10 روش برای اجتناب لوازم عکاسی فرسودگی شغلی

در سال 1835 ویلیام تالبوت توانست به خلق ایده و کمک گرفتن از تجهیزات قبلی عکس های مثبت، دائمی و ثابت هم ثبت کن

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

در سال 1835 ویلیام تالبوت توانست به خلق ایده و کمک گرفتن از تجهیزات قبلی عکس های مثبت، دائمی و ثابت هم ثبت کند. اپل چند سال پیش با معرفی ساعت هوشمند اپل واچ و هدفون بیسیم ایرپاد و ایرپاد پرو توانست بازار گجتهای پوشیدنی را متحول کند و سامسونگ، دیگر شرکت مطرح بازار هم تعداد گجتهای خود از جمله ساعتهای هوشمند و ایربادهایش را افزایش داده است. نامهای رایجتر پررنگ نشان داده شدهاند. در نگارههایی که خانزاد اسماعیل از ناصرالدین شاه کشیده، شاه با همان کتی نشان داده شده که در عکسی از همان لینک دوره دیده میشود. بهترین انواع فیلترها میتوانند بدون تأثیر روی دیگر جنبههای تصویر، اشعه ماورا بنفش را حذف کنند که به آنها فیلترهای UV گفته میشود. نور طبیعی ، که دارای دمای 5500 کلوین است، بهترین حالت برای عکاسی محسوب می شود. رفلکتورها همانطور که از نام آنها مشخص است، کار انعکاس یا بازتاب نور را انجام میدهند. انتخاب اجسامی که تفاوت رنگی زیادی با یکدیگر دارند نیز (کنتراست رنگی بالا) بر اثرگذاری بیشتر تصاویر گرفته شده در این سبک اینجا میافزاید. عکاسی از اجسام بیجان در حقیقت جزو سبکهای مشکل عکاسی محسوب میشود، عکاسان این سبک باید توانایی نورسنجی دقیق را داشته و از ذوق ترکیببندی بالایی برخوردار باشند. بطور مثال خرید پایه مخصوص عکاسی شرکت manfrotto منفرتو (حدود قیمت 3 میلیون تومان)،پانوهد مخصوص عکاسی 360 درجه کمپانی ninja (حدود قیمت 7میلیون تومان )،دوربین های فول فریم dslr کانن و نیکون رزولوشن بالا (حداقل قیمت بادی 20 میلیون تومان) و لنز مخصوص فیش ای و فوق واید (حدود قیمت 15 میلیون تومان ) هزینه خواهد داشت.علاوه بر موارد بالا خرید سیستم های پردازش و نرم افزار های مخصوص ساخت تور مجازی و اکانت های مرتبط این کار نیز حدود 5 میلیون هزینه دارد .یعنی یک عکاس حرفه ای برای تهیه عکس های 360 درجه و ساخت تور مجازی باید حداقل 50 میلیون (4500 دلار) هزینه کند که مبلغ بسیار بالایی است.البته برای خروجی تور های مجازی با کیفیت معمولی می توانید از دوربین های 360 درجه دیجیتال استفاده کنید که هزینه کمتری دارند.این دوربین ها دارای 2 لنز فیش ای در قسمت جلو و پشت می باشند.قیمت دوربین های 360 درجه خوب ،براساس خروجی رزولیشن از 15 میلیون تا 50 میلیون متغیر است .خرید و استفاده از دوربین های 360 درجه زیر 30 مگاپیکسل بعلت کیفیت بسیار پایین ،برای کارهای حرفه ای پیشنهاد نمی شود. برای عکاسی در شب باید از تجهیزات مخصوص استفاده کرد. برای ثبت اینگونه تصاویر شما نیاز به تجهیزات ضد آب و مخصوص دارید. مواردی که برای ایجاد اینگونه مسیرهای تجاری، گردشگری یا فرهنگی بایستی در نظر گرفت عبارتند از: توجه به مسیرهای دسترسی سواره، تأمین پارکینگ و تأمین خدمات عمومی مورد نیاز جمعیت.

عکاسی مطبوعاتی که کمابیش رونقی داشت با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ه.ش دوباره دچار رکود و رخوت شد و عکاسی در حاشیه قرار گرفت. ورونیکا از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ به عکاسی میپرداخت، ولی هنگامی که در آن سال دوربین و لوازم عکاسی اش از خودروی شخصی وی به سرقت رفت، عکاسی را کنار نهاد و خود مدل عکسبرداری شد. دوربین عکاسی از یک اتاقک تاریک تشکیل شده که بر جدارهای آن یک عدسی محدب با فاصله کانونی ثابت قرار دارد. این لامپ های هالوژنی کوارتز منبع نوری ثابت را فراهم می کنند و آنها را برای ضبط فیلم و عکاسی از اجسام کوچک ایده آل می کند. بیشتر عکاسان از پسزمینههای به رنگ روشن و ساده استفاده میکنند، چراکه به آنها این اطمینان را میدهد که پس زمینه توجه را از سوژه اصلی منحرف نمیکند، البته این یک قانون ثابت و همیشگی نیست؛ برخی عکاسان باتجربهتر، قادر هستند تا بدون توجه به پس زمینه، عکسهای زیبایی در این سبک خلق لینک کنند. اولین عکسهای این سبک مربوط به اوایل قرن ۱۹ میباشد و آن عکسی است با نام میز نهارخوری اثر نیِپس که به روش هلیوگرافی (heliography) ثبت شدهاست و مدت زمان ثبت این عکس حدود ۴ ساعت بودهاست؛ در این تصویر چاقو، قاشق، شیشه، لیوان، کاسه، بطری، گلدان و قهوه جوش بهخوبی مشاهده میگردد. پس از آن قدیمیترین عکس این سبک که با استفاده از صفحههای نقرهای (daguerreotype) ثبت شدهاست نیز اثری است مربوط به سال ۱۸۳۷ که در استودیویی با نام داگر ایجاد شده بود. این سبک از عکاسی جزو قدیمیترین سبکهای عکاسی میباشد و امروزه جزو پرطرفدارترین ژانرهای عکاسی نیز محسوب میگردد. قدیمیترین عکسهای ناصرالدینشاه عبارتست از پرترهای که از خودش گرفته و پرترهای تمام رخ از مادرش. به همین دلیل، امروزه تقریباً در تمام وسایلی که در اطرافمان میبینیم و از آنها استفاده میکنیم، بهنوعی در آنها تکنولوژی به کار رفته است. قابل ذکر است که این دوربینها کیفیت بهتری نسبت به دیدن صفحه اصلی دوربینهای دیجیتال دارند. دوربینهای قدیمی به صورت آنالوگ تصاویر را بر روی دیدن صفحه اصلی فیلم ثبت میکردند. شاه برای اینکه عکاسخانه مدیرمسئولی هم پیداکند آقا رضا خان اقبالالسلطنه پسر میرزا اسماعیل، پیشخدمت سلام و برادر علی نقی حکیم الممالک را که از محرمان و نزدیکان شاه بود و بنا به امر شاه فن عکاسی را نزد کارلیان به خوبی یادگرفته بود عکاسباشی و مدیر عکاسخانه مبارکه همایونی کرده، به این فن جدید صورت جدی و رسمی داد و از این پس از همه اردوکشیها، ییلاقها، سفرها، مراسم سلام، اسب دوانیها و شهرها و طبقات مختلف مردم و رجال عکسهای فراوان متعدد گرفته درآلبومها قرارداده شد ودرآلبوم خانه سلطنتی درکاخ گلستان در شمسالعماره گرد آمد. اولین داروخانه و چاپخانه تهران نیز در این خیابان بنا شد. ↑ «ناصرخسرو هنوز داروخانه بزرگ ایران است». تا جاییکه از آن به عنوان بزرگترین داروخانه ایران نام برده میشود. در این سبک دیگر مشکلات نوری در عکاسی، مانند سایر ژانرهای عکاسی مطرح نیست، چراکه در آن عکاس میتواند در طول روز با استفاده از نور طبیعی و انعکاس دهندههای نور، عکاسی کند و در هنگام مناسب نبودن نور محیط، به راحتی با نورپردازی مصنوعی مشکل را حل اینجا کلیک نمایید نماید.

در عکاسی طبیعت خاموش، این عکاس است که عناصر صحنه را میسازد، و با توجه به این نکته، همانقدر که این سبک عکاسی به دلیل حساسیت چیدمان، سخت است، به دلیل آزاد بودن عکاس در تعیین ساختار تصویر، سایت آسان میباشد. در حال حاظر طیف وسیعی از محصولات با هدف نورپردازی عکاسی در بازار موجود است، که شامل تنگستن، فلاش های کوچک، پک های بزرگ، چراغ های مونو و … تجهیزات دوربین طیف گسترده ای دارند که هر کدام از آن ها کارایی و عملکردهای خاص خود را دارا می باشند. می باشند که به شرح مختصری از آن ها اطلاعات بیشتر بسنده می کنیم. به عنوان مثال شرکتهایی مانند Hahnel یا Nissin، فلاشهای خوبی تولید میکنند که میتوانید برای شروع عکاسی از آنها استفاده سایت کنید. به همین دلیل هم میتوانید به صورت آنلاین به راحتی آنها را خریداری کنید. شما به عنوان یک عکاس حرفه ای یا تازه کار و با توجه به نیازها و بودجه ی مورد نظرتان می توانید این تجهیزات را خریداری کنید. البته برای عکاسان تازه کار و دیگر افراد خرید چنین تجهیزاتی با هزینه های هنگفتی همراه خواهد بود. خرید سهپایهها مانند کیف دوربین عکاسی چندان سلیقهای نیست و بیشتر به امکاناتی که این لینک دارند وابسته راهنما است. استروب استودیویی زمان بازیابی سریعی دارد، بنابراین عکاس هیچ وقت مجبور نیست برای شارژ مجدد یا بازیابی فلاش صبر کلیک کنید کند. لوازم جانبی به اندازه ی تجهیزات عکاسی ضروری و مهم نمی باشند اما خرید این وسایل خالی از لطف نبوده و برای استفاده در عکاسی نیز بی تاثیر نیست. فلاش از آن وسایل جانبی بسیار مهمی است که خیلی از عکاسان تازهکار چندان به آن این لینک فکر نمیکنند. بنابراین هنگام خرید دوربین و تجهیزات باید به کیفیت آن دقت وب سایت شخصی کرد. فروشگاه اینترنتی هیت کالا ، بهترین مقصد برای خرید اینترنتی شما در ایران است. از بهترین رفلکتورهای موجود با قیمت مناسب، رفلکتورهای 7 لایه Godox یا S&S با ابعاد 150×200 سانتیمتر هستند که قیمت بسیار مناسبی هم دارند. این برند، سهپایههایی با قیمت مناسب و در عین حال بسیار کارآمد و با کیفیتی تولید میکند (و اتفاقاً به ظاهر آن هم بسیار اهمیت میدهد و برخلاف اغلب سهپایههای عکاسی، طراحی زیبایی هم دارند!). اگر یک فلاش گرفتید، حتماً یک دستگاه کنترل از راه دور آن را هم تهیه کنید. پس به طور خلاصه مهم ترین تجهیزات برای عکاسی در شب را می توان مدل دوربین، لنز با دیافراگم باز و کنترل از راه دور نام برد. تجهیزات عکاسی در شب با عکاسی در روز تفاوت چندانی ندارد و تنها در بعضی از وسایل و تجهیزات متفاوت می باشند. با توجه به عدم نور کافی در شب باید از لنزهایی با دیافراگم باز استفاده شود تا نور بیشتری از لنز عبور کرده و عکاسی با سرعت بالاتری انجام شود. میزان باز بودن این روزنه توسط عددهایی تعریف میشود که از تقسیم فاصله کانونی بر قطر مؤثر لنز به دست میآید. رفلکتورها، ابزارهای ساخته شده از پارچههای براق یا رنگ هستند که میتوانید آنها را با یک فنر (مانند سایهبان جلوی شیشه اتومبیلها) به سرعت باز کرده یا دوباره جمع کنید.

یعنی میتوانید آنها را بچرخانید و نور را از جهتی غیر از جهت دوربینتان بتابانید. برای خرید کیف دوربین پیشنهاد میکنیم یا با توجه به مدل دوربینتان از کارشناسان فروش چت آنلاین در سایت راهنمایی بگیرید یا مستقیماً به فروشگاههای تجهیزات عکاسی بروید. سهپایهها هم مانند دیگر ابزارهای شروع عکاسی ، انواع و کاربردهای مختلفی دارند و میتوانید در راهنمای خرید سهپایه ها، با انواع و کاربردهای آنها بیشتر آشنا شوید. زیرا میتوانید نور را از دوربین دور کرده و به سوژه نزدیک کنید. این رفلکتور را در مسیر نور نگه میدارند (مثلاً در مسیر نور خورشید و صورت سوژه) تا از ایجاد سایههای تیز روی سوژه جلوگیری کنند و سایهها را ملایمتر کنند. این سادهترین کاری است که یک رفلکتور انجام میدهد. اما آنچه که قیمت آنها را تعیین میکند این است که چقدر در “هیچ کاری انجام ندادن” بهتر هستند! این فلاشها برای عکاسان حرفهای ساخته شدهاند و طبیعتاً چون ساخت برند اصلی هم هستند، قیمت نسبتاً بالاتری دارند. برخی اوقات تفاوتهای آنها آنقدر ناچیز است که تنها عکاسان حرفهای میتوانند دلیل گرانقیمت بودن آنها را برایتان توضیح دهند. وی در آموزش عکاسی حرفهای در ایران نقش مؤثری برعهده داشت. فروش دکور آتلیه در مراکز خرید تجهیزات عکاسی نیز مرسوم می باشد. وجود 3 برند اصلی کانن، نیکون و سونی در زمینه طراحی و تولید دوربین عکاسی کمی انتخاب را راحت تر کرده ولی در عوض تنوع بالای همین 3 برند باعث سردرگمی کاربران برای خرید بهترین دوربین عکاسی می شود. چرا که برخلاف بسیاری از رشتههای دیگر، تجهیزات عکاسی توسط کمتر از چهار الی پنج برند مطرح تولید میشوند و به همین خاطر باید در هنگام خرید این تجهیزات، به برند تولیدکننده آن توجه لازم را داشت. با توجه به وجود انواع و اقسام لوازم و تجهیزات عکاسی در این مقاله تنها به برخی از ضروری ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. انتخاب کیت روشنایی مناسب بر اساس نیاز عکاس ضروری است. با این حال، آنها بهترین انتخاب برای عکاسان نیستند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کلیک کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن