آیا کریستین تاوبیرا می تواند مردگانی را که فرانسه را ترک کرده به آتش بکشد؟

[ad_1] در مبارزات انتخابا

توسط ATRINNEWS در 21 دی 1400
[ad_1]

در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری که تحت سلطه راست افراطی بدخواه و بومی گرا بود، نامزدی ادعایی کریستین تاوبیرا برای کاخ الیزه بیش از پسوندی از آزادی شاعرانه، خشم آرام علیه چپ در حال مرگ است. این ممکن است آخرین فرصت اردوگاه در حال مرگ او برای یافتن صدایی در انتخاباتی باشد که به نظر می رسد محکوم به از دست دادن است.

وزیر دادگستری سابق و نماد چپ فرانسه، تاوبیرا روز یکشنبه گام دیگری به سمت نامزدی ریاست جمهوری که شایعات گسترده ای داشت، برداشت و گفت که در رای گیری عمومی اولیه اواخر ماه جاری که انتظار می رود پیروز شود، شرکت خواهد کرد. این اقدام تقریباً دومین انتخابات ریاست جمهوری او را تأیید می کند، 20 سال پس از آن که او اولین زن سیاه پوستی بود که برای پست عالی در فرانسه نامزد شد.

خبر نامزدی تاوبیرا موجی از هیجان را در میان رای دهندگان چپ فزاینده ناامید فرانسه برانگیخته است، نوعی که تنها ژان لوک ملانشون، چپ گرا، می تواند با آن رقابت کند. با این حال، این نام دیگری را به میدان شلوغی از نامزدها اضافه می کند که برای کسب آرای رو به کاهش رقابت می کنند و بسیاری از تحلیلگران را وادار می کند که مناسب بودن شرکت دیرهنگام او در الیزه را زیر سوال ببرند.

توماس ژنول، تحلیلگر سیاسی، گفت: «اگر او به نحوی موفق شود اصلاح طلبان را پشت سر خود متحد کند، نامزدی او می تواند بازی را تغییر دهد. "(و ناامیدانه) به سمت چپ."

صحبت در مورد اختلافات مزمن چپ برای تاوبیرا، مرد مستقلی که مدتهاست مقصر پیشرفت تکان دهنده راست افراطی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 2002 است، موضوع حساسی است. از آرا - تعداد نسبتاً کمی. ، اما برای دور نگه داشتن لیونل جوسپین مورد علاقه سوسیالیست ها از دور دوم انتخابات کافی است.

جنوله با اشاره به اینکه دیگران در سمت چپ آرای بیشتری نسبت به نامزد سوسیالیست به دست آورده اند، گفت: «او به ناعادلانه تبدیل به قربانی شکست ژوسپن شد.

>> چپ فرانسه در آشفتگی به سر می برد زیرا راست، راست افراطی، بر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری تسلط دارد

بیست سال بعد، حزب سوسیالیست که زمانی قدرتمند بود، به یک بازیگر کوچک در چشم‌انداز سیاسی فرانسه کوچک شد و چپ را به‌طور کلی بدون سکان هدایت و تقسیم کرد. در میان آنها، هفت نامزد جناح چپی که در حال حاضر برای کاخ الیزه می جنگند، بر اساس نظرسنجی ها بیش از یک چهارم رای دهندگان را تشکیل می دهند. تنها یک نفر - ملانشون از سمت چپ دور - تاکنون به دو رقمی رسیده است، اما حتی او از آستانه 17 تا 20 درصد فاصله دارد که برای رسیدن به دور دوم قاطع رای گیری ضروری تلقی می شود.

ملانشون و یانیک جادو، کاندیدای سبزها، بارها ایده انتخابات شهروندان را رد کرده اند و تنها گروهی از نامزدهای مبارز - از جمله شهردار سوسیالیست پاریس، آن هیدالگو - در میان رقبای احتمالی تاوبیرا باقی مانده اند. به گفته حامیان او، تاوبیرا، نویسنده ای پرکار و سخنوری پرشور که کلماتش حتی در یک آهنگ گنجانده شده است، تنها کسی است که پتانسیل الهام بخشیدن به رای دهندگان را دارد.

یک شورشی در قلب

تاوبیرا، 69 ساله، یک فمینیست سرسخت و مدافع اقلیت ها، بیشتر به خاطر معرفی لایحه ازدواج همجنس گرایان در قوانین فرانسه در سال 2013، زمانی که وزیر دادگستری در دولت سوسیالیستی فرانسوا اولاند بود، شناخته می شود. او این کار را در حالی انجام داد که با واکنش خشمگین اپوزیسیون محافظه‌کار و راست افراطی روبرو شد و تنها با حمایت گرم همکاران کابینه‌اش مواجه شد.

او در یکی از چندین مناظره داغ در پارلمان به قانونگذاران گفت: «ازدواج و فرزندخواندگی برای زوج‌های همجنس یک عمل آزادی، برابری و برادری است». او به توهین‌های مخالفان با دخالت‌های غنایی و تحقیر شوخ‌آمیز پاسخ داد و حتی زمانی که معترضان به ازدواج‌های همجنس‌گرایان به او توهین‌های نژادپرستانه می‌کردند، آرام و متعادل بود.

جنوله گفت: "تاوبیرا به دلیل اینکه چه کسی است، چه به دست آورده و خشونت نژادپرستانه ای که تحمل کرده است، نماد ضد نژادپرستی است." نبرد برای ازدواج همجنس‌گرایان نیز آن را به نماد برابری تبدیل کرده است.»

تاوبیرا بیش از یک دهه قبل از آن، نقش خود را به عنوان یک قهرمان ترقی خواهان به جای گذاشته است، و در سال 2001 قانون قابل توجهی را نوشت که برده داری را به عنوان جنایت علیه بشریت به رسمیت می شناسد. این یک پیروزی شخصی برای نماینده کمتر شناخته شده آن زمان از گویانای دور، مستعمره سابق فرانسه در آمریکای جنوبی بود، جایی که کسانی که توسط کلان شهر فرانسه محکوم شده بودند تا سال 1953، یک سال پس از تولد او، اخراج شدند.

کریستین تاوبیرا (چپ) در زادگاهش کاین، گویان فرانسه، پیش از انتخابات پارلمانی مه 2007 کمپین انتخاباتی می کند.
کریستین تاوبیرا (چپ) در زادگاهش کاین، گویان فرانسه، پیش از انتخابات پارلمانی مه 2007 کمپین انتخاباتی می کند. © Jérôme Vallette، AFP

یکی از 11 خواهر و برادرش، تاوبیرا، در پایتخت گویان، کاین، توسط مادر مجردش، پرستاری که در سن 49 سالگی درگذشت، بزرگ شد.[w]عمان، سیاه، فقیر، چه پایتخت افسانه ای! هر چالشی که باید در پیش گرفت، قولی برای زندگی در خستگی. اما زندگی سرکش تر از آن چیزی است که کسی فکر می کند.»

یک سریال سرکش و سرکش در طول زندگی سیاسی او که در صفوف جناح طرفدار استقلال گویان آغاز شد، همراه با همسر دومش، رابرت دلانون، که در اواخر دهه 1970 به دلیل برنامه ریزی بمباران یک نفت و گاز در زندان بود، ادامه خواهد داشت. تسهیلات . . تاوبیرا به زودی آرمان جدایی طلبانه را رها کرد و به سیاست های معتدل تری روی آورد، اگرچه هرگز روحیه مستقل خود را از دست نداد.

او چندین دهه بعد، در ژانویه 2016، زمانی که وزارت دادگستری را در اعتراض به طرح های بحث برانگیز برای لغو تابعیت متولدین فرانسه، دوتابعیتی در هنگام محکومیت به تروریسم، ترک کرد، در توییتی نوشت: «گاهی مقاومت به معنای ماندن است، گاهی مقاومت به معنای ترک است».

قبل از ترک، تاوبیرا از بازنگری تفرقه‌انگیز احکام زندان حمایت می‌کرد و در تلاش برای کاهش ازدحام بیش از حد در ندامتگاه‌های فرانسه بود. اما تلاش های او با مقاومت همکاران کابینه مواجه شد و در نهایت روحیه ملتی را که به شدت تحت تاثیر یک سری حملات تروریستی جهادی قرار گرفته بود، متزلزل کرد.

نبرد ایده ها

نرمی درک شده توسط تاوبیرا به عنوان وزیر دادگستری به جناح راست فرانسه یک خط حمله کلیدی داد. و همچنین مواضع او در مورد نژادپرستی و میراث برده داری، مسائلی که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده می خواهند از زیر فرش حذف کنند. در حالی که اتکای فرانسه به گذشته استعماری خود هنوز در مراحل ابتدایی است، برای مانند اریک زمور، کارشناس راست افراطی و کاندیدای ریاست جمهوری، "توبه" قبلاً از حد گذشته است.

زمور که از طرفداران نظریه "مبادله بزرگ" است که نخبگان قصد دارند مهاجران سفیدپوست فرانسوی را جایگزین مهاجران کنند، بر مراحل اولیه مبارزات انتخاباتی گستاخانه، تهاجمی و شمایل شکن دونالد ترامپ تسلط دارد - البته با پوششی از پیچیدگی فرهنگی که معمولا از نامزد ریاست جمهوری فرانسه انتظار می رود. .

>> چگونه تئوری فرانسه در مورد "مبادله بزرگ" راست افراطی جهانی را فتح کرد

برخی بر این باورند که هدف اصلی تاوبیرا مقابله با زمور در نبرد ایده ها بوده است، زیرا به خوبی می دانسته که کاخ الیزه دور از چشم است. به گفته توماس لگراند، سردبیر سیاسی رادیو فرانس اینتر، نامزدی تاوبیرا «روایتی جایگزین ارائه خواهد کرد که جمهوری‌خواهانه، برادرانه، از نظر نژادی متنوع و جهانی است، برخلاف سیاست‌های هویتی تلخ و افسرده‌کننده اریک زمور».

تاوبیرا که شخصیتی مینیاتوری مانند زمور است، به خاطر شعارهای عالی و نقل قول های ادبی مکرر خود - به ویژه از شاعران ضد استعماری جنبش نگریتود، مانند امه سزر و همکارش گویان لئون-گونتران داماس، شهرت دارد. او به همان اندازه از مکالمات در مورد هویت سیاهپوستان و همچنین با ارزش‌های اساسی و جهانی جمهوری فرانسه راحت است - انعطاف‌پذیری که برای راست افراطی و دیگران در سراسر طیف سیاسی تنفر است.

ماری پرتی ندای جامعه شناس، پس از نظرسنجی از رای دهندگان در منطقه مهاجرپذیر سن-سن دنی در شمال شرقی پاریس، فقیرترین بخش در سرزمین اصلی فرانسه، گفت کاندیداتوری تاوبیرا امیدها را برای شکاف کمتر سمی در برخی از مسائل افزایش داد. فرانسه. او گفت که در میان افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، وزیر دادگستری سابق "معلوم شد که فردی باهوش، فرهیخته و آگاه بود، به دور از کارکنان ارزان قیمت و جنجال های کوچک تبلیغات ریاست جمهوری". «در عین حال، احترام و تحسین برای روحیه مبارزی او به دلیل شک و تردید در مورد شانس یک زن برای پیروزی در ریاست جمهوری کاهش یافت.

در ماه‌های اخیر، تاوبیرا مرتباً رهبری نظرسنجی از رهبران سیاسی جناح چپ را بر عهده داشته است. با این حال، او همچنین به نتایج بالایی در نظرسنجی از سیاستمدارانی اشاره کرد که بیشتر از همه توسط رای دهندگان رد شدند.

جینول گفت، اگر شتاب بیشتری به دست آورد، نامزدی تاوبیرا "فوراً به شیدایی نفرت انگیز راست افراطی تبدیل خواهد شد که بدترین کابوس آن را در بر می گیرد." او هشدار داد که آیا او بتواند داستان مبارزات انتخاباتی را تغییر دهد به توانایی او برای متحد کردن اصلاح طلبان به جا مانده بستگی دارد و بر لزوم ایجاد یک پلتفرم سیاسی و اقتصادی کم یا هیچ - و اجرای حداقل دو شرط تاکید کرد.

"اولین مورد تجسم چیزی قدرتمند در برابر راست افراطی است - و تاوبیرا قطعا این کار را می کند. دیگری این است که یک مدعی برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باشد. "اگر او نتواند معیار دوم را برآورده کند، تمام رسانه ها درباره داده های ناچیز توبیرا صحبت خواهند کرد. و نامزدی او جای پای دیگران در چپ خواهد بود."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن