چه کارهایی را می توان با سرور مجازی انجام داد؟

چه کارهایی را می توان با سرور مجازی انجام داد؟ سرور های مجازی یا همان وی پی اس ها یکی از روش های ایمن و پیشرف

توسط ATRINNEWS در 29 آبان 1400

چه کارهایی را می توان با سرور مجازی انجام داد؟

سرور های مجازی یا همان وی پی اس ها یکی از روش های ایمن و پیشرفته است که برای تقسیم سرور های هاست مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا باید از سور های مجازی استفاده کنیم؟

موارد زیر قسمتی از ویژگی های این سرور های مجازی با کیفیت و مقرون به صرفه می باشد.

الف) عملکرد: عملکرد بهتر و داشتن امکانات سرور های اختصاصی و یا اشتراکی در حین پرداخت هزینه کمتر یکی از دلایل اصلی بالا بودن تقاضا برای این سرور های مجازی است. همچنین شما در هنگام کار کردن با این سرور های مجازی با مشکلاتی مانند کمبود فضا و از دسترس خارج شدن سایت خود رو به رو نخواهید شد. همچنین در حین بالا بودن ترافیک در سایت شاهد عملکرد مناسبی از سرور های هاست خواهید بود.

ب) انعطاف پذیری: انجام دادن چندین کار با کمک یک سرور مجازی و یا حتی راه اندازی سایت های مختلف با کمک یک سرور از ویژگی های برتر سرور های مجازی به شمار می رود.

پ) امنیت: هک کردن سرور های مجازی بسیار سخت تر است و شما با دانلود برخی برنامه های جدید می توانید امنیت سرور خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید.

 چگونگی استفاده از سرور های مجازی

جهت بررسی انواع سرور مجازی و کارکرد آن می توانید در این لینک اطلاعات دقیق تری را مطالعه نمایید. علاوه بر این دسته بندی های زیر استفاده های معمولی از سرور های مجازی می باشند.

1) میزبانی سایت: یکی از عمده ترین دلایلی که مردم را برای خرید سرور ها جذب می کند میزبانی سایت است. همانطور که می دانید سرور های مجازی عملکرد قوی تری نسبت به سرور های اشتراکی دارند پس در نتیجه شما کنترل بهتری و دسترسی وسیع تری به روت خواهید داشت. یکی از موارد استفاده از میزبانی سایت ها ایجاد بخش و یا قسمتی برای میزبان سایت های تجارت الکترونیک است. امروزه به دلیل تحریم های اخیر بسیاری از سایت ها اجازه دسترسی کاربران ایرانی را به تریدر های مختلف می دهند و همین موضوع باعث سوق دادن صاحبان انواع کسب و کار ها به سمت استفاده از وی پی اس ها شده است.

2) میزبانی سرور: همچنین بعضی از افراد برای اجرای سرور و یا میزبانی فایل های خود استفاده می کنند که معمولا کسب و کار های شلوغ می باشند.

3) تست کردن: برخی از افراد به دلیل هزینه مناسبی که برای خرید سرور های مجازی وجود دارد از آن ها برای تست کردن محیط های جدید، سیستم عامل های جدید و یا اپلیکیشن ها یا هر چیز دیگری استفاده می کنند. شما با این روش می توانید باگ ها را بررسی کنید و پس از رفع آن ها بدون نگرانی راجع به آسیب به سیستم اصلی از آن ها استفاده کنید.

4) تورنت: همچنین شما می توانید به دلیل پهنای باند بالای سرور های مجازی برای انتقال فعالیت های تورنت استفاده کنید.

5) بک آپ گیری: یکی دیگر از مواردی که استفاده بالایی دارد استفاده از این سرور ها برای بک آپ گیری است. داشتن سرور امن برای محافظت و نگهداری داده ها و دور کردن آن ها از خطر هک کردن همیشه جز نیاز های اصلی هر فردی بوده است. البته تنها در صورتی می توانید بک آپ بگیرید که فضای خالی کافی در سرور شما موجود باشد.

6) ذخیره سازی داده ها: همچنین شما دیگر نیاز به دیتابیس های بزرگ و هزینه ها زیادی برای ذخیره اطلاعات خود ندارید. همچنین در این سرور ها اگر داده های خود را ذخیره کنید نیاز به هیچ نگرانی در رابطه با آپدیت ها یا ارتقا دادن سخت افزار ها نیست زیرا هیچ کدام از داده های شما به این موارد وابسته نمی باشند. البته نکته قابل ذکر آن است که شما برای این کار نیاز به نصب اپلیکیشنی دارد که با کانفینگ محیط قبلی که داده های خود را در آن نگه می داشتید یکسان باشد.

7) ایجاد سند باکس: اگر شما از عملکرد نرم افزاری به طور کامل مطمین نیستید می توانید با کمک این سرور ها آن ها در کامپیوتر خود بدون رسیدن آسیب به آن نصب و استفاده کنید. همچنین این مورد از اینکه سیستم شما دچار ویروس شود و یا هک شود در امان می ماند.

8) گیمینگ: برای کار گیمینگ شما نیاز به فضای بسیار زیاد دارید تا بتوانید اطلاعات وارده را در زمان های کوتاه تری پردازش کنید و بازی باید پینگ پایینی داشته باشد تا به درخواست های شما زودتر پاسخ داده شود. همچنین موضوع امنیت بالای وی پی اس ها در این مورد نیز بسیار چشم گیر است و از روت سرور و اکانت ایمیل شما به خوبی محافظت می کند و دیگر نگرانی راج به لو رفتن پسور های خود نخواهید داشت.

9) استفاده از نرم افزار های منسوخ شده: ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام آپدیت کردن و  به روز رسانی برخی نرم افزار ها با مشکلات و باگ هایی رو به رو شوید و یا برخی امکانات جدید از سرعت نرم افزار کم کرده باشد و در کل عملکردی به خوبی ورژن قبلی نداشته باشد. در این شرایط تنها شما لازم است که برای استفاده از نرم افزار قدیمی که ورژن بهتری داشته است از این سرور های مجازی و وی پی اس ها کمک بگیرد.

در اخر تمام نکات ذکر شده وی پی اس ها یا همان سرور های مجازی به علت هزینه پایین و همچنین کیفیت یکسان با سرور های دیگر و یا حتی عملکرد بهتر از آن ها طیف کاربری وسیعی را در بر می گیرند و به همین خاطر تقاضای بالایی نیز دارند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن