یک برنامه فرانسوی برای مبارزه با خشونت علیه زنان "انقلاب" را در مراکش به ارمغان می آورد

[ad_1] یک برنامه فرانسوی

توسط ATRINNEWS در 4 آذر 1400
[ad_1]

یک برنامه فرانسوی به نام The Sorority با هدف جلوگیری از خشونت علیه زنان یک سال پیش راه اندازی شد و اخیراً در مراکش شروع به کار کرد. این هوای تازه برای اولین والدین فرزندخوانده او در این کشور آفریقای شمالی بود، که آنچه را که جامعه ای رنج می برد از خشونت جنسی محکوم کردند.

پریسیلا روتیه تریلار، یک پاریسی 34 ساله، در توضیح تصمیم خود برای انتقال The Sorority به آن سوی دریای مدیترانه، گفت: "اگر بتوانیم به زنان قربانی خشونت در فرانسه کمک کنیم، می توانیم این کار را در هر کشوری انجام دهیم."

The Sorority که در سپتامبر 2020 در فرانسه راه اندازی شد، در 16 اکتبر در مراکش در دسترس قرار گرفت. این اپلیکیشن به زنان متکی است تا از یکدیگر در برابر خشونت محافظت کنند - چه در خانه، چه در محل کار یا در خیابان - با یک سیستم هشدار که اگر فردی در نزدیکی در معرض خطر قریب الوقوع باشد با استفاده از فناوری موقعیت جغرافیایی، سیگنال ارسال می کند. پیام‌رسانی فوری به قربانی این امکان را می‌دهد تا با سایر کاربران ارتباط برقرار کند و فوراً کمک دریافت کند. ویژگی پیام رسانی همچنین به کاربران اجازه می دهد از حمایت اخلاقی زنان دیگر بهره مند شوند.

"یک مشکل واقعی اجتماعی"

سارا، 32 ساله، یکی از اولین زنان مراکشی بود که به The Sorority پیوست. او از 14 سالگی هنگام رفتن و برگشتن به مدرسه با آزار و اذیت مرتب روبرو می شود. پسری به خواهر کوچکترش امل* که در آن زمان 13 سال داشت حمله فیزیکی کرد.

این دو خواهر در منطقه مجلل Les Princesses در کازابلانکا بزرگ شدند. اما در مراکش، سارا گفت: "شما می توانید در هر جایی توسط هر نوع مردی مورد آزار و اذیت قرار بگیرید."

اسما الاورخائوی نیز به سرعت به گروه Sorority پیوست که در مراکش راه اندازی شد. یک دانشمند کامپیوتر 39 ساله که در رباط زندگی می کند، مانند یک پسر لباس می پوشد. او گفت: "پوشیدن دامن بسیار خطرناک است." اما لباس سنتی از شما محافظت نمی کند. دوستان محجبه من هم هدف هستند.»

سارا گفت که "لحظه ای که آزاردهنده تشخیص می دهد که شما یک زن هستید، شما لعنتی شده اید. فرقی نمی کند که چه نوع پارچه ای را می پوشانید.»

سارا که در حال تحصیل در رشته حقوق در بوردو است، گفت: او هرگز چنین "تهدیدی" را در زمانی که در فرانسه زندگی می کرد تجربه نکرد. «یک مشکل اجتماعی واقعی در مراکش وجود دارد. ما باید از پوشاندن چهره خود با حجاب دست برداریم.»

سارا مانند همه اعضای گروه مراکشی که با FRANCE 24 صحبت کردند، گفت که آزار و اذیت به محض رسیدن به بلوغ آغاز شد.

«به عنوان یک زن مراکشی، وقتی مردان خاصی - مردان هم سن پدرت - با شهوت به تو نگاه می کنند، مشخص می شود که دیگر کودک نیستی.

مقصر دانستن قربانی

فهرست حوادث اخیر خشونت جنسی در مراکش خیره کننده است: خشونت جنسی توسط مجرمان فیلمبرداری و در اینترنت پخش می شود. یک سری موارد محارم که توسط خانواده ها مخفی نگه داشته شده است. تجاوز به کودکان؛ زن 96 ساله ای مورد آزار جنسی گروهی از جوانان قرار گرفت.

این اعداد نیز خیره کننده هستند: مطالعه ای در سال 2019 توسط وزارت خانواده مراکش نشان داد که بیش از نیمی از زنان مراکشی می گویند که قربانی خشونت جنسی شده اند. اما تنها 6 درصد از آنها جرات شکایت رسمی را داشته اند - و کمتر از 10 درصد از زنان قربانی خشونت خانگی شوهران خشن را ترک می کنند.

همه افرادی که توسط FRANCE 24 با آنها تماس گرفته شد گفتند که زنانی را می شناسند که توسط شوهرانشان مورد تجاوز قرار گرفته یا مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. علیرغم وعده ناشناس ماندن، هیچ یک از آنها فکر نمی کردند که بتوانند بر اساس پروتکل صحبت کنند.

زینب ابوالفرج، روزنامه نگار از کازابلانکا، گفت که این تعجب آور نیست. "محافظه کارترین بخش پیرامونی جامعه مراکش می تواند این ایده را ترویج کند که بسیاری از زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند سزاوار اتفاقاتی هستند که برای آنها رخ داده است - چه به دلیل رفتارشان یا به دلیل لباس پوشیدنشان. او ادامه داد، بنابراین صحبت کردن در مورد تجاوز توسط زنان "بسیار شرم آور" تلقی می شود.

ابوالفرج که در بهار 2020 روی پروژه ای کار می کند، معتقد است که نمی توان با قربانیان تجاوز درباره آنچه که از سر گذرانده اند صحبت کرد. او گفت: "انجمن های حمایت از قربانیان که با آنها تماس گرفتم فکر می کردند من دیوانه هستم." بعد از چند ماه بالاخره چهار زن حاضر شدند با او صحبت کنند. اما آنها نام و جزئیات محل زندگی خود را حتی از او حفظ کردند.

بدین ترتیب مجموعه وب #TaAnaMeToo ("#من هم من هستم") متولد شد. چهار قربانی تجاوز به دلیل ناشناس ماندن فرمت متحرک سکوت خود را شکستند.

ابوالفرج مدتها بود که ضربه روحی خود را پنهان کرده بود، گویی نوعی شرم است. او تا به حال جرأت نکرده بود از روزی که گروهی از پسران در ۱۴ سالگی او را در رباط محاصره کردند، به او حمله کردند و به او دست زدند، به کسی بگوید.

او می‌گوید: «من با کمک به زنان دیگر برای بهبود زخم‌های خود، زخم‌هایم را التیام بخشیدم.

فعلا مخاطب کمه

لوبنا ریس، مشاور توسعه بین‌المللی، می‌گوید: «اگر می‌توانستم از اپلیکیشنی مانند The Sorority در سال 2004 استفاده کنم. یک شب در همان سال، رایس به طور معجزه آسایی از تلاش برای تجاوز جان سالم به در برد و خود را در شهری ناآشنا تنها یافت.

رایس همراه با دیگر فعالان Masaktach، مدتهاست که رویای اپلیکیشنی مانند The Sorority را در سر می پروراند.

او اکنون یکی از 117 زن مراکشی است که این برنامه را دانلود کرده اند. اما تنها حدود 40 نفر از آنها - عمدتاً در شهرهای بزرگ رباط و کازابلانکا - در واقع در The Sorority ثبت نام کرده اند.

مراکش از دسترسی نسبتاً خوبی به اینترنت برخوردار است و 75 درصد مراکشی ها گوشی هوشمند دارند. اما ممکن است یک نقص داخلی در برنامه وجود داشته باشد.

راو، خالق Sobisate.tv، با حداقل دستمزد ماهانه 2929 درهم (271 یورو) و دسترسی به اینترنت با هزینه 10 درهم (1 یورو) به ازای هر گیگابایت، چند درصد از جمعیت مراکش می توانند در The Sorority شرکت کنند. کانال اینستاگرام اختصاص داده شده به اهداف فمینیستی در شمال آفریقا.

راو که از نام مستعار استفاده می کند و با این وجود با The Sorority امضا کرده است، گفت: «فراموش نکنیم که این یک برنامه کاربردی زبان فرانسه است، بنابراین به اکثریت جمعیت مراکش که یا فقط عربی می خوانند یا بی سواد هستند، نمی رسد. .

اما مقصر دانستن قربانیان همچنان یک مشکل بزرگ است. در ژانویه 2021، رقصنده معروف مراکشی، مایا دبیچ، برخی از قربانیان تجاوز جنسی را مسخره کرد و گفت که "آنها آن را خواستند".

در ماه سپتامبر، یک پسر 15 ساله ویدیویی آنلاین از آزار جنسی یک زن جوان در طنجه، شمال مراکش به اشتراک گذاشت. این موضوع باعث شد تا یک مصاحبه پر بیننده در شبکه ChoufTV انجام شود که در آن یکی از همسایگان مهاجم در دفاع از او ایستاد و این زن را متهم کرد.

رسانه های مراکشی بسیاری از این واقعیت را گزارش می دهند که زنان نیز قربانیان را مقصر می دانند. اما سارا گفت که این مهم است که در دام ساده انگارانه فکر نکنیم که «زنان بدترین دشمن زنان دیگر هستند».

سارا گفت: «جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم به همه نشان می دهد که زنان مقصر هستند. و برخی از زنان بر این طرز تفکر مسلط شده اند».

به گفته ابوالفرج، اگرچه تصویر تاریک به نظر می رسد، "بادهای تغییر در مراکش می وزد."

او گفت: «جوانان مراکشی قبلاً کاملاً محجوب بودند، اما اکنون رسانه های اجتماعی دارند. او همچنین پس از صحبت با FRANCE 24 تصمیم گرفت به The Sorority بپیوندد.

حساب‌های اینستاگرام مانند Sobiaste.tv و La vie d'une Marocaine («زندگی یک زن مراکشی») صدها شهادت از خشونت زنان و دختران در مراکش ارائه کرده‌اند.

اما این نشریات نه تنها خشونت جنسی را روشن می کنند بلکه دولت مراکش و هنجارهای فرهنگی را که به پنهان کردن آن کمک می کند، محکوم می کنند.

سارا گفت که جوامع مردسالار به طور کلی و مراکش به طور خاص تلاش می کنند این باور را القا کنند که زنان باید زنان دیگر را - بیش از همه - به عنوان رقیب ببینند.

اما The Sorority نوعی انقلاب در مراکش است زیرا به ما نشان می دهد که این درست نیست.

افراد پشت برنامه در حال برگزاری جلسات آموزشی هستند تا افراد را برای موقعیت هایی آماده کنند که در آن به زنان حمله شده کمک کنند. در یک آزمایش اولیه، سارا یک هشدار اشتباه فرستاد. چند نفر از کاربران برنامه بلافاصله با او تماس گرفتند و آماده بودند تا او را از خطر خارج کنند.

او گفت: «آنجا بود که فهمیدم The Sorority می‌تواند زنان را تشویق کند که مایل‌ها سفر کنند تا یک غریبه را نجات دهند. "این من را با نیروی جدیدی پر کرد."

* نام ها برای اطمینان از ناشناس بودن تغییر کرده اند.

این مقاله از اصل به زبان فرانسه ترجمه شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن