چربی‌ سوزی شکم با ۲۰ توصیه واقعا موثر چطور

انسان ها در حالت کنونی به خاطر مسائلی از گزاره سبک زندگی، پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن کارهای روزمره ی انسان،

توسط ATRINNEWS در 1 مهر 1401
انسان ها در حالت کنونی به خاطر مسائلی از گزاره سبک زندگی، پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن کارهای روزمره ی انسان، تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی به معضل چاقی مبتلا شده اند. دویدن، شنا کردن و دوچرخه‌سواری از مرسوم‌ترین ورزش‌های هوازی به حساب می‌آیند. دقت کنید که افزودن طعم پرتقال به یک نوشیدنی قندی، سبب تندرست شدن آن نمی‌شود. همجنین حساس نشیدن نصف لیوان تب کرفس قبل از وعده نهار یا شام به شست و شوی دستگاه گوارش کمک می‌کند. حساس تمرینات شدید کلیدی مسافت زمانی، که همینطور به عنوان HIIT شناخته می شود، یک دسته تمرین است که فعالیتهای سرعی را حساس زمان های استراحت و ریکاوری کوتاهی داراست تا ضربان قلب شما را افزایش دهد. ا HIIT می تواند به ارتقا سوزاندن چربی کمک کند و کالری متعددی را در مدت روزگار کوتاهتری نسبت به سایر اشکال ورزش بسوزاند. همچنین استرس اساسی تحریک غدد فوق همگی و ارتقا ترشح کورتیزول منجر ارتقا چربی شکم شود. اگر تمرینات کاردیو را بلافاصله بعد از آن از میل کردن طعام انجام دهید، باز هم سایت خبری خواهید کرد. البته میزان کمتری چربی خواهید سوزاند چرا که اول کربوهیدرات‌هایی که مصرف کرده‌اید، خواهد سوخت. فیبرٍ ،محلول آب را جذب می نماید و به آرامی در دستگاه گوارش حرکت می کند و به شما یاری می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید مصرف بالای فیبر، ممکن هست اهمیت کاهش میزان چربی، کاهش دریافتی کالری و کاهش وزن همراه باشد. علاوه بر رژیم و ورزش، دست اندرکاران متفاوت دیگری هم می‌توانند بر کاهش وزن و چربی تأثیر بگذارند. خوشبختانه، اقدامات بی آلایش اکثری وجود دارد که می‌توانید به جهت افزایش چربی سوزی به‌راحتی آنها را انجام دهید.
  • در حقیقت، ارتقا 13 گرم فیبر در روز اساسی کاهش 10 درصدی کالری دریافتی ملازم بود.
  • ورزشکاران علاوه برخوردن پروتئین بخش اعظم در وعده‌های غذایی، در تمام طول روز نیز می بایست پروتئین مصرف کنند.
  • موادی نظیر انواع گوشت‌ها، مرغ، بوقلمون، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و آجیل‌ها غنی از پروتئین هستند.
  • در حقیقت، بررسی ها نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند به طور موقت منجر ارتقاء مصرف انرژی و افزایش 3 تا 11٪ متابولیسم شود.
گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، آب‌پنیر و مغزها منابع قابل قبولی به جهت تأمین پروتئین گزینه نیازتان هستند. چربی‌های ترانس درنتیجه‌ی افزودن هیدروژن به چربی‌های اشباع‌نشده‌ای مثل روغن سویا ساخت می‌شوند. همین گونه چربی در کره‌ی گیاهی و برخی از غذاهای بسته‌بندی‌شده یافت می‌شوند. بدن مردها بر بر خلاف تن زن ها، چربی زیادی را در قسمت پاها ذخیره نخواهد کرد. قرار دادن مقدار قابل قبولی هوازی در برنامه روزانه یکی از بهترین راهکارها به جهت چربی سوزی سرعت بالا است. الکل کالری متعددی دارد و ممکن می باشد سبب ناچیز شدن کنترل شما بر رژیم غذایی و در نتیجه پرخوری شود. کسانی که به طور معمول الکل مصرف مینمایند اکثر از افراد عادی دارای ریسک چاقی مواجه می‌شوند. بعضا از تحقیقات نشان می‌دهند اساسی این که غذاهای خاص بضاعت چربی سوزی را ندارند، البته میزان کالری آنان آنطور که گمان میرود نیست. به جهت مثال میزان کالری که تن از پسته دریافت می نماید در واقع ۵ % کمتر از آن یه خرده است که در داده ها تغذیه‌ای پسته نوشته شده. تحقیقات نشان می دهد که خواب ناچیز می‌تواند گرسنگی و اشتها را 24٪ افزایش دهد. خواب هم نقش مهمی در عملکرد ورزشی ایفا می‌کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که خواب کافی داشته باشید. علاوه بر این، الکل می‌تواند منجربه این شود که بعد از آن از ورزش خوراک نخورید و منابع غذایی قابل قبولی مصرف نکنید که می‌تواند کارایی آتی ورزشکاران را مختل کند. ورزشکاران علاوه برخوردن پروتئین عمده در وعده‌های غذایی، در کل ارتفاع روز هم می بایست پروتئین مصرف کنند. ولی همانطور که در مطلب راهنمای مقدماتی بدنسازی خواندید، تمام ورزشکاران همه‌ی رشته‌های ورزشی نیاز به بدنسازی و بهبود عملکرد ماهیچه‌ها خود دارند؛ در عاقبت همین مطلب به نوعی به تمام کسانی که ورزش می کنند مربوط می‌شود. انجام تمرینات اساسی وزنه، وزنه برداری یا این که به کارگیری از وسایل بدنسازی چند طریق آسان برای شروع تمرینات قدرتی است.

قطع مصرف نوشیدنی های الکلی

ورزش های هوازی مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی سرعتی و ایروبیک منجر کاهش دورکمر، کاهش چربی بدن و ارتقا جمع های عضلانی می شود. چیزهای زیادی به کاهش وزن و چربی‌سوزی شکم کمک می‌کنند، اما مصرف کالری کمتر از نیاز بدن‌تان، سوییچ پیروزی در همین رویکرد است. تمرین هوازی اهمیت شدت بسیار ، نوعی تمرین میباشد که شما در آن یک سری دقیقه (یا چندین ثانیه) با شدت تمرین می‌کنید. مطالعات نشان داده که تمرینات HIIT می‌تواند به نحوه باورنکردنی‌ای در ارتقا چربی سوزی و کاهش وزن موءثر باشد. ماهی به عامل اینکه غنی از امگا 3 است، ماده مناسب برای چربی سوزی به حساب می‌آید. اما ارتقا مصرف چربی های سلامت در واقع می تواند از افزایش وزن پرهیز کرده و به شما در حفظ احساس سیری امداد کند. بر همین مبنا می تواند به نماید شدن تخلیه معده کمک کند و اشتها و گرسنگی را کاهش دهد. یک باز‌نگری نشان دیتا که پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از چربی های تندرست از روغن زیتون و آجیل در مقایسه اهمیت رژیم اندک چربی مهم خطر کاهش وزن ملازم است. وقتی افرادی که رژیم لاغری دارا‌هستند روزمره دو قاشق غذاخوری 30 میلی لیتر روغن نارگیل مصرف کنند، چربی شکم بیشتری از دست می دهند. نباید تمام چربی های بدن را حذف کنید؛ چربی های سالم برای انجام کار های سیستم تن مورد نیاز میباشند و نمی قدرت به طور تام حذف کرد. مصرف آهن و برطرف کردن کمبود آن در تن اثر گذاری بسزایی در کاهش وزن ایفا می کند. بنابراین تغییر‌و تحول همیشگی سبک زندگی‌ راهی مؤثر برای کمتر چربی‌های شکم و جلوگیری از برگشت آنهاست. همین روزها روزه‌ی متناوب به‌شیوه‌ای محبوب برای کاهش وزن تبدیل شده است. عمومی برای درک سهل وآسان خیس همین مورد قضیه شما می توانید کاتکولامین را همچون نامه ای تجسم نمایید که تن شخص، آن را برای سلول های چربی می فرستد تا همین سلول ها به سرعت محموله خود را که به عبارتی چربی می باشد را خالی کنند. در ابتدا اضطراری است بگوئیم که علت همین که گفته می شود، چربی بعضی از سلول های چربی لجوج هستند، این هست که همین چربی ها در سلول های چربی باقی می نظیر و قصد خارج آمدن را ندارند که به منظور تامین انرژی سوزانده شوند. پروبیوتیک‌ها باکتری‌هایی هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارشی شما یافت می‌شوند. این باکتری‌های اثرگذار در سیستم ایمنی و سلامتی خیالی هم نقشی اثرگذار دارند. احتمالا شما هم تا امروز اسم هییت یا تمرین متناوب شدید High-intensity interval training را شنیده باشید. همین تمرین به این شکل میباشد که شخص با شدت بالا یک عمل شدید هوازی را انجام میدهد و بعد حیاتی یک عمل ملایم بین دو تمرین شدید استراحت می‌کند.

بعد از تمرین‌های بدنسازی

چون چربی های لجباز به زمان، شکیبایی و صبر ی بیشتری نیاز دارند، البته بالاخره از میان خواهند رفت. انجام کرانچ بیشتر مناسب ترین روش به مراد سوزاندن چربی های شکم به حساب نمی آیدهر عمل و حرفه ای به نیروهای متخصص و اهمیت تجربه ی همان شاخه نیاز دارد. اصلی برطرف کردن همین ایراد فرد قدرتمند میباشد کار بدنی بیشتری کند، خوب تر نفس بکشد و فعالیت‌های دشوارتری را برای مدتی طولانی‌تر انجام دهد. در سرانجام اخذ مقدار قابل قبولی آهن به شما یاری مینماید که اکثر و بهتر تمرین کنید. ورزش هوازی میزان زیادی کالری می‌سوزاند و سلامت عمومی فرد را ارتقا می‌دهد. همچنین اگر به برنامه تمرین مهم وزنه، به طور بنیادین و به مقدار صدق هوازی طولانی تر کنید، عضله سازی افزایش پیدا میکند و سایز بدور کمر قلیل می‌شود. برای چربی سوزی پرسرعت باید منابع بهتری از چربی را جایگزین کنید. ممکن است هم سپس از آن که عضله ساخته‌اید، دارید به برنامه‌ای برای چربی سوزی پرسرعت فکر می‌کنید. مطالعات گوناگون تاثیر مثبت چای سبز را بر کمتر وزن نشان داده‌اند. کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند موجب افزایش سوخت و ساز بدن شود. بهتر میباشد چای سبز را داغ مصرف کنید؛ چون نوشیدن آن روزگار بیشتری طول می‌کشد و تجربه دلپذیرتری از مصرف آن خواهید داشت. پروتئین یک راه و روش مؤثر به جهت کمتر وزن بنیادی و تقریبا به به دور از گرسنگی است.

اجتناب از رژیم‌های غذایی ناگهانی و شدید

هنگاهی که فرد مشغول انجام کار های ورزشی و همینطور رعایت نمودن رژیم غذایی خود می باشد، ممکن است که مبتلا کسری کالری شود که در همین رخ تری گلسیریدها که حاوی سلول های چربی هستند، به مراد تامین انرژی آزاد و رها می شوند. به این معنی که کسانی که خواب عمیق، آرام و مهم کیفیت‌تری دارند، شانس بیشتری برای لاغری شکم و پهلو در طب سنتی سریع خواهند داشت. همچنین این نوع تمرین به شما امداد می‌کند که نرخ متابولیسم پایه خویش را بالا ببرید و در وقتی که در هم اکنون تمرین نیستید نیز چربی سوزی بیشتری داشته باشید. مصرف دارچین می‌تواند باعث کاهش اشتها در افراد عادی و اساسی دیابت دسته ۲ شود. می‌توانید کمی دارچین به چای، قهوه یا ماست طولانی تر نمایید تا بدون افزایش کالری، طعم آنان را دلنشین‌تر کنید. می باشد که همین سبزی را به یکی از از چربی سوز ترین ماده‌ های عالم تبدیل کرده است.

۱۰. تمرینات قدرتی انجام دهید

مصرف سرکه بایستی روزانه 1 الی 2 قاشق غذاخوری باشد و عمده از آن پیشنهاد نمی‌شود. ارتقا چربی نه صرفا تناسب اندام و شرایط فیزیکی را به هم میزند بلکه به جهت مشکلات سیستم داخلی تن و تن درستی ایراداتی از قبیل دیابت، فشار خون و کبد چرب مضر است. به جهت خلاصی از چربی های شکم و پهلو رژیم های چربی سوزی به تنهایی به اندازه نیست وباید ورزش و تمرین های منظم و مکمل های چربی سوزی که برای بالا بردن پروسه متابولیک تن طراحی شده اند، در کنار رژیم های غذایی به کار گیری شوند. در هفته یک وعده تقلبی برای خویش در نظر بگیرید و در این وعده هر آنچه که می‌خواهید بخورید.البته این میزان هم می بایست معقول باشد و بیش از حد افراط نکنید. همه مطالب وبسایت سفیر زیبایی از مقالات دارای و آیتم تایید پزشکان سرتاسر دنیا ترجمه و توده آوری شده میباشد اما به دلیل متعدد بودن حالت افراد ممکن میباشد برای شما مناسب نباشد. به این ترتیب جهت استعمال از دستورالعمل ها حتما حساس دکتر معالج مشورت کنید. در یک بررسی، کسانی‌که روزه‌ی متناوب داشتند توانستند در یک بازه‌ی ۶ تا ۲۴ هفته‌ای بین ۴ تا ۷درصد از چربی‌های شکم‌شان را ناچیز کنند. پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری‌های اثرگذار میباشند که دربرخی غذاها و مکمل‌های تغذیه‌ای وجود دارند. کمک به سالم دستگاه گوارشی و تقویت دستگاه ایمنی از فواید این باکتری‌هاست. علت همین مورد قضیه نیز این هست که مقدار آن نوع از آنزیم هایی که در آزاد نمودن چربی ها از سلول های مربوطه مفید می باشند را کاهش می دهد و در غایت همین موضوع نتیجه ی عکسی را به جهت ما به ملازم خواهد داشت. همینطور بهتر میباشد به این نکته توجه فرمایید که تمرین های هوازی مربوط به تحت تنه را در روزهایی از هفته قرار بدهید که مخالف روزهای تمرینات وزنه ذیل تنه باشند.

۲. از مصرف غذاهای محتوی چربی‌های ترانس خودداری کنید

مکان‌ها و حالت هایی که شما در آن ممکن میباشد پرخوری کنید را بررسی کرده و از آنها به دور باشید. عملکرد کنید که دورو بر شما از افراد مثبت اندیش و چیره مالامال باشد. در شکل استعمال از محتوای وب‌سایت فارغ از دادن لینک و پیوند مستقیم، محتوای شما هم به رخ خودکار و هم به شکل دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. مورد اخیر بایستی بگم که اگر شما می خواهید ورزشی را به صورت رشته ای دنبال کنید کارایی کنید به سراغ مربی های حرفه ای بروید. همانطور که می دانید عمده‌ترین عامل برای طولانی تر وزن و ارتقا توده‌ی چربی بدن، سبک ناسالم زندگی و تغذیه نامناسب است. به این دلیل، در گام اولیه به جهت چربی سوزی می بایست به اصلاح سبک زندگی و نحوه تغذیه بپردازید. رژیم‌های غذایی حاوی پروتئین هم در جلوگیری از کاهش ماهیچه ها در مدت زمان کاهش وزن کمک می‌کنند، ازجمله در ورزشکارانی که حرفه‌ای تمرین می‌کنند. درواقع، مطالعات مختلف نشان می دهد که خوردن دو تا سه برابر از حد معلوم شده پروتئین در روز می‌تواند به ورزشکاران یاری نماید تا عضلات بیشتری را محافظت نمایند و چربی بیشتری از دست بدهند. آن ها از اجرای رژیم های متعدد غذایی و برنامه های متنوع ورزشی خود به دنبال این مقصود می باشند. ولی گشوده هم تاکید می نماییم که بحث ژنتیک در تیم ادله های دوچندان با همین حوزه نمی باشد و بهتر هست که آن را خیلی جدی نگیریم. در حقیقت بعضی از اشخاص این مسئله را به تیتر دستاویز و یا بهانه ای قرار می دهند تا بتوانند از تحت اجرای برنامه های مختلف مربوط به چربی سوزی خویش کتف خالی نمایند. همینطور بر مطابق همین تحقیقات علمی صورت گرفته، مردها در روزگار کوتاه تر و اساسی شتاب بیشتری چربی سوزی را آغاز می نمایند. در حالی که بر عکس آن گیرنده های بتا میباشند که پروسه آزاد سازی چربی از سلول ها را سرعت می بخشند و سبب ساز تقویت آن می شوند. در حقیقت سلول های چربی به خواسته جذب کاتکولامین ها دو مدل گیرنده دارا هستند به نام گیرنده های آلفا و گیرنده های بتا. زیرا در این نقطه کاهش به دور شکم مرد دیگر بر مبنا سانتی متر جلو نمی رود و غالبا همین پروسه بر مطابق میلی متر ادامه خواهد یافت، ولی علت همین مسئله را در ادامه به جهت شما ابلاغ خوا‌هیم کرد. اضافه کردن گرم پروتئین می‌تواند به‌سرعت پروتئین‌سازی بهبود داد و ایجاد پروتئین را در ماهیچه‌ها شما تقویت کند. همین فقدان دیتاها می‌تواند بر تمرین و زحمات ورزشکاران تأثیر منفی داشته باشد و منجر به از دست رفتن ماهیچه‌ها ارزشمند آنها شود. آیتم چهارم اینه که تغذیه و استراحت دو دلیل کلیدی داشتن شکمی صاف هست. در صورتی که شما حتی به رخ کوتاه مدت از ساعت 23 به آن گاه میخوابید شکم و پهلو های شما به مرور زمانه آغاز به تولید بافت چربی میکنند. یک طریق پر اسم و رسم روزه‌ی متناوب شامل ‍۱ یا ۲ دوره‌، روزه‌ی ۲۴ ساعته در هفته است. یک طریق دیگر شامل ۱۶ ساعت ممنوعیت غذاخوری در روز و ۸ ساعت اجازه‌ی غذاخوردن است. مطالعه دیگری نشان میدهد که مصرف 14 گرم فیبر اکثر در طول روز می‌تواند 10% کالری دریافتی روزمره را کاهش دهد. نوشیدنی‌های قندی نظیر نوشابه را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید. همین نوشیدنی‌ها منجر اسپایک انسولین و ذخیره عمده چربی می‌شوند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن