رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک (Ketogenic) چیست؟

 

به گفته دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی آیا خوب است یا بد؟ آیا می توان این رژیم را جهت لاغری گرفت؟ این سوالات مرتب از سوی کاربران پرسیده میشود لذا تصمیم گرفتم مختصری در این خصوص صحبت کنم. البته من در اینجا نمی‌خواهم بگویم رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی چیست بلکه میخوام نظر شما را به این جلب کنم که در علم، نظر فردی اهمیتی ندارد حتی اگر معروف ترین متخصص تغذیه دنیا هم در مورد رژیم کتوژنیک صحبتی کند باید آن صحبت، بر اساس مطالعات و تحقیقات باشد و مستند صحبت کند.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی چگونه است؟

اما مصرف سبزیجات نامناسب، مسئله ای بسیار جدی ست و یکی از مهمترین اشتباهات رژیم کتوژنیک می باشد. اما توصیه و پیشنهاد کارشناسان تغذیه این است که؛ در دوره های اولیه شروع رژیم کتو، می توانید شیرین کننده های مصنوعی را جایگزین قندهای طبیعی کنید تا به تدریج مصرف قندها را به حداقل کاهش دهید. با این حال، شما می توانید میزان چربی خود را با محدود کردن کربوهیدرات ها و خوردن پروتئین حیوانی بیشتر افزایش دهید. اما میزان فیبر مورد نیاز، به عوامل مختلفی از جمله وزن فعلی و مقدار وزنی که می خواهید کم کنید بستگی دارد.

 رژیم کتوژنیک به منظور اینکه در فاز کتوسیس باقی بمانید توصیه میشود که روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. بعضی از سالم ترین غذاها در جهان، مانند سبزیجات دارای برگ سبز، سبزیجات چلیپایی، مارچوبه، آرتیشو، ، سبزیجات دریایی، گیاهان و ادویه جات، در واقع دارای کربوهیدرات بسیار کم هستند و بنابراین در رژیم کتوژنیک یا حتی در “روزهای کم کربوهیدرات” مناسب است، حتی اگر شما رژیم غذایی دوره ای کربوهیدرات را انتخاب کرده باشید.

کره در رژیم کتو خوب است؛ پنیر پرچرب عالی است و خامه سنگین، بخصوص اگر در غذاها استفاده شود فوق العاده است. تأثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر دیابت و پیشدیابت چگونه است؟ متخصصان تغذیه دریافتند؛ بیشتر افرادی که رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی بالا و کربوهیدارت ناچیز را دنبال می کنند، اغلب دچار یبوست هستند. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند.

آیا می توان این رژیم کتوژنیک را جهت لاغری گرفت؟

 زمانی که بدن با کاهش کربوهیدرات مواجه می شود به سراغ سوزاندن چربی ها رفته و روند کاهش وزن آغاز می شود. در برخی آزمایشاتی که میزان کربوهیدرات رژیم غذایی کاهش پیدا کرده بود و البته نه کتوژنیک، بهبود در هورمونها و وضعیت این زنان مشاهده شده است. اما توصیه کارشناسان تغذیه این است که با مصرف به اندازه آب و گنجاندن غذاهایی حاوی منیزیم؛ از جمله اسفناج، آووکادو، بادام و… همچنین در سوزاندن چربی و کاهش وزن به بدن کمک می کند. میتواند باعث کاهش زیاد قند خون و انسولین در بدن شود، کاهش قند خون و افزایش اجسام کتونی میتواند در درمان برخی بیماری ها از جمله دیابت نوع ۲ مفید واقع شود.

به طوریکه اگر موادی را مصرف کنید که کالری دارند، در واقع رژیم گرفتن شما بی فایده میباشد. این رژیم به این صورت میباشد که شما در طول هفته که هفت روز میباشد، دو روز آن را روزه میگیرید و نیاز کالری خود را به یک چهارم نیاز روزانه محدود میکنید و پنج روز دیگر را به طور معمول و عادی غذا میخورید. برخی از این نوشیدنی ها شامل موارد زیر می شود: – آب: آب بهترین نوشیدنی ممکن است و باید در طول روز مصرف شود. پس لازم است از اشتباهات رژیم کتوژنیک آگاه شوید و مراقب باشید که دچار تله های رژیم کتوژنیک نشوید.

 تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. در این رژیم کاملا ممنوع هستند و باید در طول این رژیم از مصرف آنها اجتناب کرد. به گفته برخی محققان، این تغییر در متابولیسم فواید زیادی دارد، اما همانطور که نویسندگان خاطرنشان کردند، در حالی که چنین رژیمهای غذایی برای بیماریهای متعدد استفاده میشود، ولی پیامد سوخت و ساز بدن و ایمنی آنها ناشناخته است.

گفتنی است که این ماده معدنی، انرژی زا می باشد. با مصرف شیرین کننده های مصنوعی، تمایل بیشتری به مصرف شیرینی جات و انواع قندها پیدا می کنید. این رژیم به همراه افزایش کتون، مزیتهای فراوانی برای سلامت فرد دارد. این محدودیت و انتخاب سبزیجات با کربوهیدرات پایین، تناقض های فراوانی با تصور افراد از رژیم های کاهش وزن دارد. زیرا دائما باید مقدار کربوهیدارت مصرفی خود را کنترل کنند و هم زمان محدودیت فراوانی در انتخاب سبزیجات دارند. از چه نوشیدنیهایی باید دور بود؟

نداشتن برنامه غذایی منظم و از پیش تعیین شده، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است که ممکن است شما را از مسیر رسیدن به هدف دور کند. به گفته دبیر علمی و استاد یار دانشکده پزشکی دانشگاه آریزونا؛ اغلب افراد تصور می کنند که رژیم کتو تنها بر پایه دریافت پروتئین و چربی ها استوار است. در نتیجه نیاز بدن به منیزیم بیشتر خواهد شد.

رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum kuşadası escortbirthday giftkameralı su tesisatçısıTurkcell Mobil Ödeme BozdurmaGüvenilir Mobil Ödeme BozdurmaGüvenilir Mobil Ödeme Bozdurma