با فرایند تولید و کاربرد ورق گالوانیزه آشنا شوید + اینفوگرافیک اصفهان آهن

و از این رو متخصصان آهن راهکاری‌هایی به جهت پرهیز از این اختلال را ارائه دادند. به راحتی می قدرت گفت که سوای و

توسط ATRINNEWS در 28 آبان 1401
و از این رو متخصصان آهن راهکاری‌هایی به جهت پرهیز از این اختلال را ارائه دادند. به راحتی می قدرت گفت که سوای ورق گالوانیزه ، دنیای مدرن حتی وجود نداشت و ما همچنان در ساختمانهای مسقف کاهگلی که بیش از ۱۰ طبقه طول نداشتند ، زندگی می کردیم. در این نوشته از وبسایت گالوانیزه ۲۴ سعی کردیم تمامی روش‌های گالوانیزه نمودن ورق‌های آهنی رو به جهت شما دوستان خوب به طور تام تفسیر بدیم. به همین ترتیب شما حساس کاربردها، متدهای گالوانیزه نمودن و همینطور ویژگیهای اونها آشنا شدید. روش پیش گالوانیزه کردن یک مزیت نسبت به روش‌ های گالوانیزه کردن دیگه داره. دسته‌بندی نشده در این مقاله به طور کامل به ورق گالوانیزه، کاربرد و ویژگی های آن پرداخته شده است. قطعات در همین تراز به منظور برداشتن زنگ ، پوسته و سایر اکسید های فلزی در حمام اسید کلریدریک (جوهر نمک یا HCL) غوطه ور می شوند. یک عدد از انواع گالوانیزه، طرز غوطه‌ وری گرم (Hot-Dip Galvanizing) می باشد که در آن فلز را در حوضچه‌ ای از روی مذاب فرو می‌ کنند. در فرآیند گالوانیزه نمودن به همین روش، ابتدا مرحله فلز را یا این که به رخ دستی یا این که اهمیت دستگاه و یا این که به طریق شیمیایی تماما تمیز می‌ نمایند تا مطمئن شوند که امکان برقراری لینک و پیوند قدرتمند بین فلز و بر روی وجود دارد. سپس فلز را درون یک حمام مذاب از بر روی داغ قرار می ‌دهند تا لینک متالورژیکی میان دو فلز صورت گیرد.

چدن مالیبل چیست؟ کاربرد و انواع آن

فلز بر روی دارای اعتنا به ماهیت شیمیایی که دارد در مجاورت آهن و گوشه و کنار خورنده مثل رطوبت عموما نقش یک فلز فداشونده را ایفا مینماید و تا حد زیادی خوردگی آهن را به تاخیر می‌اندازد. پوشش روی که بر بر روی فولاد قرار می گیرد می بایست از چسبندگی و چگالی بالایی برخوردار باشد تا بتواند در محیط‌ها و موقعیت گوناگون تداوم بیاورد. به این عامل هست که ورق‌های گالوانیزه بخش اعظم به رخ گرم و به شیوه غوطه‌وری گرم تنظیم می‌شوند. ورق فولادی را اساسی فلز روی پوشش ارائه می کنند و ورق گالوانیزه را ساخت می‌کنند. در شکل از در میان رفتن یا این که شکستن پوشش روی همین ورق‌ها در گیر زنگ زدگی نخواهند شد. آنُد نسبت به شرایط طبیعی خویش سریع‌تر و کاتد نسبت به موقعیت طبیعی خود، آهسته‌تر زنگ می زند. برهان این که از روی در گالوانیزه سازی استعمال می‌شود، همین است که این فلز هنگامی که در تماس اساسی بخش اعظمی از فلزها قرار می‌گیرد، میل به آنُد شدن دارد. از آنجایی که پوشش روی در برابر بسیاری از فلزها به طور معمول آنُد است، پوسیدگی و زنگ زدگی فلز اصلی یا همان کاتد را آهسته‌تر می‌کند. گالوانیزه سازی یکی از از پرکاربردترین روش‌ها به جهت حفاظت از فلز در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی است.
  • متقاضیان می توانند حیاتی مراجعه به سایت این کمپانی و ثبت سفارش، سفارشات خود را در پر سرعت ترین زمان و ذیل ترین ارزش ممکن دریافت کنند.
  • ورق آهن گالوانیزه Galvanized steel sheetیا ورق گالوانیزه ممکن است یکی از مهمترین ابداعات دنیای مدرن محسوب شود.
  • 2-ورق های روغنی که به عبارتی ورق های نورد سرد می باشند، به یکدیگر از طرز جوش متصل شده و به شکل نوار پیوسته وارد خط ایجاد می شوند.
  • چرا که خلوص روی، مقدار ضخامت پوشش مرحله راه و روش و همینطور آبکاری فرآورده مطابق کلیدی استاندارد از دارای ویژه ای برخوردار است.
  • قیمت هر یک از ورق‌های روغنی و گالوانیزه دارای دقت به عامل ها زیادی از گزاره ابعاد، استانداردها، شرکت تولید کننده و کیفیت مواد نخستین انتخاب می‌شود.
از طرف دیگر خاصیت جوش پذیری بالای یک ورق گالوانيزه مهم كيفيت هم موجب شده به راحتی بتوان آن ها را از طرز جوش به یکدیگر متصل کرد و این گزینه هم از دیگر فاکتور های مطلوب آنان برای به کار گیری در صنعت به شمار می رود. و مواد ساینده یعنی همان شن و ماسه را دارای فشار دوچندان به سمت تراز زمین زده پرتاب می­کند. همین نحوه سنتی که بیشتر در قدیم استعمال می­شد نیکی صرفا برای تمیز نمودن سطح زنگ زده بلکه برای تمیز کاری سطوح از گرد و غبار، روغن و گریس نیز به کار گیری می‌­شود. خصلت بارز همین عنصر همین هست که؛ اساسی رطوبت و اکسیژن به راحتی واکنش می­دهد که همین طرز باعث به ساخت زنگ آهن یا اکسید آهن می­شود. رول فرم موجود در بازار به طور معمول ضخامتی دربین 0.18 تا ۶ میلیمتر دارا‌هستند و عرض استاندارد آن ها نیز 100 و 125 سانتیمتر است. رول های موجود در بازار، بسته به عرض و ضخامت و همچنین کارگاه تولید کننده می توانند بین 5 تا 7 بدن وزن داشته باشند.

شرایط حفظ ورق گالوانیزه

شوره سپید باعث ایجاد آسیب زیادی به پوشش بر روی می شود و همچنین به جهت ظواهر و پوشش گالوانیزه نامطلوب است. چنانچه شوره سفید کنترول نشود زخم قابل توجهی را به پوشش روی میزند و ظاهر شوره سفید سبب ساخت جراحت قابل توجهی به پوشش بر روی می شود و همچنین به جهت ظاهر پوشش گالوانیزه نامطلوب است. چنانچه شوره سپید در اختیار گرفتن نشود سبب ساز می شود تا سطوح گالوانیزه به طور مداوم خورده شود و در غایت باعث به شکست زود رس پوشش خواهد شد. بایستی اعتنا داشت که انباشته شدن شوره سپید با کمتر حد بحرانی رطوبت نسبی برای چگالش آن؛ منجر طولانی شدن وجود رطوبت روی سطح می شود. شوره سفید می بایست قبل از پوشش اساسی به طور قابل توجهی حذف شود که یکی از از نگرانی های اساسی در صنعت کشتی سازی است.برای اخذ دیتاها و ارزش قیمت امروز آهن روزمره محصولات حوزه فولاد، اصلی آهن رسان همپا باشید. در واقع گالوانیزاسیون فرآیندی هست که بر روی ورق‌ها و سایر مقاطع فولادی انجام می شود تا نیکی فقط مقاومت آن ها را در برابر خوردگی و اکسیداسیون بالا ببرد، ویژگی‌های دیگری جهت ارتقا ارتفاع عمر و بهبود عملکرد، به آن‌ها طولانی تر کنند. ورق های کرکره شادولاین را می قدرت از حیث طرح، زیباترین جور دانست. درصورتیکه از حیث استحکام هم بررسی کنیم، ورق های شادولاین نسبت به دو دسته گذشته مستحکم تر هستند. به این ادله این ورق ها نسبت به ورق کرکره سینوسی و ذوزنقه قیمت بالاتری دارند.

کاربرد چاپ روی ورق گالوانیزه

فولاد مبارکه جز سوله هایی هست که در تولید ورق گالوانیزه پیشینه ی عظیمی دارد. در خلال همین سالها دانشمندان غالب به ابتکار عمل فرآیند گالوانیزاسون شدند. همین پروسه مشتمل بود بر غوطه ور نمودن یک قطعه فلزی علی الخصوص ورق آهنی در مذاب فلز روی Zn به جهت پوشش دهی و پرهیز از زنگ زدن. برای مطالعه جزئیات روند گالوانیزاسیون، دانشنامه ورق گالوانیزه را تماشا فرمایید. ورق آهن گالوانیزه Galvanized steel sheetیا ورق گالوانیزه ممکن است یک عدد از مهمترین ابداعات دنیای مدرن محسوب شود. اهمیت کمترین اغراق می اقتدار گفت سوای ورق گالوانیزه دنیای مدرنی وجود نمی داشت!

خدمات برش لیزری گالوانیزه در غرب تهران

این ورقه به استدلال قیمت خرید کردن مطلوب و مقرون به صرفه ای که دارد، هزینه کلی تولید و ساز را کمتر می دهد. امروزه در صنعت ساختمان سازی، استعمال از مصالح اندک هزینه و دارای دوام در حق تقدم قرار دارد. همین فرآورده را به راحتی می توانید در بعد ها و ترازو های دلخواه خریداری کنید. این متاع به ادله مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد، در بخش اعظمی از صنعت های مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بسیاری از اشخاص برای ساخت کابینت های آشپزخانه و یا این که نتورک های تهویه هوا از قابلیت های همین صفحه های باکیفیت، به کار گیری می کنند. به جهت تماشا ی قیمت ورق گالوانیزه و انواع ورق به وبسایت فولاد کاویان مراجعه فرمایید.

انواع ورق گالوانیزه چیست ؟

برای تولید ورق گالوانیزه رنگی، در آغاز ورق گالوانیزه بی آلایش چربی زدایی شده و آنگاه مهم مواد قلیایی شسته می‌شود. سپس برای بالا بردن قدرت جذب رنگ، یک لایه اپوکسی بر روی ورق گالوانیزه اعمال شده و آن را از کوره عبور می‌دهند. از ورق گالوانیزه استفاده‌های متعددی در صنعت های گوناگون می‌گردد که از مهم‌ترین آنها اجرای سقف عرشه فولادی، اجرای سیلوهای گندم، اجرای مخازن بزرگ پتروشیمی و ساخت سازه‌های فلزی دیگر می باشد که در زمینه عمل کمپانی ابرگان سازه است. ورق گالوانیزه در کارگاه فولاد به دو شکل رول و فابریک (شیت) ساخت می‌شوند. ورق گالوانیزه رول معمولاً اصلی ضخامت دربین 0/18 میلی‌متر تا ۶ میلی‌متر در دو عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و ۱۲۵ سانتی‌متر و وزنی ۵ تا ۷ تن ساخت می‌شوند. در تراز اسید شویی قطعات برای پاک کردن رنگ، پوسته اکسید آهن و سایر اکسیدهای فلزی در حوض یا این که حمام اسیدکلریدریک غوطه‌ور می‌شوند. در نگاه کلی فولاد به عنوان ماده ای اهمیت استحکام بالا می باشد که ضمن آن که تعمیر آن نیاز به صرف هزینه های بالا وجود ندارد بیشترین مقاومت را جهت حفاظت از جان بشر دارد. به این استدلال در صنعت خودرو سازی به کار گیری قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه از آهن آلات در انواع قسمت های ماشین بسط یافته است. به طور تقریبی در یک خودروی بی آلایش به مقدار حدودا 1090 کیلوگرم و در یک خودروی شاسی بلند به میزان 1360 کیلوگرم آهن آلات بکار می رود.

ورق‌های گالوانیزه قابلیت و امکان فرم دهی و شکل‌دهی بالایی دارند

نتیجه چنین فرآیندی این میباشد که ورق گالوانیزه گرم حتی در شکل خراش برداشتن هم مبتلا زنگ زدگی نخواهد شد به خاطر بهبود خاصیت مکانیکی مرحله ورق. امروزه حساس خرید ورق گالوانیزه می قدرت هزینه تولید بخش اعظمی از محصولات را به میزان چشمگیری کمتر داد. ارتفاع عمر محصولات لوازم خانگی و الکترونیکی دارای استعمال از ورق گالوانیزه ارتقا پیدا خواهد کرد. صفحه گالوانیزه، احتمال بروز جراحت در محصولات مختلف را کمتر می دهد علاوه بر همین در رخ بروز مشکل، هزینه تعمیرات محصولات بسیار مطلوب خواهد بود.برای خرید و استعلام ارزش حساس همکاران ما در آهن استیل فیدار تماس حاصل فرمایید. ورق گالوانیزه، یکی از محصولات فلزی بوده که جهت پرهیز از خوردگی در صنعت های متعدد کاربرد دارد. در پیشین از گونه های فلز همچون آهن و فولاد جهت مصارف مختلف استفاده می شد. رفته رفته به برهان مشکلاتی همچون از در میان رفتن و زنگ زدن آهن، صاحبان کسب و عمل به فکر استعمال از یک مصالح اصلی کیفیت تر افتادند. شرکت پنجره افزار آرتین به نام گروه پنجره ‌آنلاین عمل حرفه‌ای خود را در زمینه بازار پنجره در سال ۱۳۸۹ شروع کرد و در ادامه، سایت حاضر را ذیل تیتر پنجره ‌آنلاین در سال ۱۳۹۹ تاسیس نمود. یک خرید کردن اینترنتی لذت بخش، اهمیت قیمت مطلوب و ارزان را اساسی گروه آهن پیشتاز تجربه کنید. تمامی حقوق و دستمزد همین تارنما وابسته به شرکت بسط به نقل از سایت خبرگذاری بنا های فولادی آرین می باشد. اهمیت در نظر گرفتن این مزیت ها به راحتی می توان فهم کرد که چرا اشخاص متعددی به دنبال استفاده از این ورق هستند. واجب به ذکر می باشد کیفیت گالوانیزاسیون و میزان پوشش دهی آن دارای دیده غیر مسلح قابل وارسی است. بیشترین مصرف و استقبال از آن در صنعت ساخت و ساز میباشد که به اهمیت آن می افزاید. از انواع متعدد آن به ورق سیاه و ورق گالوانیزه اشاره کرد که می‌ تواند در پروژه ‌های صنعتی و عمرانی به کارگیری ‌های متنوعی داشته باشد. فولاد حامیران به خریداران خود اطمینان می دهد همگی محصولات این شرکت از کیفیت و سلامت برخوردارند. این ورق های گالوانیزه همچنین در ساخت وسایل گرمایشی و سرمایشی و اشکال لباس‌شویی و یخچال گزینه به کار گیری قرار می‌ گیرند و به دلیل پوشش بالایی که دارا هستند در صنعت برق نیز آیتم به کارگیری هستند. از دیگر موارد تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه می‌توان به هزینه نگه‌داری آن ها اشاره نمود. در زمان خرید کردن فرآورده قطعا به ضخامت مرحله رویکرد ی ورق اعتنا نمایید چرا که اثر گذاری بسزائی در مقدار مقاومت ورق در برابر شرایط خوردگی و زنگ زدگی دارد. ورق روغنی از فرآورده فولاد می­باشد که در مجاورت رطوبت زنگ زده و خورده می­شوند. در بعضا کشور­هایی مثل میهن برزیل و کشورهایی که رطوبت هوای آن بالا می­ باشد ساخت ورق گالوانیزه روغنی عمده رواج دارد. ساختمان های فلزی در برابر صدمات یا آسیب­ هایی نظیر آتش سوزی، طوفان و باران­ های سیل آسا مضاعف مقاوم هستند؛ مهم همین حال اگر به مهربانی پوشش دیتا نشوند رطوبت در طولانی مدت سبب ساز زنگ زدگی آن­ها می­ شوند. در ابتدا می بایست با اکسید آهن آشنا شوید؛ به عبارتی اسم دیگر زنگ زدگی اکسید آهن می باشد. فرایند زنگ زدگی زمانی صورت می دهد که آهن یا آلیاژی که در آهن بکار رفته میباشد در مدت دوران طولانی در معرض رطوبت و اکسیژن قرار بگیرد. یعنی لایه نازکی از محلول کرم را بر روی تراز ورق پاشیده و خشک می کنند. با استفاده از همین دستگاه‌ها می‌توان تصاویر رنگی متمایز را روی اشکال سطح ها غیر فلزی ( مثل چاپ بر روی مش، چاپ پلکسی ، چاپ فلکسی ) و سطح های فلزی علی الخصوص روی ورق گالوانیزه چاپ کرد. در حال حاضر قابلیت چاپ و انتقال تصاویر رنگی و روی گالوانیزه وجود دارااست که در ابعاد استاندارد می‌توان همین کار را انجام داد. ورق گالوانیزه این سوله حدود ۰.۳ تا ۲ میلی متر و عرض آن ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی متر است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن