نحوه بازیابی صفحه اصلی

ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره ک

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره کنترل میشوند. امروزه با به روی کار آمدن ماشینهای کنترل عددی کاربرد این ماشین آلات بسیار محدود شدهاست. فاصله کوتاهتر و مجموعه کلیدهای کمتر شدهاست. اما حالا به جز کلیدهای Cherry MX کمپانی Cherry Corp یا همان ZF Electronics، سازندگان دیگری هم به جمع تولیدکنندگان اضافه شدهاست. در این صفحه کلید دقت شده حروفی که بیشتر استفاده میشوند در کنار هم قرار نگیرند. آنها ممکن است صفحه کلید عددی نداشته باشند و کلیدهای عملیات در برخی موارد نسبت به صفحه کلیدهای استاندارد در جای متفاوت قرار گرفتهاند. حافظه مجازی، تصوری در ذهن کاربران ایجاد میکند که انگار آنها در حال کار کردن با یک حافظه بزرگ و پیوسته هستند. ناوب تایپ توسط یک انگشت خاص بایستی حداقل و تناوب حرکت دستها بایستی حداکثر باشد. در عین حال جهت کاربران دائمی رایانه نیز استفاده از صفحه کلیدهای NATURAL KEYBOARD توصیه میگردد که کلیدهایی نرم داشته و به دلیل وضعیت خاص قرارگیری کلیدها در شیب، اصول ارگونومیک ۳ گانه به خوبی رعایت میگردد. کاربران صفحه کلیدهای تصویرساز اغلب ناراحتی فزایندهای را در نوک انگشتان خود حس میکنند که ناشی از فقدان احساس تماس در هنگام تایپ کردن است.

تعدادی از صفحات کلید لپ تاپ بعد از شکستن دکمهها به جای خود بازنمیگردند و مجبور به تعویض کلی کیبرد میباشید. وقتی مرورگر یک صفحه را باز میکند ابتدا وب سرور آدرس صفحه خانگی را به مرورگر ارسال میکند و سپس از آنجا به صفحات دیگر منتقل میشود. صفحه کلید تاشو یک چیزی بین دو نوع استاندارد و در اندازه لپتاپ است. معمولاً صفحه کلیدهای دستهای تمامی کلیدهای الفبایی و نمادهای رایج که در صفحه کلیدهای استاندارد وجود دارد استفاده میکند و بعضی از نمادها تنها با فشار دادن دو کلید در دسترس هستند؛ که یکی از آنها به عنوان کلید عملگر مانند شیفت برای نوشتن حروف بزرگ کاربرد دارد. در حال حاضر کیبورد مکانیکی دوباره در دسترس قرار گرفته و حتی به محبوبیت قابل توجهی نیز رسیدهاست و به عنوان جایگزینی برای کیبوردهای ارزان قیمت در نظر گرفته میشود. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید.

فناوری صفحه کلید نوری با استفاده از ابزار انتشار نور و حسگرهای نوری برای شناسایی کلیدها استفاده میکند. برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژهای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرتو نور در هر ردیف از کلیدها (بیشتر پرتو عمودی) استفاده میکند. کاربران با استفاده از دیگر وسایل ورودی مانند موشواره(Mouse) یا صفحه لمسی میتوانند هر یک از کلیدهای مجازی را برای ورود متن فشار دهند. کدهای سمت کاربر مانند جاوااسکریپت یا تکنیکهای ایجکس (AJAX) میتوانند داخل متن HTML قرار بگیرد یا مانند استایل شیتها در فایل جداگانه به سند اصلی متصل شوند. تایپ کاور (Type Cover) صفحه کلید مخصوص لپ تاپهای مایکروسافت سرفیس است که بصورت مغناطیسی به لپتاپ متصل میشود. صفحه کلید قابل انعطاف (Flexible keyboard) ترکیبی از کیبورد استاندارد و کیبورد لپتاپ است که دارای تعداد زیادی کلید با فاصلههای کوتاه است. مکانیسم به کار رفته در دکمههای لپتاپ شبیه سوییچهای قیچی است و بر خلاف صفحهکلیدهای کامل، چندان شباهتی به سوییچ پلاستیکی ندارند. رایجترین نوع چیدمان صفحهکلیدهای امروزی است. در مرز غربی صفحهٔ عربستان، منطقهٔ گسل تبدیلی شامل گسلهای آناتولی شرقی و دریای مرده واقع است که صفحات مجاور در این نقطه در حال سایش یکدیگرند. Conte nt has been g ener ated  by GSA Con᠎te᠎nt  Generator Dem over​si​on.

که همراه با صفحات هند و آفریقا در طی میلیونها سال (در حدود ۲۰ میلیون سال برای صفحهٔ عربستان و ۵۰ میلیون سال برای صفحهٔ هند) در حال حرکت به سمت شمال و در نهایت برخورد با صفحهٔ اوراسیا بودهاست و میتواند در آینده زمینلرزههایی با شدت کمتر از ۴ ریشتر به وجود آورد. نور از سمتی به سمت دیگر درون صفحه کلید حرکت میکند و تنها بوسیلهٔ کلیدها متوقف میشوند. کلیدهای کنترلی (Control Keys): این کلیدها به تنهایی یا در ترکیب با دیگر کلیدها برای انجام اقدام خاصی استفاده میشوند. کلیدهای حرفیعددی (Alphanumeric Keys): شامل حروف، اعداد، نشانهگذاری و نمادها هستند. با نامهای دیگری همچون صفحه کلیدهای تصویر نوری، صفحه کلید حساس به نور، صفحه کلید تصویری الکتریکی و فناوری تشخیص بهکارگیری کلید نوری شناخته میشود. بیشتر صفحه کلیدهای نوری به دو پرتو نور (پرتو افقی و عمودی) برای شناسایی کلیدهای حقیقی نیاز دارند. Logitech و Razer دو کمپانی مطرح هستند که در کنار Cherry مشغول تولید کیبوردهای مکانیکی شدهاند. یک کیبورد مکانیکی میتواند بیشتر از پنج کامپیوتر عمر کند. تا چندی پیش برند Cherry تنها برندی بود که کلیدهای کیبوردهای مکانیکی تولید میکرد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمایندگی اینتکس در غرب تهران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن