ویباکس فورتنایت چیست و چه کاربردی دارد؟

نسخه موبایلی بتل رویال فورتنایت با توجه به پلتفرم های هدف خود از برخی جهات کار بسیار خوبی است و از برخی جهات ض

توسط ATRINNEWS در 29 آبان 1400

نسخه موبایلی بتل رویال فورتنایت با توجه به پلتفرم های هدف خود از برخی جهات کار بسیار خوبی است و از برخی جهات ضعف های ساختاری را به همراه دارد.

محیط های بازی و عملا هر چیزی که عموم مردم از نظر بصری با آن درگیر هستند، در نسخه موبایل، گرافیک هنری خود را کاملا حفظ کرده اند.

فورتنایت، محصول محبوب استودیوی اپیک گیمز، پس از عرضه بر روی کنسول های نسل هشتم و رایانه های شخصی، آنقدر بازدیدهای متفاوت و پردرآمد داشته است که مدتی پیش برای iOS منتشر شد و به زودی بر روی گوشی های اندرویدی نیز عرضه خواهد شد. با این حال، در حالی که نسخه موبایل بازی مطمئناً سرگرم کننده است، باید اعتراف کنیم که این فورتنایت به هیچ وجه بهترین پورتی نیست که می توان از نسخه اصلی ساخت، و در حالی که یک افکت سرگرم کننده است، بسیار عقب مانده است. در این میان شاید اولین نکته ای که بازی توجه ما را به خود جلب می کند گرافیک و کیفیت بافت های آن باشد. از نظر گرافیکی باید اعتراف کرد که فورتنایت به نوعی توانسته است دیدگاه های فانتزی خود را به عموم مردم ارائه کند و پیمایش نقشه آن از ابتدا تا انتهای بازی تفاوت چندانی با نسخه های کنسولی ندارد. علاوه بر این، شخصیت‌ها، منوها و تقریباً هر چیزی که مخاطب از نظر بصری با آن درگیر است، در نسخه موبایل کاملاً حفظ شده‌اند و خیلی سریع همان حس و تجربه‌ای را به بازیکن می‌دهند که این ساخته اپیک گیمز در پلتفرم‌های دیگر.

در صفحات بزرگتر به طور جدی تری شاهد کیفیت پایین برخی از بخش ها خواهید بود و گرافیک حذف شده در نسخه موبایل بیشتر به چشم می آید. برای خرید ویباکس فورتنایت به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

 

البته وقتی از گرافیک هنری به گرافیک فنی می روید، فورتنایت به تصویری از چند نکته مثبت و منفی در کنار هم تبدیل می شود که تفاوتی بین ارائه مزایا و معایب آن به بازیکنان وجود ندارد. به عنوان مثال بازی به دلیل حجم نقشه و جزئیات مختلفی که در ساخت تمامی قسمت های آن به کار می رود، یک جلوه عالی و ویژه برای گوشی های موبایل است و شانس تفریح ​​را افزایش می دهد. با این حال، حتی در قدرتمندترین پلتفرم تلفن همراه در حال حاضر، آیفون X، در حالی که نرخ فریم ثابت 30 را مشاهده می کند، گاهی اوقات پرش های سریع و کوتاه و حذف بسیاری از گرافیک های بازی از مواردی است که باید با آن مقابله کرد. از افت کیفیت تصویر گرفته تا ناپدید شدن بسیاری از عناصر نور و سایه در محیط، اینها از نکات منفی هستند که بدون توجه به قابلیت های دستگاه، آنها را لمس خواهید کرد و گاهی اوقات کمی از آنها آزرده خواهید شد. ضمناً در نسخه موبایل فورتنایت شاهد مشکل دیگری به نام افت شدید کیفیت برخی بافت ها به خصوص روی زمین هستید و از همه بدتر اینکه به یقین می دانیم که چه زمانی این مشکلات در آیفون X رخ می دهد، در گوشی‌های پایین‌تری که پس از انتشار نسخه با افزایش تعداد اندروید، همه این‌ها در سطح شدیدتر و آزاردهنده‌تری دیده می‌شوند. از سوی دیگر، کیفیت گرافیک فنی بازی بر روی پلتفرم های مورد بحث باعث شده است که فورتنایت واقعاً برای تبلت ها در دسترس باشد. زیرا در صفحات بزرگتر کیفیت پایین برخی از قسمت ها را جدی تری مشاهده خواهید کرد و گرافیک حذف شده در نسخه موبایل بیشتر به چشم می آید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن