بخشهایی از عراق و پاکستان است. همان طور که گفتیم سطح سفت و سخت بیرونی زمین به قطعاتی تقسیم میشود که به صفحات تکتونیکی معروف هستند. اگر یک نقص صفحه رخ دهد و قاب خالی هم در حافظه وجود نداشته باشد، آنگاه بیت دستیابی در صفحهای که عقربه به آن اشاره میکند بررسی میشود. اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود و صفحه جدید در جایی که عقربه به آنجا اشاره میکند قرار میگیرد. همینطور هر صفحه هم شمارنده مخصوص به خود را دارد. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. در این الگوریتم یک صفحه به شکل تصادفی انتخاب شده و صفحه جدید جایگزین آن میشود. هرگاه که نیاز به جایگزینی یک صفحه است، سیستمعامل صفحهای که کمترین شمارنده را دارد را انتخاب میکند. ​Art​icle was generated with t​he help of GSA Con​tent G᠎enerat or Demoversion.

صفحاتی که به تازگی مورد دستیابی واقع شدهاند، نسبت به صفحاتی که در گذشته دورتر مورد دستیابی واقع شدهاند، اولویت بیشتری دارند. در نتیجه صفحاتی که شمارنده آنها پایینتر از همه است جایگزین میشوند. در این الگوریتم وقتی که یک نقص صفحه اتفاق میافتد، صفحهای از حافظه خارج میشود که نسبت به دیگر صفحات، مدت طولانیتری بلااستفاده بوده است. وقتی یک صفحه وب ایجاد میکنید، برای اینکه از استانداردهای HTML , اینتکس در کرج CSS و XML بتوانید استفاده کنید دارای اهمیت است که حتماً از کنسرسیوم وب جهانی تبعیت کنید. کنسرسیوم جهانی وب (W3C) و ابتکار قابلیت دسترسی به وب (WAI) پیشنهاد میکنند که طراحی وب سایت باید تمام این گزینهها را دارا باشد. ↑ ۴۲٫۰ ۴۲٫۱ ۴۲٫۲ "Blackmailers target $1m website" (به انگلیسی). ↑ «عصر جدید | دربارهٔ ما». هر صفحهای که در جلوی صف قرار گرفته باشد، با صفحه جدید جایگزین میشود. در غیر این صورت اگر بیت دستیابی ۱ بود، انگاه این بیت صفر شده و عقربه یک واحد افزایش مییابد و به عنصر بعدی در صف اشاره میکند.

ایده اصلی LRU آن است که صفحاتی که در چند لحظه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفتهاند، در چند لحظه آینده هم به شدت مورد استفاده خواهند بود. شمارندهٔ صفحاتی که در این بازه زمانی مورد استفاده قرار گرفتهاند، یک واحد افزایش مییابد. در این الگوریتم، هر صفحه دارای یک «بیت دستیابی» است. در این الگوریتم صفحهای از حافظه خارج میشود که از همه زودتر وارد حافظه شده باشد. منطق این روش آن است که صفحهای که زودتر از همه به حافظه آورده شده، احتمالاً برنامه کار خود را با آن به اتمام رسانده و در آینده دیگر به آن احتیاج نیست. اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود. تعدادی از صفحات کلید لپ تاپ بعد از شکستن دکمهها به جای خود بازنمیگردند و مجبور به تعویض کلی کیبرد میباشید. یک وب میتواند هرچیزی را به نمایش بگذارد، اما معمولاً با اچتیامال یا زبانهای نشانه گذاری دیگری نوشته میشوند. میتوان این صف را مانند یک صف حلقوی فرض کرد که ابتدای صف به انتهای آن متصل است. الگوریتم اخیراً کمتر استفاده شده (به انگلیسی: Least Recently Used) هر چند که در نام مشابه NFU است اما در عمل با آن متفاوت است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن