صافکاری pdr چیست و چگونه کار می کند؟

صافکاری pdr چیست؟ صافکاری pdr ، روشی برای ترمیم فرورفتگی‌های بدنه خودرو با تغییر شکل پانل است. این بدان

توسط ATRINNEWS در 27 دی 1400

صافکاری pdr چیست؟

صافکاری pdr ، روشی برای ترمیم فرورفتگی‌های بدنه خودرو با تغییر شکل پانل است. این بدان معناست که نیازی به پر کردن یا رنگ آمیزی روی آسیب نیست. این کار باعث ترمیم بدنه می شود و در عین حال پوشش رنگ سازنده را حفظ می کند.

pdr یا تعمیر فرورفتگی بدون رنگ یک تکنیک مدرن برای رفع فرورفتگی خودرو بدون رنگ یا پرکننده بدنه است. تا زمانی که رنگ اطراف دست نخورده باشد، صافکاری pdr می‌تواند بیشتر فرورفتگی‌های روی بدنه خودرو را برطرف کند.

این تکنیک بر فلزی متکی است: فلزات تمایل دارند به شکل اولیه خود خم شوند. این شبیه این است: وقتی یک قوطی را فشار می دهیم ، یک فرورفتگی ایجاد می کند. اگر فرورفتگی کوچک است و پوشش آن را پاره نشود، ممکن است بتوانید قوطی را دستکاری کرده و فرورفتگی را فشار دهید.

به طور مشابه، فرآیند صافکاری pdr از ابزارهای ویژه ای مانند میله و چکش استفاده می کند تا به آرامی بر روی فرورفتگی ها فشار وارد کند تا زمانی که به جای عادی بازگردند.

این ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیار دشوار است و برای فشار صحیح فرورفتگی به تمرین زیادی نیاز دارد – قطعاً روش ساده‌ای نیست که اکثر افراد آن را در خانه امتحان کنند.

صافکاری‌PDR یک جایگزین محبوب برای روش‌های مرسوم  ترمیم فرورفتگی است ، زیرا می‌تواند ارزان‌تر و سریع‌تر باشد. از آنجایی که تعمیرات نیازی به رنگ آمیزی و پخت ندارد، کل فرآیند معمولاً در عرض چند ساعت تکمیل می شود.

PDR می تواند نتایج کارآمدی را ارائه دهد و آنها را به یک انتخاب محبوب برای بیمه گران و ارائه دهندگان ناوگان خودرو تبدیل کند.

صافکاری PDR می تواند بهترین گزینه برای فرورفتگی های کوچکتر باشد ، جایی که رنگ شکسته نشده است. اینها ممکن است فرورفتگی‌هایی باشند که از چرخ دستی‌ها یا محل‌های پارک ماشین برداشته شده‌اند ، یا ناشی از تگرگ یا سنگ هستند.

همچنین می تواند با آماده کردن پانل آسیب دیده برای رنگ آمیزی مجدد، ترمیم فرورفتگی گسترده تر را تکمیل کند و استفاده از پرکننده را به حداقل برساند.

 

انواع آسیب قابل ترمیم

1.      فرورفتگی های کوچک و بزرگ

2.      خسارت تگرگ

3.      چین ها

 

جدول مقایسه صافکاری pdr و صافکاری سنتی

 

زمان تعمیر pdr

 

 

زمان تعمیر سنتی

خسارت تگرگ

2-3 روز

 

 

2-3 هفته

دنگ درب

1 روز یا کمتر

 

 

3-7 روز

آسیب جزئی / فرورفتگی

2-4 ساعت

 

 

3-5 روز

صافکاری pdr ( تعمیر فرورفتگی بدون رنگ ) شامل چه مواردی می شود؟

صافکاری pdr یک روش تخصصی است که به یک تکنسین ماهر نیاز دارد. تکنسین باید مکان های دقیق فلز را به دقت دستکاری کند تا ارتفاع مناسبی داشته باشد. این کار اغلب از داخل پانل انجام می شود، با استفاده از راه های فلزی و بدنه برای ماساژ دادن فرورفتگی ها، پانل را به حالت اولیه خود باز می گرداند.

کارل آنتونی، سردبیر اتوموبلاگ، به یاد می آورد: «چند سال پیش، داشتم گاراژ را تمیز می کردم و نردبانی روی فورد فیوژن من افتاد. وقتی آن را جابجا کردم، یک تکه بد به اندازه یک کارت نقدی درست بالای لاستیک سرنشین جلو وجود داشت.

 نردبان درست پایین آمده بود. پسر محلی من در نهایت از تکنیک های مختلف ترکیب و تطبیق رنگ برای تکمیل کار استفاده کرد. برای آسیبی که نردبان ایجاد کرد، ترمیم فرورفتگی بدون رنگ یک گزینه نبود ادامه مطلب ....

 

مزایای صافکاری pdr ( پاک کردن فرورفتگی بدون رنگ ) چیست؟

حذف فرورفتگی بدون رنگ یکی از روشهای رایج در تعمیر بدنه خودرو است ، زیرا مزایای زیادی دارد ازجمله:

·         صافکاری PDR مقرون به صرفه

در مقایسه با سایر خدمات ترمیم فرورفتگی ارزانتر است. این به دلیل سریع بودن آن است و نیازی به رنگ آمیزی ندارد.

·         کمک می کند حق بیمه خود را پایین نگه دارید

هیچ تغییر رنگی وجود ندارد با تعمیر دندانه بدون رنگ ، نیازی به نگرانی در مورد مطابقت رنگ رنگ ندارید. از آنجایی که بدنه خودروی شما بدون تغییر باقی می ماند، نگرانی کمتری در مورد آن وجود دارد.

·         برای هر اندازه ای مناسب است

صافکاری PDR می تواند بر روی فرورفتگی های با هر اندازه ای، حتی دانگ های بسیار کوچک کار کند. اما ، بیشتر برای فرورفتگی های بزرگتر و کم عمق مناسب است ، جایی که رنگ شکسته نشده است. اگر هنگام ضربه زدن به ماشین رنگ شما آسیب دیده باشد ، به کار رنگ آمیزی نیز نیاز خواهید داشت.

·         ارزش خودروی شما را حفظ میکند

آسیب جزئی بدنه می تواند بر ارزش فروش مجدد خودرو شما تأثیر بگذارد. PDR یک راه عالی برای رفع آسیب و حفظ ارزش خودرو است. همچنین برای اتومبیل‌های عتیقه که تطبیق رنگ و پوشش می‌تواند دشوارتر باشد، ایده‌آل است.

·         این توسط سازندگان پیشرو خودرواستفاده می شود

صافکاری PDR معمولاً به عنوان یک روش تعمیر در صنعت خودرو استفاده می شود. به عنوان یک تکنیک تعمیر ثابت ، توسط تولید کنندگان پیشرو خودرو تایید شده است.

 

آیا صافکاری سعید می تواند صافکاری PDR را انجام دهد؟

در مواردی که فرورفتگی از پشت قابل دسترسی نیست یا باعث ترک خوردن رنگ شده است، به جای آن صافکاری سعید را توصیه می کنیم.

برای برآورد رایگان می توانید با صافکاری سعید https://safkarisaeed.com تماس بگیرید

 

سوالات متداول صافکاری pdr یا تعمیر فرورفتگی بدون رنگ

صافکاری pdr تعمیر دقیقاً شامل چه مواردی می شود؟

تعمیر فرورفتگی بدون رنگ که به نام PDR نیز شناخته می‌شود، شامل تکنسین‌هایی است که فلز را در مکان‌های دقیقی دستکاری می‌کنند تا فرورفتگی‌ها یا فرورفتگی‌های جزئی روی بدنه خودرو را برطرف کنند. بسته به محل و اندازه فرورفتگی، می توان آنها را هل داد یا بیرون کشید.

 

چه زمانی می توانم صافکاری PDR را انتخاب کنم؟

پس از ارزیابی آسیب ، می توانید ترمیم دندان بدون رنگ را با توصیه تکنسین خود انتخاب کنید. همه فرورفتگی‌ها و چین‌ها را نمی‌توان با PDR برطرف کرد، به همین دلیل است که ارزیابی کامل مورد نیاز است. عواملی که بر امکان انتخاب تعمیر بدون رنگ تأثیر می گذارد عبارتند از: اندازه فرورفتگی، محل و میزان کشیده شدن رنگ.

 

آیا محدودیت اندازه برای فرورفتگی های ترمیم شده با PDR وجود دارد؟

. آره. اندازه قطعاً عاملی است که تعیین می کند آیا می توان از ترمیم بدون رنگ استفاده کرد یا خیر ، اما بسیار متفاوت است و این می تواند از اندازه یک سکه تا اندازه نیم دلار یا حتی بزرگتر باشد.

آنچه بر این فرآیند تأثیر زیادی دارد، رابطه بین عمق و قطر دندانه است. گاهی اوقات فرورفتگی های بزرگتر را می توان از طریق PDR ترمیم کرد اگر کم عمق باشند و فرورفتگی های کوچکتر اگر بسیار تیز باشند نمی توانن

 

ترمیم فرورفتگی بدون رنگ چقدر طول می کشد؟

PDR نیازی به پرکننده های بدن یا رنگ آمیزی ندارد که باعث می شود بسیار سریعتر از تعمیرات معمولی باشد. ممکن است بین 2 تا 3 روز طول بکشد، اما ما شما را در جریان هر گونه پیشرفتی قرار خواهیم داد.

 

قیمت آن چند است؟

با توجه به اینکه ترمیم فرورفتگی بدون رنگ شامل تطبیق رنگ، رنگ آمیزی یا فیلرهای بدنه نمی شود، هزینه آن در مقایسه با تعمیر معمولی بسیار کاهش می یابد. با این حال، این به ارزیابی اولیه آسیب بستگی دارد، زیرا می تواند شامل تعداد مختلفی از ساعات کار باشد.

 

آیا فرورفتگی ها هرگز دوباره ظاهر می شوند؟

شماره PDR شامل تنظیم مجدد ساختار مولکولی فلز است و فلز دارای حافظه است ، این بدان معناست که شکل حفظ خواهد شد.

 

آیا بر ارزش وسیله نقلیه من تأثیر می گذارد؟

خیر. این فرآیند آسیب‌های وارده به نمای بیرونی خودروی شما را بدون ایجاد مزاحمت در پایان از بین می‌برد. از آنجایی که نیازی به رنگ آمیزی نیست، ارزش وسیله نقلیه شما کاهش نخواهد یافت

 

آیا PDR سازگار با محیط زیست است؟

آره. با توجه به این واقعیت که این فرآیند شامل رنگ آمیزی نیست ، هیچ بخار رنگ مضر یا ترکیبات آلی فرار به لایه ازن نفوذ نمی کند. علاوه بر این، هیچ خطری وجود ندارد که رقیق کننده های رنگ به طور تصادفی در سیستم زهکشی عمومی شسته شوند.

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن