آیا متخصصان مغز و اعصاب می توانند جراحی انجام دهند؟

از بین تمام سیستم های بدن، آسیب به سیستم عصبی می تواند (مسلماً) مخرب ترین باشد. و در حالی که عملکرد درونی سیست

توسط ATRINNEWS در 12 دی 1400

از بین تمام سیستم های بدن، آسیب به سیستم عصبی می تواند (مسلماً) مخرب ترین باشد. و در حالی که عملکرد درونی سیستم عصبی پیچیده و درگیر است، متخصصان مغز و اعصاب زندگی خود را وقف درک آن کرده اند.

 

روانشناس خوب و حرفه ای در کرج | مرکز روانشناسی بینش | روانشناس خوب در کرج |  مشاور خوب در کرج

 

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در مطالعه، تشخیص، درمان و مدیریت صدمات، بیماری ها و اختلالات سیستم عصبی تخصص دارد. سیستم عصبی شامل مغز و نخاع است و از دو بخش تشکیل شده است: سیستم عصبی مرکزی و محیطی. بیماری‌ها، اختلالات و آسیب‌هایی که بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند اغلب نیاز به درمان متخصص مغز و اعصاب دارند.

همچنین اگر می خواهید بدانید که متخصص مغز و اعصاب چه بیماری هایی را درمان می کند به مقاله https://health98.ir/%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%BA%D8%B2-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%B5%D8%A7%D8%A8.html مراجعه کنید.



آموزش

دوره آموزشی متخصص مغز و اعصاب شامل مدرک کارشناسی، چهار سال دانشکده پزشکی، یک سال کارآموزی و حداقل سه سال آموزش تخصصی است. از آنجایی که سیستم عصبی بسیار پیچیده است، معمولاً متخصصان مغز و اعصاب به دنبال آموزش اضافی در یک رشته فوق تخصصی هستند.

 

فوق تخصص ها

هنگامی که یک متخصص مغز و اعصاب برای تخصص انتخاب می شود، این کار را با تکمیل یک فلوشیپ در آن زمینه انجام می دهد. برخی از تخصص های رایج عبارتند از:

 

داروی سردرد

طب عصبی عضلانی

مراقبت های عصبی

نوروآنکولوژی

نورولوژی سالمندان

اختلالات خودمختار

مراقبت از عروق (سکته مغزی).

مغز و اعصاب کودک

نورورادیولوژی مداخله ای

صرع

نقش

هنگامی که بیمار دارای یک اختلال عصبی است که نیاز به مراقبت مکرر دارد، متخصصان مغز و اعصاب ارائه دهندگان مراقبت های اصلی هستند. متخصصان مغز و اعصاب معمولاً نقش مشاوره ای را برای پزشکان مراقبت های اولیه در مورد سکته مغزی، ضربه مغزی یا سردرد بر عهده می گیرند. متخصصان مغز و اعصاب جراحی انجام نمی دهند، اما ممکن است بیمارانی را که نیاز به جراحی دارند به جراح مغز و اعصاب یا جراح ستون فقرات ارجاع دهند. در مورد جراحی، متخصص مغز و اعصاب ممکن است به نظارت و نظارت بر درمان ادامه دهد.

 

متخصصان مغز و اعصاب چه شرایطی را درمان می کنند؟

اختلالات

متخصص مغز و اعصاب اختلالات سیستم عصبی مرکزی و محیطی از جمله مغز، نخاع، اعصاب جمجمه، اعصاب محیطی، ریشه های عصبی، سیستم عصبی خودمختار، اتصال عصبی عضلانی و ماهیچه ها را درمان می کند.

 

اختلالات رایج سیستم عصبی عبارتند از:

 

صرع: یک اختلال عصبی مرتبط با فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در مغز، که باعث تشنج های مکرر و غیرقابل تحریک و از دست دادن هوشیاری می شود.

بیماری آلزایمر (و سایر زوال عقل): زوال ذهنی پیشرونده که در اثر انحطاط عمومی مغز ایجاد می شود.

سکته مغزی (و سایر بیماری‌های عروق مغزی): سکته زمانی اتفاق می‌افتد که یک رگ خونی از رساندن اکسیژن و مواد مغذی به مغز به دلیل لخته شدن خون یا پارگی جلوگیری می‌کند.

میگرن (و سایر اختلالات سردرد): یک سردرد شدید و تکرار شونده که اغلب با حالت تهوع و اختلال بینایی همراه است.

مولتیپل اسکلروزیس: یک بیماری مزمن شامل آسیب سلول های عصبی در مغز و نخاع است که با بی حسی، اختلال در گفتار و عضلانی، تاری دید و خستگی شدید مشخص می شود.

بیماری پارکینسون: یک بیماری پیشرونده که با لرزش، سفتی عضلانی و حرکت آهسته و غیر دقیق مشخص می شود. این بیماری با دژنراسیون گانگلیون های پایه مغز و کمبود دوپامین همراه است.

 

تومورهای مغزی: توده ای از سلول های غیر طبیعی در مغز که منجر به اختلال در عملکرد شناختی می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن