نگاهی به مسابقه اتومبلیرانی رالی گروه B

خصیصه اصلی رالی گروه B نبود محدودیت برای تیونینگ و تقویت بدنه اتومبیل بود و نبود این محدودیت واسطه حضور خودرو

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

خصیصه اصلی رالی گروه B نبود محدودیت برای تیونینگ و تقویت بدنه اتومبیل بود و نبود این محدودیت واسطه حضور خودروهای قوی و درندهای مانند آئودی کواترو S1، فورد RS200، پژو ۲۰۵ توربو ۱۶ سوپاپ و پورشه ۹۱۱رالی، به مسابقات اتومبیلرانی رالی شد. در آن زمان سریعترین گونه 205 با پسوند GTi یکی از برترین هاچبکهای سریع جهان بود، با این حال حتی نمونه تقویت شده این خودرو برای رقابت با خودروهای فوق سریع رالی آن زمان اینجا کلیک نمایید کافی نبود. در این مطلب قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. 4. گلگیرهای عقب پژو 205 T16 دارای هواکش بوده و برای دسترسی به پیشرانه، به سمت بالا حرکت می­کردند. نصب توربو شارژ پژویی(البته فقط به منظور موتور های 2.4 لیتری و به بالا) … دیفرانسیل محدود لغزشی Quaife، رینگهای OZ و پیشرانهی 2 لیتری با 212 اسب بخار قدرت، تمام چیزی است که فورد فوکوس نسخه RS Mk1 را نسبت به نسخه اصلی متفاوت میکند.

قدرت موتور نسبت به ابعاد و وزن خودرو جوابگو بوده و شتاب قابل قبولی را به شما اینجا ارائه میکند. در ایران پیشرانهٔ ئیسی۵ توسط ایران خودرو بومیسازی شده و با نام TU5P عرضه شد که طبق ادعای کارخانه نسبت به ئیسی۵، ۱ اسب بخار قدرت و ۶ نیوتن متر گشتاور کمتری را ارائه میدهد. به نوعی که در طول سالهای برگزاری رالی گروه B خودروسازانی مانند آئودی، پورشه، امجی، پژو، لانچیا، تویوتا، نیسان و فورد در تلاش مداوم برای رسیدن به حداکثر قدرت موتور بودند. همیشه سعی کرده ایم از ادعاهای گزاف دوری کنیم و برای قیمت گذاری محصولات و خدمات خود یک منطق به کار ببریم و مشتریان گرامی نیز با مطالعه موارد و مشاهده نمونه کارهای ما خود تصمیم بگیرند.منطق قیمت گذاری ریمپ در ریمپ چیپ بر مبنای قیمت ایسیو خودرو، قیمت خودرو، ماژول و لایسنس خریداری شده و دستمزد تکنسین است.بنابراین قیمت ریمپ 206 تیپ 3 با توجه به موارد فوق محاسبه می شود و همچنین در ذیل به برخی از تفاوت ها و توانایی های مجموعه ما اشاره شده است.

با این حال دنده را در حالت یک قرار داده و شروع به حرکت میکنیم. به این ترتیب S4 تبدیل به موشکی شد که غرش موتور آن، صدای دلنشین تعویض دندهها و گیربکسش و فریاد خشم آلود در هنگام معکوس کردن دنده بینندگان رالی و خودرو بازان را محصور، رانندگان را هیجان زده برای کسب تجربه رانندگی با آن میکرد. ماشین ارتفاع زده شده - درگ از دنده 2 و سرعت 50 و 405 جلوتر بود اسپرو موتور فابریک - دو سر نشین - شیش. درگ پژو 405 SLX تقویت ریو تقویت شده 2 3,116 بازدید … نام خودرو: درگ پژو 405 SLX تقویت ریو تقویت شده 2 پژو 405 GLX … 405 ، تک سر نشین شیشـه ها بالا - موتور تقویت . اما نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، کمبود قطعات یدکی و تزئینی آن در بازار بوده که همین موضوع باعث میشود قیمت قطعات آن درصورت موجود بودن بسیار بالا باشد.

همچنین عایقبندی ضعیف کابین و نازک بودن درهای جانبی باعث میشود که صدای موتور و صدای باد در سرعتهای بالاتر درون کابین نفوذ کند که این موضوع میتواند در رانندگیهای طولانی مدت کمی آزاردهنده باشد. فورد دقیقا 4501 عدد از این خودرو را ساخت اما بعدها به ناموفق بودن این کلیک کنید نسخه اعتراف کرد. این قانون به تولد خودرویی موتور-عقب و چهارچرخ محرک به نام پژو 205 T16 منجر شد که در مارس 1984 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این اشتیاق و استقبال عمومی، عطش سرعت برای شرکت در این مسابقات را بین کمپانیهای بزرگ و مشهور خودروسازی روز به روز افزایش میداد. این هاچبک جمعوجور که در چندین فرم اتاق و در فاصله سالهای 1983 تا 1998 روی خط تولید قرار داشت، توانست در سال 1990 عنوان پرافتخار «خودروی برتر دهه 80 میلادی» را از نشریه CAR دریافت کند، عنوانی که با توجه به استقبال گرم مشتریان از 205 کاملاً برازنده­ آن بود. اما یاد و خاطره گروه B همواره در خاطر علاقمندان رالی باقی ماند. حذف این گونه محدودیتها و حضور چنین خودروهایی، تب و تاب رالی گروه B را در بین علاقمندان به ورزشهای رالی و خودروسازان بسیار بالا برد تا حدی که همچنان بسیاری معتقدند اشتیاق جمعی به ای مسابقات تکرار نشدنی بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402