اثرات مخرب مصرف تریاک در زندگی زناشویی

از جمله مهم‌ترین عوارضی که مصرف تریاک در پی دارد، مشکلات متعدد در رابطه زناشویی است. مصرف این ماده می&zwn

توسط مدیر سایت در 30 خرداد 1402

از جمله مهم‌ترین عوارضی که مصرف تریاک در پی دارد، مشکلات متعدد در رابطه زناشویی است. مصرف این ماده می‌تواند انرژی افراد را در زمینه‌های مختلف به ویژه رابطه زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد.

مصرف تریاک و مشتقات آن باعث می‌شود حساسیت افراد کاهش پیدا کند چرا که این ماده خاصیت آرامبخش دارد. از این رو است که حساسیت در ناحیه تناسلی نیز کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل اسیت که مصرف این ماده تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی زناشویی ایفا می‌کند. 

آیا مصرف تریاک بر رابطه جنسی تاثیرگذار است؟

مصرف ماده تریاک عوارض بسیاری برای افراد مصرف کننده در پی دارد که برای نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تغییر رنگ پوست و تیره تر شدن آن
  • کاهش وزن
  • سردردهای شدید
  • کاهش تمرکز و توجه
  • اختلالات خواب و بی‌خوابی
  • خارش در نقاط مختلف بدن
  • اختلال در بینایی

علاوه بر این عوارض، مصرف این ماده می‌تواند اختلالات جنسی متعددی برای زوجین ایجاد کند که حائز اهمیت است. در واقع مصرف این ماده می‌تواند میل جنسی افراد را کاهش دهد و باعث شود افراد میلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. این مورد می‌تواند تمامی زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات غیرمستقیم بیشتری برای افراد ایجاد کند به حدی که ممکن است منجر به جدایی و از دست دادن زندگی مشترک شود. در واقع این عوارض ممکن سایر جنبه‌های زندگی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاثیر مصرف تریاک بر کیفیت رابطه زناشویی

مصرف مواد مخدر مختلف مانند تریاک می‌تواند تمامی مراحل رابطه جنسی را مختل کند. در واقع مشکلاتی در تحریک جنسی می‌تواند مرحله تحریک در رابطه جنسی را مختل کند. کاهش میل جنسی خود می‌تواند تمایل افراد به برقراری رابطه جنسی را کاهش داده و رضایت زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. یکی دیگر از مشکلات رایج کاهش لذت بردن از رابطه جنسی و در نهایت پدیدآمدن مشکلات در ارگاسم را منجر می‌شود.

همانطور که اشاره شد مصرف این ماده احساس تسکین و آرامش را در افراد به صورت موقت ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که ممکن است انزال افراد مصرف کننده را به تاخیر بیندازد. ممکن است بعضی از خانم ها در دوران بارداری نیز از یک سری قرص های اعتیاد آور استفاده کنند که با عوارض مصرف این قرص های اعتیاد آورد می توانید در این مقاله آشنا شوید. 

تاثیرات مصرف تریاک هم بر آقایان و هم بر بانوان تاثیرگذار است و از نظر جنسیتی نمی‌توان تفاوتی برای آن‌ها قائل شد.

با این حال مطالعات نشان داده است اعتیاد به ماده مخدری مانند تریاک تاثیرات زیادی در کاهش باروری و یا ناباروری افراد دارد. مصرف و اعتیاد به ماده مخدر تریاک تاثیرات مختلفی نیز در سطح هورومون‌های بدن دارد. به عنوان مثال مصرف این ماده می‌تواند سطح تستوسترون را در بدن کاهش دهد. اما این نکته را مدنظر قرار دهید که مصرف تریاک تنها عامل ناباروری نیست و برای بررسی دقیق و درست بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید و با اون مشورت کنید.

از آنجایی که مصرف ماده مخدر تریاک بیماری‌های مقاربتی و جنسی را افزایش می‌دهد، به طبع آن مشکلات روحی و روانی زیادی را نیز برای زوجین به بار می‌آورد. این مشکلات غیر مستقیم مصرف تریاک تاثیرات منفی بسیاری در زندگی مشترک افراد دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن