جزئیات مبل بادی

سبک نقاشی روی این موزائیک را میتوان سبک مورد استفاده نقاشان ایتالیایی اواخر قرن سیزدهم و اوایل سده ۱۴ مثل کوچ

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

سبک نقاشی روی این موزائیک را میتوان سبک مورد استفاده نقاشان ایتالیایی اواخر قرن سیزدهم و اوایل سده ۱۴ مثل کوچی (Cuccio) تلقی نمود. نقاشی ای ترسیم شده توسط مهندس فوزتی نشان میدهند که این موزائیک تا سال ۱۸۴۹ باقیماند و آقای توماس وایتمور (Thomas Whittemore) بنیانگذار مؤسسه بیزانس (Byzantine Institute) که وظیفه نگهداری و مراقبت از موزائیک به او محول شده بود معتقد است که موزائیک امپراتور الکساندر در طی زمین لرزه ۱۸۹۴ از بین رفتهاست. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاترک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ به همین شکل باقی ماند. ایاصوفیه (ترکی استانبولی: Ayasofya یونانی:Ἁγία Σοφία) یک بنا و عبادتگاه تاریخی واقع در استانبول ترکیه است که به عنوان کلیسای جامع مسیحی ارتدوکس، کلیسای جامع کاتولیک رومی، مسجد عثمانی و یک موزه استفاده شدهاست. سلیم دوم به معمار سنان (Sinan) دستور داد که ایاصوفیه را مرمت کند.

معمار Basilico Rufinos با سقف چوبی این بنا را احداث نمود. برای بازسازی بنا دو معمار به نامهای ایسیدوروس (از میلتوس یا سوکلی فعلی) و آنتِمیوس (از تراللس یا آیدنلی فعلی) مأموریت یافتند. در این تاریخ، با موافقت رجب طیب اردوغان، ایاصوفیه مجدداً به مسجد تبدیل شده و برای برگزاری مراسم عبادی آماده گردید. سلیمان اول دستور داد نقاشیها و نگارگریهای داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود. محمود یکم در سال ۱۷۳۹ دستور بازسازی مجدد مسجد را داد و به آن مدرسه که هماکنون به صورت کتابخانهاست و ۳۰۰ هزار جلد کتاب در آن جای دارد و همچنین یک آشپزخانه برای پخت و پخش غذا بین بینوایان و یک کتابخانه اضافه نمود، در سال ۱۷۴۰ حوضی جهت وضو ایجاد نمود که همه اینها در مجموع مسجد را تبدیل به یک محل اجتماع نمود. در محل کنونی ایا صوفیا ابتدا کلیسایی وجود داشت که اکنون اثری از آن به جای نماندهاست. برای ساخت ایا صوفیا یا کلیسای سوم، ژوستینین دستور وارد نمودن تمامی مواد و بهترین آنها از سراسر امپراتوری را داد. استفاده از بهترین مواد خام از جمله اسفنج، ویسکوز، نوار کش، لایکو و متقال و استفاده از چوب روس و راش ویژگی مبلهای راحتی آذین است. Post was creat ed  by G SA C onte​nt Gen erator DEMO.

جای گیری کم نیز ویژگی بعدی مبل بادی به حساب میآید به این صورت که در حالتی که از آن استفاده نمیکنید میتوانید با خالی کردن باد مبل، آن را در گوشهای قرار دهید و در زمانی که نیاز دارید استفاده کنید. از دیگر فاکتورهای اساسی در خرید و انتخاب مبل بادی توجه به جنس بدنه محصول است. برخی از مبلهای بادی راحتی دارای بدنهای از جنس پی وی سی سه لایه هستند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و همچنین ضد آب هستند. مبل بادی بست وی قابلیت پر و خالی شدن با پمپ باد برقی و پمپ دستی شرکت های اینتکس و بست وی را دارد . لایه زیرین مبل بادی مخمل از جنس پی وی سی تشکیل شده که بسیار مقاوم و انعطاف پذیر و محکم میباشد . مبل بادی اینتکس مدل 68556 یکی از مبل های بادی مخصوص کودکان و خردسالان بوده که از طراحی شاد و با کیفیتی برخوردار است.این مبل ساخته شده از جنس PVC با روکش طرح چرم بوده و در برابر برخورد آب و شرایط جوی مختلف بسیار مقاوم خواهد بود. برخی از انواع این مبلها از جنس وینیل میباشند و برای استفاده بر روی آب نیز گزینه مناسبی به شمار میروند.

در زمان مراد چهارم، آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحههایی دور تا دور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. در زمان مراد سوم، مناره و منبر و محراب به ساختمان ایاصوفیه افزوده شد. نخستین نکته برای خرید مبل بادی توجه به ظرفیت تک نفره و یا دو نفره بودن آن است. به دلیل تنوع بیشتر مبل بادی یک نفره فروش آنها نیز بیش از سایر مبلهای بادی میباشد. علاوه کاناپه بادی یک نفره و دو نفره، مبل بادی کودک و مبل بادی طبی نیز یکی از محصولات این شرکت هستند. مبل و کاناپه بادی اینتکس، به صورت طبی طراحی شده اند . تمامی مدل های قایق بادی به وسیله پمپ های بادی در زمان کمی قابلیت پر و خالی شدن را دارند . استفاده از مبل بادی نیچرهایک بسیار آسان است و در فضای باز نیازی به پمپ هوا ندارند. پمپهای برقی با تغییر صدا هنگام باد شدن این هشدار را به کاربر میدهند که دیگر فضای باد داخلی پر شده و در صورت تمایل می بایست با پمپ باد دستی آن را باد کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن