3 مفاهیم درباره لپ تاپ که واقعاً به کار می آید

با لپ تاپ چه کارهایی میتوان کرد ؟ کاربران معمولی در خانه از لپ تاپ برای تماشای فیلم، کپی کردن سی دی و &hellip

توسط ATRINNEWS در 16 بهمن 1401

با لپ تاپ چه کارهایی میتوان کرد ؟

laptopکاربران معمولی در خانه از لپ تاپ برای تماشای فیلم، کپی کردن سی دی و … اساتید دانشگاه برای تدریس از لپ تاپ و پروژکتور ها برای یادگیری بهتر دانشجو و دانش آموز بهره می گیرند. کتاب خواندن از طریق e-book ها در لپ تاپ که نسبت به خرید کتاب های چاپی ارزان تر بوده و می توان راحت تر به نسخه های جدید دسترسی پیدا کرد. امیدواریم که در این مقاله کوتاه با کاربرد لپ تاپ در دنیای امروز و زندگی روزمره آشنا شده باشید. تاریخچه لپ تاپ. چه کسی اولین لپ تاپ را اختراع کرد؟ اولین لپ تاپ در سال 1981 توسط آدام آزبورن ، طراح رایانه انگلیسی-آمریکایی متولد تایلند ، اختراع شد. اولین لپ تاپ “آزبورن 1” نام داشت و حدود 1800 دلار قیمت داشت. اولین لپ تاپ برای “آزبورن رایانه” موفقیت بزرگی بود و فروش آن در ماه اول به 10000 دستگاه رسید. پس از آن شرکتهای مختلف کامپیوتر لپ تاپ خود را عرضه کردند. IBM اولین لپ تاپ خود را با نام “IBM 5155” در سال 1984 با ادغام سیستم عامل ویندوز از مایکروسافت عرضه کرد.

  • وزن زیادی دارند در نتیجه حمل آنها سخت است
  • دارای ۵۱۲G NVMe SSD
  • درآمد خالص سالانه: 128.1 میلیون دلار
  • طراحی: 7.6 از 10
  • تهیه پرزنتیشن

 

این یکی از حربههایی است که در کتابخانه دانشگاهها یا در مشاغلی که از لپ تاپ و کامپیوتر به صورت ثابت استفاده میکنند قابل استفاده است. برای همه لپ تاپها محل مشخصی در نظر گرفته شده که با استفاده از یک کابل مخصوص میتوان آنها را به میز متصل کرد و از برداشتن آنها جلوگیری کرد. این پورت مخصوص معمولاً در قسمت پشت یا در سمت راست لپ تاپ قرار دارد و کابل مخصوص آن را هم به راحتی میتوان از بازار تهیه کرد. البته با توجه به اینکه لپ تاپها به عنوان ابزارهای متحرک هستند، شاید این روش چندان برای شما خوشایند نباشد. در ضمن با یک وسیله برش نیمه حرفه ای به راحتی قابل پاره شدن و جدا کردن است. رها کردن لپ تاپ یا هر وسیله دیگری، به طور بالقوه آنها را در معرض سرقت قرار میدهد. شما چه در سفر باشید و وسایل خود را در اتاق هتل رها کنید و چه در ماشین باشید و مثل من لپتاپ را در ماشین رها کنید، امید چندانی برای پیشگیری از سرقت آنها ندارید.

آنچه در میان جمعیت درباره کامپیوتر به شما نمی گویند چیست؟|6 مفاهیم درباره کامپیوتر این واقعاً کار می کند}

laptopزمانی که برای اولین بار دکمه پاور کامپیوتر را فشار می دهید اتفاقات خاصی را تجربه می کنید. صدای شروع به کار فن،بوق کیس، روشن شدن مانیتور، همه این ها نشان از این است که کامپیوتر با موفقیت ساخته شده است. هنگامی که شما خودتان اقدام به ساخت کامپیوتر می کنید این هیجان بیشتر خواهد بود. از طرفی ساخت کامپیوتر توسط خودتان می توانند مقدار زیادی در هزینه ها ی شما صرفه جویی کند. بودجه خود را در نظر داشته باشید. پیدا کردن پردازنده (cpu). پردازنده مغز کامپیوتر به حساب می اید. مادر بوردی که با پردازنده شما سازگاری داشته باشد را تهیه کنید. دقت کنید که بعد از cpu مادر بورد بخش مهمی از کامپیوتر به حساب می آید.مادر بورد قطعه ای است که همه اجزای داخلی کامپیوتر شما را به هم وصل می کند. نوع پردازنده نوع مادر بورد شما را تعیین خواهد کرد. پردازنده های مختلف دارای سوکت های مختلفی هستند و تنها مادر بوردی هایی که دارای این سوکت ها هستند این پردازنده را پشتیبانی می کنند.

سری ZenBook لپ تاپهای نازک، سبک و جمع و جور شرکت ایسوس هستند که با فناوری نوآورانه و صفحه نمایش Nano Edge ساخته شدهاند. در ساخت لپ تاپهای سری زنبوک ایسوس اغلب از بدنه فلزی استفاده شده و استحکام و مقاومت بالایی دارند. برخی مدلهای این سری قابلیت تبدیل به تبلت را نیز دارند. در این دسته بندی شما میتوانید تنوع کاربری و مدل را مشاهده کنید. از یک لپ تاپ برای کارهای مدرسه و کلاس مجازی گرفته تا لپ تاپهای میان رده گیمینگ در این دسته بندی وجود دارند. جنس بدنه این سری عموما پلاستیکی هستند و گرما را به خوبی منتقل میکنند. لپ تاپهای ویووبوک ایسوس دارای طراحی مینیمال و زیبا بوده و از آنجایی که این دسته بندی لپ تاپهای ارزان قیمت و اقتصادی ایسوس را شامل میشود از سخت افزارهای مناسب در تولید آنها استفاده شده است. سری TUF که مخفف عبارت (The Ultimate Force) به معنای نیروی نهایی میباشد لپ تاپهای قدرتمند با مشخصات خیره کننده را در بر میگیرد.

laptopسیستم عامل تفاوت اصلی بین کامپیوترهای شخصی (ویندوز) و مک است. پیشنهاد میکنیم سیستم عاملی را که بیشتر با آن راحت هستید انتخاب کنید، خواه ویندوز باشد یا سیستم عامل مک! با وجود محبوبیت لپتاپ و تبلت، کامپیوتری رومیزی میتواند راهحل مناسبی برای شما باشد. در لپتاپها، برای به حداقل رساندن اندازه و وزن و حفظ عمر باتری، امتیازاتی به قدرت محاسباتی داده میشود. در دسکتاپها معمولاً تراشههای پردازشی قویتر، حافظه بیشتر و درایوهای ذخیرهسازی بزرگتر نسبت به لپتاپها به کار میرود. دسکتاپهای سنتی را میتوان به روشهای مختلفی ارتقا داد. اگر نیازتان تغییر کرد میتوانید با انتخاب رم بالاتر حافظه بیشتری اضافه کنید. حتی امکان تعویض درایو ذخیرهسازی با ظرفیت بیشتر هم وجود دارد. از آنجایی که فضای بیشتری برای کار وجود دارد، دسکتاپ به عنوان بهترین سیستم کامپیوتری به شما امکان انتخاب کارت گرافیک پیشرفته برای بازیهای VR را میدهد. همچنین شما میتوانید کامپیوتر رومیزی سنتی را همان طوری که دوست دارید سفارشی کنید.

چهار روش‌ها فورا شروع فروش لپ تاپ

این در حالی است که اکثر لپ تاپ های مهندسی یا اُلترابوک ها چنین ویژگی ندارند. اگر که خوره بازی هستید و میخواهید تا 5 ساعت به صورت مداوم بازی کنید، به دنبال لپ تاپ هایی با باتری بیشتر از 60 وات بر ساعت و بیشتر از 2-3 سلول باشید. باتری هایی مثل باتری لپ تاپ لنوو لجیون 5 که 60 وات بر ساعت حجم دارد میتواند تا 3-4 حداکثر شما را همراهی کند و پس از آن باید لپ تاپ خود را به شارژ بزنید. بالاتر باشد، شارژ شما زودتر به اتمام خواهد رسید. در قدیم عده ای اعتقاد داشتند که بهتر است برای بازی کردن مداوم باتری لپ تاپ خود را در بیاورید و مستقیم لپ تاپ را به برق وصل کنید. برند Asus یکی از قدیمی ترین و بهترین عرضه کننده های لپ تاپ های گیمینگ است. برند ایسوس حتی برای مشتری های گیمر خودش یک جامعه (Community) تشکیل داده است به اسم Republic Of Gamer که به معنای «جمهوری گیمر ها» است.

هر چیز کوچک شما آرزو می‌کردید درباره لپ تاپ و بودند ترسیدند بپرسند

laptopپس برخلاف تصور خیلیها لپ تاپ استوک هم همیشه کالای دستدوم نیست و تنها دلیلی که موجب قیمت مناسب بودن آن میشود تمایل کمتر افراد برای خرید است. واردات این مدل لپ تاپ ها بیشتر به منطقه خاورمیانه است. به دلیل قیمت مناسب و باکیفیت بودنشان، این منطقه تمایل بیشتری به خرید نشان می دهند. واژه ی استوک (Stock) در لپ تاپ استوک به معنای یک ویژگی خاص برای آن است. این واژه ی لاتین در بازارهای اروپایی یک معنا و در بازار ایران معنای کاملا متفاوتی دارد. در بازارهای اروپا و آمریکا، عبارت لپ تاپ استوک به لپ تاپ هایی اختصاص داده میشود که به هر دلیلی فروش نرفته اند و در انبار فروشگاه های بزرگ باقی مانده اند. بنابراین این فروشگاه ها بنا به دلایلی همچون عدم پرداخت مالیات مجدد، تخلیه ی انبار و نیز افزایش نقدینگی برای خرید کالاهای جدید، محصولات خود را در حراج و با قیمتی پایین تر به فروش میرسانند. بنابراین اینکه در ایران به لپ تاپ های دست دوم لپ تاپ استوک میگویند اشتباه است.

laptopبه عبارت دیگر، انجام دادن این کار، هم مزایا و هم معایب خودش را دارد. تنها ایراد این کار آسیب رسیدن احتمالی به لپتاپ خواهد بود. اما اگر سیستم برق ساختمان یا دفتر کاریتان نوسان زیادی نداشته باشد، میتوانید با احتیاط چنین کاری را انجام دهید. بهترین کار ممکن وصل کردن شارژر به یک محافظ برق است. از طرفی دیگر، باید حتما اول پریز شارژر را به برق وصل کرده و سپس فیش اصلی را به لپتاپ متصل کنید. یعنی نباید این کار را به صورت برعکس انجام دهید. بیشتر بخوانید: مقایسه لپ تاپ هواوی MateBook 14 و ایسوس ZenBook 14؛ کدام برنده است؟ ممکن است با متصل بودن فیش شارژر به لپتاپ و وصل کردن پریز آن به برق، اتصالی رخ داده و جریان نامتعادلی وارد مادربورد لپتاپ شود. همین اتفاق میتواند باعث آسیب رساندن به پردازشگرهای اصلی و یا قطعات دیگر لپتاپ شود. پس اگر میخواهید لپتاپتان را بدون باتری استفاده کنید، حتما از روش صحیح این کار را انجام دهید.

  1. سونی (SONY)
  2. تعداد پورت کم
  3. کارت گرافیک قدرتمند (GPU)
  4. ظرفیت هارد 1TB HDD
  5. محدوده خدمات رسانی: جهانی
  6. چرا لپ تاپ را از کالاوما بخریم؟
  7. بسیار سریع و ریسپانسیو بودن دستگاه ها

laptopقیمت پرفروشترین لپتاپهای اچپی، لنوو و ایسوس در بازههای زمانی مختلف تغییراتی را تجربه کرده و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار ایمنا، لپتاپ نوعی رایانه است که بهدلیل قابلحملبودن، همچنین داشتن وزن و سایز کم بیشتر از کامپیوترهای خانگی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. دانستن قیمت لپتاپهای برتر و پرفروش به کاربران کمک میکند تا بتوانند بین نمونههای مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنند. لپتاپهای سری X «ایسوس» بهنسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات معمولاً با مشخصات سختافزاری مختلف و در طرحها و رنگبندیهای متنوعی عرضه میشوند تا پاسخگوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات X543MA-GQ1012 است که مثل مدلهای قبلی تماماً از پلاستیک ساخته شده است، اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه آلومینیومی را القا میکند. این لپتاپ با وجود ضخامت بدنه تقریباً زیاد ۲۷ میلیمتری، فقط حدود دو کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حملونقل دائمی گزینه مناسبی است.

آل این وان یا پی سی؟

laptopطبق تجربه کاربری اکثر افراد، کار با موس و کیبورد با کامپیوترهای آل این وان آسانتر است و افراد ترجیح میدهند دستهایشان رو روی یک مانیتور ۲۷ اینچی کمتر حرکت دهند. ۳. سیستم خنک کننده و صدا چقدر برای شما مهم است؟ اغلب رایانههای آل این وان طوری طراحی شدهاند که کمترین صدا را ایجاد کنند. با این حال امکان دارد یک صدای خیلی کم از فن کامپیوتر به گوش برسد که به دلیل نزدیک بودن به کاربر امکان دارد اذیت کننده باشد. البته در مدلهای جدید به جای فن از سیستمهای خنک کننده مایع یا بدون فن استفاده میشود. ۴. امکانات ارتباطی مورد نیاز خودتان را بررسی کنید. آل این وان یا پی سی؟ اگر قضیه را خیلی ساده کنیم، کامپیوتر آل این وان از جهت کاربری و استفاده بهتر از PC و لپتاپ است اما امکانناپذیر بودن تعویض قطعات به آسانی PC یک عیب بزرگ حساب میشود. برای افرادی که میخواهند همیشه قطعات رایانه را ارتقا دهند و علاقهای به هزینه زیاد برای خرید رایانه بهتر ندارند توصیه میکنیم که از همان PC استفاده کنند.

laptopاین به معنای این است که لنوو قابلاعتماد است. اگر به دنبال خرید از مارکی هستید که میلیونها نفر در سراسر جهان به آن اعتماد دارند، لنوو باید یک انتخاب مناسب برای باشد. ماندگاری و دوام لپتاپهای ایسوس نسبت به لپتاپهای لنوو بیشتر است. برای سالهای زیادی، ایسوس از دوام لپتاپهای خود بهعنوان نقطه اصلی فروش اکثر محصولات خود استفاده کرده است. این امر باعث شده تا بتواند شهرت خوبی در بازار بهویژه در بین مصرفکنندگانی که قصد خرید لپتاپی رادارند که عمر طولانی داشته باشد را کسب کند. اکثر لپتاپهای ایسوس ضمانت خوبی برای جبران خسارات ناشی از اتفاقات طبیعی دارند. آنها دارای انواع گارانتی هستند که حتی قسمتهایی از لپتاپ مانند باتری را نیز پوشش میدهد. این نشاندهنده اعتماد به دوام محصولات خود و تعهد به ارائه بهترین کیفیت برای مصرفکننده است. از طرف دیگر، لنوو درزمینهٔ دوام با مشکلاتی روبرو شده لپ تاپ کارکرده است. درحالیکه بیشتر لپتاپهای لنوو به داشتن عملکرد خوب، طراحی خوب و قابلیت حمل معروف هستند، اما درزمینهٔ دوام از ایسوس عقب میمانند.

3 مفاهیم درباره لپ تاپ این واقعاً کار می کند

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت لپ تاپ استوک hp لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن