آشنایی با بخش های مختلف طراحی داخلی مغازه

امروزه طراحی داخلی مغازه برای باقی ماندن در فضای رقابتی، فاکتوری مهم و اساسی است. هرچه طراحی مغازه به روز

توسط ATRINNEWS در 11 آذر 1400

امروزه طراحی داخلی مغازه برای باقی ماندن در فضای رقابتی، فاکتوری مهم و اساسی است. هرچه طراحی مغازه به روز تر باشد، رونق کسب و کار افزایش می یابد.

موارد تأثیرگذار در طراحی مغازه

طراحی مغازه به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. مهم ترین فاکتوری که در طراحی مغازه تأثیرگذار است، نوع محصولی است که قرار است عرضه شود. از متریال های مختلفی جهت طراحی مغازه می توان بهره گرفت که با توجه به نوع محصول انتخاب می شود. در صورتی که طراحی مغازه کتاب فروشی مد نظر باشد، استفاده از دکور چوب مناسب است یا در طراحی مغازه عینک فروشی، دکور شیشه ای جذابیت بیشتری دارد. علاوه بر نوع متریال، نحوه چینش محصول و به کار بردن رنگ های متنوع و متناسب با نوع محصول به کیفیت طراحی مغازه می افزاید. در ادامه در شرکت طراحی داخلی مهران طاهری ، به چند نکته در طراحی داخلی مغازه اشاره می کنیم.

1.انتخاب متریال مناسب

استفاده از متریال چوب و شیشه در طراحی داخلی مغازه کفش فروشی انتخاب مناسبی است. هم چنین به کار بردن رنگ های خنثی، جلوه رنگی کفش های متفاوت را در نظر مشتری افزون می کند. در طراحی داخلی مغازه کفش فروشی تا جایی که می شود می بایست از دکور اضافی پرهیز شود تا فضای کافی برای تعویض کفش در اختیار مشتری قرار گیرد. از همین رو استفاده از دکور دیواری بسیار مناسب به نظر می رسد.

2.طراحی بیرونی متناسب

طراحی مغازه متناسب با نوع محصولی که ارائه می شود، باعث منحصر به فرد شدن  مغازه در نظر مشتری می شود. از جمله مغازه هایی که جای کار و ایده برای طراحی آن فراوان است، مغازه بستنی فروشی است. تمامی گروه سنی به خوردن بستنی علاقه مند هستند و با چند ایده شگرف در طراحی مغازه می توان به جذب بالایی از مشتری دست پیدا کرد. اول اینکه در طراحی داخلی، رنگ های متنوع و شاد مانند نارنجی، فسفری و صورتی بسیار جذاب است.

دوم برای مثال ،آیا طراحی مغازه به شکل بستنی قیفی ایده جالب و مدرنی نیست؟با این طراحی نظر هر بزرگ و کوچکی جلب می شود. می توان انواع مختلفی از بستنی را با دکوراسیون متنوع عرضه کرد به طوری که همه نوع سلیقه مشتری را پوشش دهد.

در بخش های دیگر سایت ما در مورد طراحی داخلی مسکونی و طراحی داخلی اداری نیز مطالب بسیار مفیدی را برایتان قرار داده ایم.

3.استفاده از رنگ های متنوع

طراحی همواره با رنگ، معنا و مفهوم بهتری پیدا می کند. انتخاب رنگ مناسب یکی از ویژگی های طراحی محسوب می شود و فاکتور حائز اهمیتی است. به طور مثال استفاده از رنگ های تند و آتشین در مغازه های اغذیه فروشی بسیار مناسب است، زیرا علاوه بر اینکه فضای داخلی را دل چسب تر می کند، بر اشتهای مشتری نیز می افزاید. استفاده از رنگ های قرمز و نارنجی در مغازه فست فود مناسب به نظر می رسد.

علاوه بر موارد ذکر شده، نورپردازی نیز در طراحی داخلی بسیار با اهمیت است. در بعضی مکان ها مانند کافی شاپ ها استفاده از دیزاین تیره همراه با متریال چوب و با نورپردازی کم ترجیح دارد.

زیباترین طراحی دکوراسیون فروشگاهی و مغازه به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین عوامل موثر بر فروش و محبوبیت یک کسب و کار در وهله اول آن چیزی است که به مشتری پیشنهاد می شود، بنابراین تاکید می شود که اگر شغلی هم دارید که ارتباط مستقیمی با فروش دارد. برخی از کالاها و محصولات؛ (شما یک مغازه دار هستید) توجه به طراحی داخلی مغازه خود را فراموش نکنید. اولین چیزی که مشتری در مورد کسب و کار شما متوجه می شود دکوراسیون ویترین شما است.

این نما در واقع می تواند معرف کسب و کار و محصولات شما باشد و هر چه جذابتر باشد، مشتری مدت بیشتری جلوی فروشگاه و مغازه شما توقف خواهد کرد و این توقف دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. شما باید کسب و کار خود را توسعه دهید زیرا باعث افزایش فروش می شود. مجموعه مهران طاهری به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی دکوراسیون مغازه در خدمت کلیه متقاضیان و صاحبان مشاغل فعال در تهران و کرج می باشد. داشتن خدمات مرتبط با دکوراسیون فروشگاه (دکور فروشگاه) و مراکز تجاری کافی است. برای تماس با پایا دکور.

در طراحی داخلی مغازه به ورودی در، نمای بیرونی و ویترین باید توجه داشت. طراحی داخلی مغازه باید اصولی باشد تا نتیجه قابل قبولی داشته باشد.

آشنایی با بخش های مختلف طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه با مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کار همراه است و با جذب مشتری به فروش بیشتر محصولات کمک می کند. یک مغازه که طراحی داخلی برای آن صورت گرفته باشد فضایی دلنشین و جذاب پیدا می کند طوری که اغلب افراد مجذوب فضای آن شده و سپس برای رفع نیازهای خود اقدام به خرید محصولات آن خواهند کرد. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی در رابطه با مزایا و اهمیتی که دکوراسیون داخلی مغازه دارد خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را درباره این موضوع افزایش دهید.

طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه موضوعی می باشد که کسب و کارها برای جذب مشتری و افزایش فروش به آن علاقه نشان می دهند. طراحی مغازه دکوراسیون داخلی باید به صورت اصولی انجام شود و استانداردهای لازم را در رابطه با رعایت کرد تا نتیجه قابل قبولی از آن حاصل شود. طراحی مغازه باید به گونه ای باشد که هماهنگی را در بخش های مختلف آن مشاهده کرد و از متریال هایی استفاده کرد که طی مدت زمان طولانی خراب نشود و چهره زشتی به فضای مغازه ندهد.  در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مغازه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

طراحی بخش های مختلف مغازه

ورودی در یکی از بخش هایی می باشد که در طراحی داخلی مغازه باید به آن توجه داشت و تقریباً شامل ده قدم اول مغازه می باشد که باید نورپردازی و رنگ ‌مناسبی برای آن انتخاب کرد. از آنجایی که این قسمت محل عبور مشتری می باشد باید ارزش زیادی برای آن قائل شوید. محصولاتی که فروش بیشتری دارند باید به نحوی چیده شوند که مشتری به راحتی آنها را ببیند و آنهایی که ارزش کمتری دارند در قفسه های پایینی قرار دهید.

مشتری در همان لحظه که وارد مغازه می شود سمت راست را مورد توجه قرار می دهد و چیدمان و ‌طراحی آن تأثیر بسیار زیادی بر باقی ماندن او در مغازه دارد. محصولاتی که فروش بیشتری دارد و جذاب تر هستند در این بخش قرار دهید تا مشتری دید خوبی به محصولات مغازه شما داشته باشد. اینگونه با یک طراحی دکور مغازه مناسب مشتری برای دیدن سایر محصولات نیز رغبت نشان می دهد.

طراحی اصولی مسیر حرکت مشتری

با توجه به سبکی که برای طراحی داخلی مغازه انتخاب کرده اید مسیر حرکت مشتری را نیز باید طراحی کنید. این موضوع به خصوص در دکوراسیون مغازه های کوچک بسیار مهم می‌ باشد. در ابتدا مسیر دلخواه مشتری را باید پیدا کنید و سپس با استفاده از آن مسیری را طراحی کنید که به مشاهده اجناس دیگر هم بپردازند. این مسیر به خصوص در دکوراسیون مغازه کوچک باید به گونه ای طراحی شود که تمام محصولات تا جایی که امکان دارد مورد مشاهده مشتری قرار بگیرد. این امکان وجود دارد که با تقسیم کردن مغازه به چند قسمت هر بخش را به یک محصول و رنگی خاص اختصاص دهید. با قرار دادن بهترین محصول خود در انتهای مغازه مشتری را تشویق کنید که کل مسیر را طی کند و همه اجناس را ببیند.

توجه به ویترین و نما در طراحی داخلی مغازه

طراحی ویترین مغازه را می توان مهمترین بخش در طراحی مغازه دانست زیرا مشتری که در حال گشت و گذار و جستجو برای یافتن مغازه مورد نظرش می باشد در نگاه اول ویترین را مورد مشاهده قرار می دهد. دکوراسیون ویترین مغازه تأثیر بسیار زیادی بر جذب مشتری و واردار کردنش به ورود به مغازه دارد. اگر محصولاتی جذاب در ویترین قرار دهید و چیدمانی مناسب برای آن در نظر بگیرید می توانید مؤفق عمل کنید.

نمای بیرونی نیز همانند ویترین مهم می باشد. طراحی نمای بیرونی مغازه را باید با توجه به نوع محصولاتی که ارائه می دهید انجام دهید. طراحی نما مغازه با استفاده از چوب، سنگ، فلز و رنگ هایی متناسب با طراحی داخلی مغازه امکان پذیر می باشد. طراحی نمای مغازه به صورت اختصاصی سبب متفاوت شدن شما در بین سایر مغازه ‌داران خواهد شد.

آیا می دانید طراحی داخلی مغازه باید چگونه باشد؟برای اینکه فردی موفق در زمینه فروش باشید باید به طراحی داخلی مغازه اهمیت بسیاری بدهید.

هر آنچه باید از طراحی داخلی مغازه بدانید

آیا می دانید طراحی داخلی مغازه به چه منظوری انجام می شود؟یکی از عوامل مهم در جذب مشتری و فروش بالا داشتن یک طراحی زیبا و جذاب می باشد که چشم مشتری را باید جذب کند.هر گاه به قصد خرید به بازار می روید اولین چیزی که چشم ما می بیند ویترین مغازه ها می باشد که هر گاه طراحی ویترین مغازه ما را جذب کرد برای خرید وارد مغازه می شویم پس می توان گفت طراحی ویترین و طراحی داخلی مغازه هر دو از اهمیت بالایی برخوردار می باشند که در ادامه به چگونگی طراحی ویترین،طراحی داخل مغازه و طراحی مغازه های کوچک خواهیم پرداخت.

آیا می دانید طراحی داخلی مغازه باید چگونه باشد؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید طراحی دکوراسیون داخلی مغازه خود را تغییر دهید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید.ابتدا برای جذب مشتری به داخل مغازه باید ویترین مغازه را به زیبایی طراحی کنید زیرا اولین جایی که چشم مشتری می بیند ویترین مغازه است که باید به گونه ای باشد که چشم بیننده به راحتی اجناس داخل ویترین را ببیند و خسته کننده نباشد و پس از آن که مشتری جذب ویترین مغازه بشود وارد مغازه نیز خواهد شد که در مرحله بعد طراحی مغازه دکوراسیون داخلی آن می باشد که باید به گونه ای باشد که اجناس روی قفسه ها شلوغ دیده نشود و به راحتی در دید و دسترس مشتری قرار بگرید و رنگ بندی داخلی مغازه به شکلی باشد که چشم بیننده را خسته نکند.یکی دیگر فاکتورهای مهم در طراحی داخلی مغازه مسیر رفت و آمد در مغازه می باشد که مشتری علاوه بر دید راحت بر اجناس مغازه به راحتی بتواند در مغازه رفت و آمد کند.

طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک باید چگونه باشد؟

یکی از مشکلاتی که بعضی افراد در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه خود دارند کوچک بودن مغازه می باشد به گونه ای که باید به شکلی طراحی دکور مغازه را انجام دهند که اجناس داخل مغازه جاگیر نباشد و در عین حال به راحتی در دسترس مشتری نیز باشد.برای داشتن یک دکور زیبا و اصولی برای مغازه های کوچک به چند نکته اشاره خواهیم کرد که باید به آن توجه داشت.

نکات مهم در طراحی داخلی مغازه های کوچک: برای بزرگ نشان دادن فضای داخلی مغازه می توانید یکی از دیوار های مغازه را به رنگ تیره رنگ آمیزی کنید و برای چیدن اجناس مغازه می توانید به صورت عمودی اجناس را بچینید و یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی مغازه های کوچک نورپردازی داخل مغازه می باشد زیرا داشتن نور زیاد در مغازه باعث بزرگ تر نشان داده شدن مغازه خواهد شد و اینکه به هیچ وجه از رنگ ها و طرح هایی که مغازه را شلوغ نشان دهد، استفاده نکنید.

خلاصه ای از نکات طراحی دکوراسیون داخلی مغازه

همانطور که در این مطلب بیان کردیم یکی از مهم ترین فاکتورها داشتن یک مغازه با فروش بالا و موفق داشتن یک طراحی اصولی می باشد که اگر به درستی دکوراسیون داخلی مغازه خود را طراحی کنید باعث جذب بالای مشتری خواهد شد.  برای داشتن یک طراحی زیبا می توانید از افرادی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مغازه فعالیت و تجربه دارند استفاده کنید که با طراحی زیبا برای ویترین و داخل مغازه این امکان را برای شما فراهم می کنند که در زمینه کاری خود فردی موفق باشید.

طراحی داخلی مغازه باید همیشه به بهترین و زیبا ترین شکل ممکن انجام شود چرا که طراحی داخلی مغازه اولین چیزی است که به چشم مشتری می آید.

شیوه های مختلف طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه می تواند سهم بسیاری بر میزان فروش و تعداد مشتریان یک کسب و کار داشته باشد؛ از این رو اگر شما نیز به دنبال احداث یک مغازه و کسب و کار جدید هستید می بایست به طراحی داخلی مغازه ی خود توجه ویژه ای داشته باشید و در عین حال از نمای بیرونی مغازه و فروشگاه خود غافل نشوید و تلاش کنید که ویترین جذاب و خیره کننده ای داشته باشید؛ در این مقاله به بررسی تاثیر نمای بیرونی یک ساختمان، دکور داخلی آن و تاثیر ویترین مغازه ها بر تعداد مشتریان و میزان فروش مغازه ها می پردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با یک دیگر چند نکته ی ساده و کاربردی در خصوص این موضوع مهم را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت طراحی داخلی مغازه چیست

بدون شک طراحی دکوراسیون داخلی مغازه یکی از عواملی است که بر روی میزان استقبال مشتریان و نرخ فروش یک کسب و کار تاثیر بسیار زیادی دارد، در حقیقت دکور داخلی مغازه می تواند نظر افراد را به سمت خود جلب کند و سبب شود که میزان بازدید از اجناس داخل مغازه و استقبال مشتریان و میزان فروش آن مغازه افزایش پیدا کند زیرا می تواند به عنوان یک عامل تشویق کننده و ترغیب کننده ی مردم برای وارد شدن به یک مغازه و دیدن اجناس آن عمل کند، بنابراین طراحی داخلی مغازه به ویژه دکوراسیون مغازه کوچک نقش بسیاری در رشد بیشتر آن کسب و کار ایفا می کند، طراحی یک محیط آرام و دلنشین برای کافه ها و رستوران ها می تواند سبب جذب مشتریان بیشتر و علاقه مندی آنها شود.

دکوراسیون ویترین مغازه چه نقشی در موفقیت یک کسب و کار دارد

زمانی که شما به قصد خرید یک محصول وارد بازار و فروشگاه های مربوط به آن محصول می شوید اولین چیزی که در آنجا توجه شما را به خود جلب می کند چیست؟ ویترین یک مغازه چه نقشی در وارد شدن شما به یک مغازه و خرید محصول از آن مغازه دارد؟ بی تردید در نخستین نگاه خود در بازار و پاساژ های تجاری به دنبال جنس مورد نظر خود در ویترین مغازه ها می گردیم، ویترین ها مهم ترین نقش در میزان استقبال مردم و افزایش تعداد مشتریان را برای کسب و کار های مختلف بر عهده دارند و همین عامل سبب شده است که در موضوع طراحی داخلی مغازه توجه ویژه ای به دکوراسیون ویترین مغازه ها داشته باشیم و بر روی آن تاکید کنیم.

آیا طراحی نمای بیرونی مغازه بر تعداد مشتریان آن موثر است

در پاسخ به این سوال مهم می توان گفت که قطعا طراحی نما مغازه نیز همانند دو عامل قبلی می تواند بر روی تعداد مشتریان آن و میزان موفقیت یک کسب و کار تاثیر گذار باشد؛ در حقیقت بسیاری از صاحبان مشاغل و مغازه های تجاری بخش زیادی از هزینه و زمان خود را برای طراحی داخلی مغازه صرف می کنند و به طراحی نمای مغازه توجه کمتری دارند اما این موضوع می تواند در میزان موفقیت شما تاثیر زیادی داشته باشد؛ زیرا همان طور که ویترین یک مغازه می تواند توجه شما را به خود جلب کند به همان نسبت نیز طراحی بیرونی آن می تواند بر روی بینندگان تاثیر گذار باشد، این مسئله در برخی از کسب و کار ها مانند کافه ها و رستوران ها می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد و سبب افزایش تعداد مشتریان آنها شود.

توجه به محل استراحت همراهان مشتری در طراحی داخلی مغازه

هنگام طراحی داخلی مغازه ها و فروشگاه های بزرگ بهتر است که محلی را برای استراحت و آسایش مشتریان یا همراهانشان به هنگام بازدید و خرید اجناس فروشگاه شما در نظر داشته باشید. معمولا افراد میانسال، کودکان و آقایانی که به عنوان همراه با فرد مشتری به فروشگاه شما مراجعه می کنند، به علت پیاده روی های زیاد و مراجعه فروشگاه های مختلف در طول مسیر خسته به نظر می رسند و سعی می کند تا به نحوی مشتری اصلی را برای ترک سریع تر محل و برگشتن به خانه متقاعد کنند. از همین رو تعبیه محلی مناسب برای نشستن و استراحت آنها می تواند باعث راضی نگه داشتن مشتریان و همراهان آنان شود و از سر حوصله و با انرژی کافی برای مشاهده محصولات و اجناس متنوع شما وقت می گذارند. همچنین در برخی از فروشگاه ها که آماده شدن یا خرید اجناس کمی زمانبر است، نظیر طلافروشی و … این محل نشستن باعث راحتی و آسایش مشتریان و تسلط کافی کارکنان خواهد شد.

میز صندوق و کانتر در دکور فروشگاه

در طراحی داخلی مغازه، نقطه آخری که مشتریان در طی مسیر خود در داخل فروشگاه با آن روبرو می شوند، میز صندوق و کانتر فروشنده در کنار درب خروجی و در قسمت سمت چپ  فروشگاه است. مشتریان برای پرداخت هزینه اجناس مورد نظر خود به این محل مراجعه می کنند. طراحی داخلی مغازه برای این بخش از فضای آن باید به گونه ای باشد که به فرد مشتری بابت حضور در آن قسمت از فروشگاه احساس راحتی، آرامش و اعتماد را القا کند و تا زمان آماده شدن و بسته بندی محصول می توان فضایی را برای استراحت و نشستن مشتری نیز در نظر گرفت. معمولا برای میز صندوق و کانتور از طیف رنگی سفید، آبی، سبز و …که آرامش بخش بوده استفاده می شود.

نکاتی درباره دکوراسیون مغازه های کوچک

دکوراسیون مغازه کوچک با توجه به متراژ کم فضای داخلی آن کمی دشوار و چالش بر انگیز به نظر می رسد. اما یک طراح ماهر و حرفه ای به خوبی از پس چالش ها آن برآمده و تلاش میکند که از فضای تحت اختیار خود نهایت استفاده و بهره ببرد. به طور مثال در طراحی داخلی مغازه های کوچک معمولا از قفسه های باز و بلند برای چیدن و نمایش اجناس خود به مشتری استفاده می کنند. همچنین به دلیل حفظ آراستگی فضا و دلباز تر شدن آن از رنگ های خنثی و ملایم برای دکوراسیون اجزای محیط و مبلمان کمک می گیرند.

طراحی حرفه ای مغازه کلید افزایش جذب مشتری
هزینه کردن برای طراحی مغازه حرفه ای و کارآمد به هیچ عنوان نباید به منزله ی یک هزینه ی بی فایده تلقی شود چرا که این هزینه یک سرمایه گذاری بلند مدت پر بازده برای صاحبان فروشگاه هاست. طراحی مغازه از قسمت های مختلفی مانند طراحی نمای مغازه، دکوراسیون ویترین مغازه، طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه و دکورهای داخلی تشکیل می شود. البته برای طراحی مغازه هایی با کاربری های گوناگون اصول متفاوتی باید مد نظر قرار گرفته شود به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک لوازم تحریر اصول متفاوتی از طراحی دکوراسیون داخلی مغازه یا بوتیک های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. اما تلاش شده است که در این مطلب درباره ی اصول فراگیر طراحی مغازه که به کار صاحبان انواع فروشگاه ها بیاید پرداخته شود. البته بهتر است صاحبان این فروشگاه ها طراحی مغازه خود را به کارشناسان مجرب و حرفه ای بسپارند.

هرگاه فردی به قصد ورود یا عدم ورود به مغازه شما به آن نگاه می کند اولین قسمتی که با آن مواجه می شود نمای مغازه شماست؛ پس طراحی نما مغازه بلندگوی ویژگی ها، شخصیت و رویکرد فروشگاه شماست. در طراحی مغازه دکوراسیون داخلی بسیار پر اهمیت است اما آنچه که در وهله ی اول مشتری را به مغازه ی شما نزدیک می کند، نمای مغازه است.
معمولا در نمای مغازه معمولا یک تابلو که شامل نام فروشگاه و گاهی اوقات برخی اطلاعات جانبی است، ویترین بیرونی فروشگاهتان و یک درب ورودی مشاهده می شود. نکته ی مهم وجود هارمونی و توازن بین تمام این عناصر است. به عنوان مثال اگر از یک درب مشکی آهنی استفاده می کنید، تابلو یا ویترین چوبی شما با آن متناقض خواهد بود.
تابلوی مغازه ی خود را به هیچ وجه بیش از حد شلوغ نکنید. قرار نیست افراد تمام اطلاعات شما را از روی تابلو مشاهده کنند. شلوغی بیش از حد آن ها را سردرگم می کند. نام فروشگاهتان و یک شماره تماس، کافی به نظر می رسد. علاوه بر این در طراحی مغازه به هیچ وجه از اهمیت نورپردازی نمای فروشگاه خود غافل نشوید. با استفاده از نور پردازی حرفه ای شما می توانید توجه افراد را به هر آن چه که برایتان مهم تر است جلب کنید.

پس از آنکه یک فرد با توجه به نما و تابلوی مغازه به سمت فروشگاهتان می آید، به دنبال اجناس مد نظر خود در ویترین مغازه می گردد. آنچه که در ویترین مغازه قرار می گیرد باید متشکل از نقاط قوت فروشگاهتان باشد و بتواند به جای شما به مشتری سخن بگوید و او را به داخل مغازه جذب کند.
مانند تابلوی مغازه، استفاده ی صحیح از نورپردازی در ویترین نیز بسیار با اهمیت است. این امر می تواند با نوار های نورانی یا نور پردازی جدا بر روی اجناس و مدل های درون ویترین و جلوه بخشیدن به آن ها انجام شود. البته باید توجه کنید که استفاده از شیشه ها و نورهای رنگی به هیچ وجه در ویترین شما پیشنهاد نمی شود چرا که باعث خطای دید مشتری می شوند و انتظارات او را نسبت به کالای مورد انتخابشان تغییر می دهند و این می تواند باعث بی علاقگی مشتری به خرید کردن از شما شود.
مساله ی مهم دیگر شلوغ نکردن ویترین است. اجازه دهید مشتری با دیدن بهترین اجناس شما به فروشگاهتان وارد شود و باقی کالا ها را در داخل مغازه و با کمک شما ببیند. یک ویترین شلوغ بیشتر مشتری را سردرگم و دودل می کند.

طراحی داخلی مغازه یکی از شیوه های کاربردی برای جذب مشتری و درآمد است. طراحان و فروشندگان در طراحی داخلی مغازه باید همواره اصولی را مورد توجه قرار دهند.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم

یک طراحی زیبا برای فضای داخلی مغازه و حتی نمای آن از نکات مهمی است که فروشندگان باید برای جذب مشتری به آن توجه کنند. طراحی داخلی مغازه هر چقدر شیک، زیبا و جذاب تر باشد؛ می تواند باعث افزایش درآمد و مشتریان شود.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم
طراحی داخلی به چه معناست؟

عده ی زیادی از افراد طراحی داخلی را با رشته معماری یا دکوراسیون داخلی اشتباه می گیرند و باید گفت که طراحی داخلی ترکیبی از دو رشته مذکور و به عنوان یک رشته و حرفه جدا در حال فعالیت است. این حرفه چند بعدی به عنوان یک علم و هنر به مجموعه ای از کارهای گوناگونی گفته می شود که در راستای دستیابی به اهداف پروژه مدنظر کارفرما سعی در استفاده منطقی و بهینه از فضا و وسایل و همچنین تنظیمات موثر فعالیت های انسانی است.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم

طراح داخلی کسی است که با تاکید بر اصول اساسی طراحی داخلی و شرایط موجود، پروژه ای را برای توسعه مفهومی برنامه ریزی، هماهنگ و مدیریت می‌کند و ایده و الگوی پیشنهادی ذهن خود را در خصوص یک مکان بر روی یک کاغذ یا نرم افزار پیاده کرده و پس از اعمال تغییرات و تایید نهایی طرح به مرحله اجرا در می آید. طراحی داخلی را می توان برای مکان ها و فضاهای داخلی گوناگونی همچون فضاهای مختلف خانه ( آشپزخانه، پذیرایی و… ) و محل کار ( اداره، مغازه و… ) اعمال کرد.

نکته : طراحی داخلی مغازه بسته به نوع کارکرد و کاربری آن مغازه ممکن است برای یک فروشگاه ورزشی، فروشگاه لباس و پوشاک، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه مبلمان، فروشگاه لوازم ساختمانی، فروشگاه لوازم آرایشی، لوازم مواد غذایی، لوازم کیف و کفش و چندین و چند کاربری دیگر انجام گیرد. در طراحی داخلی مغازه، هر یک از این مغازه ها یا فروشگاه ها با توجه به شرایط و وضعیت، ضوابط و اصول خاص خودشان را برای طراحی دارند که لزوما به کارگیری این اصول باعث تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی و فرهنگی آن مکان خواهد شد.
طراحی نما مغازه

بدون شک اگر قصد باز کردن مغازه ای را دارید باید بدانید که قبل از طراحی داخلی مغازه، طراحی نمای بیرونی مغازه آن از مهمترین مواردی است که باید هنگام ساخت یا تعمیر به آن توجه شود. نمای یک ساختمان نشان دهنده تیپ شخصیتی آن ساختمان است. به کار بردن نماهای مدرن، کلاسیک و… با انواع مصالح موجود در بازار می تواند یک چهره و جلوه خوب به مغازه شما بدهد. طراحی نمای مغازه باید کاملا حساب شده و با توجه به نوع کاربری و شرایط محیطی و فرهنگی اطرافش صورت گیرد. نماهای جذاب به طور صد در صدی نگاه هر فردی را هر چند برای یک بار به سمت خود جلب خواهد کرد.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم
طراحی ویترین مغازه شیک و کاربردی

ویترین یک مغازه به مانند نگین انگشتری است که هر چه درخشان تر باشد، بیشتر به چشم اطرافیان می آید. در طراحی داخلی مغازه ویترین آن به عنوان اولین و مهمترین بخش از طراحی و دکوراسیون یک مغازه محسوب می شود. ویترین در واقع یک رابط بین محیط بیرون و درون مغازه است که باید با نمایش بخشی از اجناس مشتری را به داخل مغازه جذب کند. طراحی ویترین نیز از اصول اساسی و خاص خود برخوردار است که در عین زیبایی و جذابیت مغازه باید آن را از سایر مغازه های اطرافش متمایز کند. در طراحی ویترین علاوه بر اهمیت دکوراسیون ویترین مغازه نمی توان از نقش بسیار تاثیرگذار نورپردازی برای نمایش محصول و کالای آن مغازه غافل شد؛ چرا که حساسیت و وسواس در این زمینه، جلوه ای دو چندان به کار می دهد و می تواند مشتریان زیادی را جذب و فروش مغازه را بالاتر ببرد.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه

دومین مرحله از طراحی داخلی مغازه بعد از ویترین آن، طراحی مغازه دکوراسیون داخلی است. طراحی این بخش نیز بنا بر کارکرد آن مغازه بسیار مهم بوده چرا که بعد از جذب مشتری و حضور او در مغازه، فضای داخلی باید به عنوان القا کننده یک حس خوب در ذهن مخاطب بسیار تاثیر گذار باشد.

طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون آن از ۲ فاز تشکیل می شود که شامل طراحی ایده مد نظر فروشنده متناسب با شرایط و بودجه مالی او، ابعاد، موقعیت، زمینه فعالیت، نوع محصولات و… مغازه است؛ سپس در مرحله بعد نصب و اجرا توسط پرسنل مربوطه است. ایده های خلاقانه، متنوع و جذاب، همچنین انتخاب رنگ، نورپردازی مناسب و حتی وسایل مغازه بنا به سلیقه فروشنده و تاثیر گذاری او بر مشتری چیزی است که یک طراح باید برای کشیدن و اجرای یک طرح خوب و موفق بسیار مورد توجه خود قرار داده باشد. از همین رو می توان گفت که دکوراسیون مغازه از نوع رنگ و کاغذ دیواری تا چیدمان وسایل را شامل می شود.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم

دکوراسیون مغازه های کوچک نیز باید علاوه بر زیبایی آن به گونه ای باشد که افراد از حضور در آن فضا احساس تنش، خفگی و فرار نکنند. در طراحی و دکوراسیون مغازه کوچک، استفاده درست و منطقی از فضا در نحوه چیدمان وسایل، پرهیز از شلوغی های بی مورد ( وجود وسایل غیر ضروری) و حتی رنگ بسیار در بزرگ جلوه دادن محیط مغازه و احساس رضایت مشتری تاثیرگذار است.
طراحی دکور داخلی مغازه شیک و کاربردی

سومین مرحله از طراحی داخلی مغازه علاوه بر ویترین و فضای آن، طراحی دکور مغازه نیز بسیار مهم بوده و در ذهن افراد تاثیر می گذارد. دکور را بنا به سلیقه و ایده فرد در انواع طرح، شکل، رنگ، جنس، بافت و… می توان در مغازه پیاده کرد اما در انتخاب و ساخت آن حتما دقت کنید که فضای زیادی را اشغال نکند و از طرح های عجیب و غریب، تنش زا تا حد ممکن استفاده نکنید.

آنچه که از طراحی داخلی مغازه باید بدانیم

به طور کلی در طراحی داخلی مغازه منظور از طراحی دکور اشاره به مواردی همچون رنگ، جنس، نورپردازی و چیدمان انوع قفسه های موجود در مغازه , طراحی سقف آن از نوع کاذب و یا دکوراتیو، چیدمان وسایل و تجهیزات؛ طرح کفپوش و کاغذ دیواری مغازه, نقاشی و خلاقیت های جدید و … است. نورپردازی مغازه نیز می تواند به صورت انواع نورهای مخفی، نقطه ای، عریض و … یا ترکیبی از همه آن ها به کار گرفته شود.

نکته : توجه داشته باشید هنگام طراحی مغازه هایی که اکثر مشتریان آن خانم هستند (مثل پوشاک زنانه)، کار طراحی داخلی مغازه نیز بسیار دقیق تر و با حساسیت بیشتری باید انجام گیرد؛ زیرا اغلب خانم ها جذب مغازه هایی با دکوراسیون مدرن و متنوع می شوند. برعکس آقایان مشتاق حضور در مغازه هایی با چیدمان و دکوراسیون ساده و در عین حال جذاب هستند. به طور کل در یک طراحی داخلی مغازه موفق علاوه بر انتخاب تمامی المان ها و متریال های مربوطه باید به عوامل دیگری همچون، جنسیت، تمایلات، باور، فرهنگ و… نیز توجه کرد.

طراحی داخلی مغازه باید بر اساس ابعاد محیط و نوع کاربری مغازه انجام شود. در طراحی داخلی مغازه باید محیط دارای ویژگی هایی برای ایجاد زیبایی و راحتی محیط باشد

آشنایی با طراحی داخلی مغازه

امروزه طراحی داخلی یکی از اجزای مهم در ساخت و ساز یک محیط و تعیین شکل و فرم آن محسوب می شود. به همین خاطر مهم است تا در طراحی داخلی هر محیط مانند طراحی داخلی مغازه اصول طراحی متناسب با ویژگی های محیط انجام شود د ر این مقاله به معرفی طراحی داخلی و ارائه ی اطلاعاتی در مورد طراحی داخلی مغازه می پردازیم.

تاثیر چیدمان محصولات در دکوراسیون مغازه

نحوه چیدمان محصولات در دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه از اهمیت خاصی برخوردار است و باید محصولات پرفروش تر و جذاب را به گونه ای در معرض دید مشتری قرار داد که مشتری بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را از بین سایر اجناس انتخاب و خریداری نماید. قفسه ها بهترین راهکار برای چیدمان و نمایش اجناس در فروشگاه به حساب می آیند که تنها کافی است شلف های دیواری را با متناسب با ابعاد و اندازه فضای دیوار نصب کنید.

همچنین در طراحی داخلی مغازه و فروشگاه های بزرگتر که قفسه ها به صورت خطی و ردیفی در کنار یکدیگر قرار می گیرند باید فضای کافی برای عبور و تردد مشتریان در نظر بگیرید. معمولا کالاهای محبوب و پرطرفدار را برای دید بهتر مشتری در قفسه های بالا و کالاهایی با مشتری کمتر را در قفسه های پایین تر جای می دهند. نورپردازی و استفاده از رنگ های متنوع و جذاب باعث ترغیب حواس و توجه مشتری به سمت اجناس چیده شده داخل قفسه و با بر روی رگال خواهد شد.

طراحی مسیر حرکت و دسترسی مشتریان

سیرکولاسیون و مسیر حرکتی مشتریان در داخل دکور مغازه از دیگر نکات قابل توجهی است که باید به هنگام طراحی داخلی مغازه به آن دقت شود. در این خصوص باید گفت که دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه باید به گونه ای باشد که مشتریان بتوانند به راحتی در فضای مغازه تردد کرده و به هنگام توقف برای مشاهده کالایی یا محصولی خاص هیچگونه مشکلی برای او پیش نیاید. در واقع این عامل به ابعاد و اندازه فروشگاه بستگی داشته و هر چه متراژ فضای فروشگاه بیشتر باشد؛ می توان فضای بیشتر را برای رفت و آمد مشتریان در داخل مغازه در نظر گرفت. فلذا به طور کلی هیچگونه روش قطعی برای طراحی مسیر داخل یک فروشگاه نمی توان عنوان نمود و این مورد متناسب با مساحت و پلان نقشه مغازه؛ چیدمان مبلمان و قفسه ها و … به هنگام اجرا تعیین می شود.

سیرکولاسیون باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان بتوانند طی یک ترفند از یک طرف به قسمت بازدید اجناس هدایت شده و بعد از طی کردن مسیر مربوطه برای مشاهده اجناس در معرض دید از سمت دیگر آن خارج شوند. همچنین می توان با قرار دادن کالاها و اجناس جذاب در نقطه پایانی مسیر اول، آنها را برای مشاهده سایر اجناس به سمت مسیر دیگر هدایت کرد. در نظر گرفتن فضای کافی برای راهروهای مغازه نیز از برخورد مشتریان به یکدیگر در مواقع شلوغی جلوگیری خواهد کرد و این کار به شما فرصت خواهد داد تا مشتریان خود را برای مدت بیشتری درون مغازه خود نگه دارید.

طراحی فضای ورودی و تردد مغازه

بعد از نمای بیرونی ساختمان و ویترین، نخستین چیزی که مشتری به هنگام ورود به مغازه با آن برخورد می کند، درب و فضای ورودی است. در طراحی داخلی مغازه اهمیت پرداختن به فضای ورودی آن بسیار گوشزد شده و این فضا باید به گونه ای طراحی شود که تا قبل از ورود فرد به فضای اصلی داخل مغازه های کوچک و بزرگ به ترتیب حدود ۵ تا ۱۵ قدم را طی کرده باشد. همچنین به منظور خوش آمدگویی به مشتریان و دعوت آنها برای مشاهده اجناس داخل مغازه باید به ظاهر فضای ورودی مغازه توجه ویژه ای کرد و از نورپردازی و ترکیب رنگ های جذاب و زیبا برای زیبایی آن کمک گرفته شود. توجه به این نکات باعث ایجاد ذهنیتی در مشتری خواهد شد که مغازه شما را از جمله مغازه های لوکس و با ارزش موجود در بازار به حساب خواهد آورد. صفحه نمایش nv تبلیغات کار با پیامد خوش آمدگی نیز  مشتریان را متوجه اهمیت و احترامی که برای آنان قائل می شوید؛ خواهد کرد.

پس همانطور که گفته می شود، ظاهر یک مغازه از بیرون مهمترین نقش را در تبلیغ و جذب مشتری دارد؛ طراحی فضای مناسب و قابل دسترس در ورودی هر فروشگاه و ظاهر زیبا و متمایز آن از نکات بسیار مهم در دکوراسیون آن است. همچنین استفاده از علائم در بخش ورودی و نمای یک مغازه یا فروشگاه باعث می شود که افراد به صورت ناخودآگاه تخت تاثیر جملات دستوری و محترمانه این علائم قرار گرفته و به آن عمل کنند.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی به معنای ایجاد یک محیط زیبا و راحت است. طراحی داخلی در واقع ایجاد ساختار یک محیط است تا افراد ساکن در آن بتوانند به راحتی زندگی کنند و زیبایی ساختار فضا در آن رعایت شده باشد. طراحی داخلی از همان مراحل ساخت و ساز شروع می شود و تا مرحله سفت کاری ادامه می یابد.

طراحی داخلی معمولا بر اساس:

نوع کاربری محیط
ابعاد و فضای موجود
سلیقه ی مشتریان

انجام می شود. طراحی داخلی همانند سایر حرفه ها اصول و قواعدی دارد که لزوما باید در طراحی داخلی محیط های گوناگون مانند طراحی داخلی مغازه و … یا قسمت های مختلف از یک محیط مانند طراحی ویترین مغازه رعایت شود.

اصول طراحی داخلی

طراحی داخلی از اجزای مهم در هر ساخت و ساز به شمار می رود و در ایجاد فضایی کاربری و سازگار نقش مهمی دارد. به همین خاطر لازم است طراحان داخلی با فراگیری دروس تخصصی این حرفه، در کنار داشتن خلاقیت و مهارت به طراحی داخلی بر اساس قواعد آن بپردازند.

از اصول طراحی داخلی می توان گفت:

تناسب: هر قسمت از فضای محیط با توجه به نوع کاربری که دارد باید متناسب با آن، ابعاد و ویژگی های خاص خود را داشته باشد. همچنین لازم است رنگ بندی محیط، مواد بکار رفته در ساختار محیط و… با سبک طراحی و محیط تناسب و هماهنگی داشته باشد.
تعادل: تعادل در طراحی داخلی به دو قسمت تقسیم می شود. تعادل متقارن، نامتقارن. در تعادل متقارن باید نسبت به یک محور یا نقطه، اجزای دکوراسیون یکسانی در دو طرف آن قرار داشته باشند. در تعادل نامتقارن باید نظم هارمونی داشته باشند. در این تعادل لازم نیست تمام اجزا محیط یکسان باشند و می توان با در کنار هم قرار دادن اشیاء هماهنگ در کنار هم این تعادل را برقرار نمود.
یکی شدن و تاکید: از اصول دیگر طراحی می توان به تاکید یا یکی شدن پرداخت. تاکید به معنای به کارگیری المان های متقاوت در یک قسمت از محیط که باعث تمایز نسبت به سایر محیط بشود مانند نورپردازی و شکل و ابعاد متفاوت یک محیط. یکی شدن درست معنای مخالف تاکید دارد به معنای به کارگیری رنگ ها، جنس ها و اجزای یکسان در قسمت های مختلف یک محیط.
هماهنگی
اصل تضاد
ریتم و آهنگ
روشنایی
مقیاس

برای طراحی داخلی مغازه راه های بسیاری وجود دارند اما نکته مهم جلب نظر و فروش است. ما به شما یاد می دهیم چگونه یک طراحی داخلی مغازه خوب و موثر داشته باشید.

طراحی داخلی شیک و کاربردی مغازه با روشی خلاقانه

طراحی داخلی مغازه مهمترین قسمت یک کسب و کار است. اگر طراحی مغازه شما چشم نواز باشد و مخاطبان را جذب کند می توانید بر فرایند خرید مشتریان تاثیر بگذارید. به لحاظ روانشناختی اگر افراد در محیطی قرار بگیرند که تجربه خوشایندی را حس کنند این حس لذت در نوع عملکرد آنها اثرگذار خواهد بود. پس به یاد داشته باشید طراحی داخلی مغازه شما هویت کاری شما است. حال ما به شما یاد می دهیم طراحی مغازه دکوراسیون داخلی را چگونه و از کجا آغاز کنید تا جلب نظر هر چه بیشتر مشتریان را داشته باشید.

طراحی شیک و کاربردی مغازه

در طراحی مغازه به طور کلی طراحی نمای بیرونی مغازه، طراحی ویترین مغازه، دکوراسیون ویترین مغازه و طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه از جمله عوامل بسیار مهم در جلب نظر مشتریان شما در تصمیم افراد به خرید می باشد. یعنی مشتریان به واسطه نوع دکوراسیون نمای بیرونی و طراحی ویترین مغازه شما جذب آن می شوند و اگر هم قصد خرید نداشته اند حداقل اندک تاملی جلوی مغازه شما می کنند و یا اگر تاثیر گذاری شما بر آنها بیشتر باشد طراحی نما مغازه می تواند در ترغیب آنها برای خرید از مغازه شما بسیار موثر واقع شود. در ادامه فرایند خرید، طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه و چیدمان وسایل می تواند در به انجام رساندن یک خرید لذت بخش و رضایتمندانه برای شما و مشتری بسیار اثرگذار باشد .

طراحی داخلی شیک و کاربردی مغازه با روشی خلاقانه
طراحی منحصر به فرد نمای بیرونی و ویترین مغازه

طراحی نمای مغازه باید به صورتی خلاقانه انجام گیرد تا در جلب نظر مشتری شما و فروش بیشتر شما کمک کند. برای طراحی ویترین مغازه وقت بیشتری صرف کنید زیرا آنچه مشتری را به شما پیوند می زند ویترین مغازه است. بنابراین قدم اول در طراحی مغازه، نمای بیرونی مغازه شما و دکوراسیون ویترین مغازه شما است. ابتدا هدف خود برای زدن مغازه را به خاطر بیاورید و نوع محصولی که اراده می کنید را در خاطر خود مجسم کنید. اکنون با توجه به نوع محصول و محیط اجتماعی و فرهنگ مردمی که مغازه شما در آنجا واقع است بنگرید. با توجه به فاکتورهای ارائه محصول و فرهنگ اجتماعی مردم به نوع نمای مورد پسند آنها فکر کنید. متناسب با عوامل ذکر شده نوع متریال در طراحی نمای بیرونی مغازه خود را انتخاب کنید. به طور کلی هر طراحی بسته به متریال، رنگ و نوع محصول ارائه شده متفاوت خواهد بود. می توانید به طور معمول از متریال در دسترس و یا رنگ های پر طرفدار استفاده کنید و یا به صورت ابداعی و یا متفاوت ظاهر شوید. پیشنهاد ما به شما ترکیب این دو دسته است. تمام این موارد به خلاقیت شما در ارائه محصول شما وابسته است.

طراحی نمای داخلی مغازه به شیوه ای خاص

در طراحی دکور مغازه باید به این نکته توجه داشت که طراحی داخلی مغازه به گونه ای باشد که حس خوشایند و ذوق مشتری از طراحی بیرونی مغازه شما را از او سلب نکند و در ترغیب او به خرید موثر باشد. مشتری شما یا واقعا خریدار محصول شماست و یا قصد جدی برای خرید ندارد. تلاش شما باید به گونه باشد که دست خالی از مغازه خارج نشود. یکی از فاکتورهای اساسی طراحی داخلی مغازه، دکور و نمای داخلی جذاب است. توجه داشته باشید در هنگام طراحی داخلی مغازه، نمای بیرون و ویترین شما در جهت نمای داخلی باید باشد. بنابراین برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه تمامی المان ها و رنگ و متریال استفاده شده در نمای خارجی و ویترین مغازه باید در هماهنگی کامل با طراحی داخلی مغازه در نظر گرفته شود و در جای مناسبی استفاده شوند.

دکوراسیون داخلی مغازه شما شامل، طراحی سقف و نورپردازی آن، نورپردازی داخل مغازه و محصولات، کاغذ دیواری یا پتینه، بسته به نوع محصول شما ویترین، باکس و یا هر نوع طراحی برای نشان دادن محصول شما و چیدمان وسایل است. با توجه به مغازه شما نوع نورپردازی داخلی مغازه از اهمیت بالایی برخوردار است که در انجام آن دقت زیادی به خرج دهید.

طراحی داخلی شیک و کاربردی مغازه با روشی خلاقانه
طراحی داخلی مغازه برای مغازه های کوچک

طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک از حساسیت بیشتری برخوردارند. به دلیل محدودیت فضا در طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک باید به تک تک وسایل استفاده شده در مغازه و نورپردازی و رنگ مغازه دقت شود. اغلب مغازه های کوچک به علت نبود فضای کافی، در جلب مشتریان ناموفق هستند اما اگر چند نکته را رعایت کنند می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. با توجه به نوع محصولی که شما ارائه می دهید طراحی دکوراسیون مغازه کوچک دستخوش تغییر می شود. ابتدا باید اندازه وسایلی که مورد نیاز در مغازه شما است در نظر گرفته شود و یا حتی می توانید متناسب با فضایی که دارید به خلاقیت خود بسازید. مورد بعدی نوع نورپردازی و رنگ در مغازه است. توجه داشته باشید نورهای روشن و سرد فضا را بزرگتر نشان می دهند و برعکس رنگ های گرم و نورپردازی کم فضا را کوچک تر و عمیق تر نشان می دهد. بنابراین با توجه به نوع کاربری و فضای در دسترس و خلاقیت خودتان می توانید در هر فضایی هر چند کوچک طراحی های بسیار زیبایی انجام دهید.

تقسیم بندی انواع مغازه برای یک طراحی جذاب

در یک تقسیم بندی کلی میتوان سه نوع مغازه را نام برد. مغازه هایی که اجناس قابل پرو را ارائه می دهند مانند: مغازه های فروش لباس های زنانه و مردانه و بچگانه و کفش، مغازه هایی که خدمات ارائه می دهند مانند: آرایشگاه و کافی شاپ و مغازه هایی که اجناس را مستقیما می فروشند مانند: موبایل فروشی و…. .

توجه داشته باشید در این نوع تقسیم بندی طیف وسیعی از مغازه ها جای می گیرد اما در مغازه هایی که اجناس قابل پرو می فروشند فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین در طراحی های خود به این نکته توجه داشته باشید که نورپردازی و رنگ استفاده شده در طراحی داخلی مغازه شما تاثیر مستقیم بر احساس راحتی مشتری در مغازه خواهد داشت. همچنین در مغازه هایی که خدمات ارائه می دهند فضا اهمیتی دو چندان پیدا می کند. به دلیل ماهیت این نوع مغازه ها حتما قسمتی از فضای خود را باید به وسایل مورد نیاز خود اختصاص دهید زیرا نقش واسطه در تعاملات شما را ایفا می کند.

بنابراین باید توجه داشت متناسب با فضا از چه نوع وسایلی استفاده شود که علاوه بر کاربری مناسب و اندازه مناسب برای فضای شما، احساس راحتی را به مشتری شما منتقل کند. نوع سوم از انواع مغازه، آنهایی هستند که مستقیما اجناسی را به مشتری می فروشند. اهمیت کار شما در این موارد به ویترین و نمای بیرونی مغازه شما دو چندان

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن