بررسی جزئی چانگان و خرید قطعات یدکی با بهترین کیفیت

  بررسی چانگان CS35 چانگان CS35 یک کراس‌اوور جمع و جور شهری است که شاید در هیچ زمینه‌ای ش

توسط مدیر سایت در 11 آذر 1402

 

بررسی چانگان CS35

چانگان CS35 یک کراس‌اوور جمع و جور شهری است که شاید در هیچ زمینه‌ای شما را شگفت‌زده نکند اما در عوض ناامیدتان هم نخواهد ساخت. مثلاً ظاهرش به اندازه ام‌وی‌ام X22 فریبنده نیست اما مشکلات طراحی جک S3 راهم ندارد. یا در زمینه آپشن‌، به پای S3 نمی‌رسد ولی در برابر امثال رنو ساندرو استپ‌وی بسیار کامل‌تر ظاهر میشود و خلاصه مطلب اینکه CS35 میتواند به عنوان یک خودرو کم‌حاشیه و کم‌دردسر، همراه قابل‌قبولی برایتان باشد. از نظر شتاب و هندلینگ هم شرایط متوسطی دارد که برای استفاده‌های روزمره و عادی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. البته کراس‌اوور چانگان، جادارترین انتخاب در این رده قیمتی به حساب نمی‌آید اما برای استفاده خانواده‌های کم‌جمعیت فضای کافی را در اختیار قرار خواهد داد و با کیفیت سواری قابل‌قبول و ارگونومی نسبتاً خوبی که دارد رضایت اکثر مشتریان را بدنبال داشته است. از دیگر نکات مثبت چانگان CS35 میتوان به مواردی نظیر مصرف سوخت مناسب، فرمان برقی نرم و پشتیبانی شبکه خدماتی سایپا اشاره نمود. البته تصور نکنید که سایپا در تمامی شعب خود خدماتی که به امثال تیبا میدهد را به CS35 نیز ارائه خواهد کرد اما در مقایسه با برخی از خودروهای چینی که در تیراژ بسیار اندک به کشورمان وارد شدند، شرایط چانگان بهتر می‌باشد. ضمناً دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین و وجود ایربگ‌های جانبی (نسخه فول اتوماتیک) ما را به امنیت خودرو امیدوار نگاه داشته‌ است؛ بخصوص که اکثر رقبای این سطح از بازار از کیسه‌هوای جانبی بهره نمی‌برند.

البته در میان تمامی این نکات مثبت، مشکلاتی هم دیده میشوند. مثلاً جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک CS35 ساختاری قدیمی دارد و علیرغم نرمی تعویض‌ها، از نظر چالاکی و هماهنگی با موتور، ضعف‌هایی از خود نشان میدهد. فضای بار ۳۸۴ لیتری صندوق هم برای یک کراس‌اوور (حتی از نوع کامپکت) چندان جالب به نظر نمی‌رسد. همچنین نبود برخی از گزینه‌های رفاهی و ایمنی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر مرکزی، دوربین دنده‌عقب و ESP از دیگر مشکلاتی هستند که حالا با افزایش قیمت‌های اخیر CS35 بیشتر به چشم می‌آیند. همچنین پلاستیک‌های خشک بکار رفته در داخل کابین تا حدودی حس و حال اقتصادی بودن را در ذهن تداعی می‌کنند که البته این مورد آخری با در نظر گرفتن شرایط رقبای چانگان، قابل چشم‌پوشی است.

داخل چانگان CS35

در داخل کابین طراحان چانگان سعی نموده‌اند با ترکیب شاخصه‌های فانتزی با اِلمان‌های قدرتی، تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. مثلاً نشانگرهای اسپرت پشت‌آمپر در ترکیب با فرمان سه‌شاخه و خطوط مواج داخلی، ترکیبی مدرن و ظریف را پدید آورده‌اند اما همزمان دریچه‌های درشت و نسبتاً زمخت تهویه در کنار کنسول برآمده مرکزی، حس قدرت را در ذهن ایجاد می‌کنند. خلاصه هدف هرآنچه که بوده ترکیب نهایی مناسب از کار درآمده و می‌شود از دیزاین داخلی CS35 که با الهام گیری از محصولات فورد ترسیم شده ابراز رضایت نمود.

از لحاظ فضاسازی هم اوضاع به نسبت ابعاد بدنه قابل قبول است و 4 سرنشین بزرگسال، سواری نسبتاً راحتی را داخل ماشین تجربه خواهند نمود، هرچند برای دست‌یابی به این فضا مقداری از گنجایش صندوق عقب کاسته شده است. ضمناً ارگونومی قطعات و سطح دسترسی به ادوات نیز مناسب به نظر می‌رسد و اگر کمبود برخی از آپشن‌ها را در نظر نگیریم می‌توانیم از حضور در اتاق CS35 لذت ببریم.

طراحی چانگان CS35

چانگان CS35 برخلاف بسیاری از خودروهای اقتصادی چینی از ظاهری ساده و در عین حال هماهنگ بهره می‌برد. در واقع چانگان برای ساخت CS35 موفق شده به بهترین شکل از عنصر سادگی برای تعریف زیبایی استفاده نماید و با کمترین حجم‌دهی اغراق‌آمیز و بزک‌کاری‌غیر ضروری، طرحی پخته را به تصویر کِشد. خطوط سیال بکار رفته در جای‌جای بدنه، حس پویایی را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند و ابعاد منطقی جلوچنجره، چراغ‌ها و سایر قطعات باعث شده‌ که تناسب اندام خودرو در تمامی زوایا حفظ گردد؛

هرچند بهتر بود که سایز چرخ‌ها اندکی بزرگ‌تر در نظر گرفته میشد. در این بین نباید از فرم عضلانی گلگیرها و سپرهای اسپرت ماشین هم غافل شد چراکه همین موارد به کمک اِلمان‌های آفرودی موجود توانسته‌اند ظاهر محصول نهایی را به کراس‌اوورهای اسپرت واقعی نزدیک نمایند. البته در سال‌های اخیر خودروهای جدیدتر و زیباتری به بازارمان معرفی شده‌اند که کار را برای نماینده چانگان دشوار نموده‌اند اما با این حال همچنان میشود از طراحی CS35 به عنوان یکی از نقاط قوت ماشین یاد نمود.

مشخصات چانگان CS35

با گشودن درب موتور چانگان CS35 با یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ DOHC به حجم 1.6 لیتر روبرو می‌شویم. این موتور از نوع تنفس‌طبیعی است و در بهترین حالت می‌تواند 113 اسب بخار قدرت (دور موتور 6000) و 160 نیوتن‌‌متر گشتاور (دور موتور 4000) تولید نماید. این اعداد شاید در نگاه اول چندان جالب به نظر نرسند اما با در نظر گرفتن وزن نسبتاً سبک 1290 کیلوگرمی (نسخه دنده‌ای 20 کیلو سبک‌تر است) و نگاهی به رقبای این سطح از بازار، نمیشود خیلی به این مورد خرده گرفت. فقط اینکه گیربکس 4 سرعته اتوماتیک CS35 ساختاری قدیمی دارد و بخشی از نیروی حاصل از موتور را هدر می‌دهد و به همین جهت عملکرد ماشین در شتاب‌گیری ناگهانی و کشش در سربالایی‌های شدید کاملاً متوسط ارزیابی می‌گردد. البته اگر خیلی به شتاب اهمیت میدهید نسخه 5 سرعته دستی (که تیراژ تولید کمتری داشته) بیشتر مناسب حالتان خواهد بود اما نمونه اتوماتیک هم برای رانندگی عادی مشکلی ایجاد نخواهد ساخت.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید لوازم یدکی چانگان به اینجا مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن