آنها در مقابل درآمدهای CPA را با آنها ساخته شده با اسباب بازی بادی. این ناخوش

آلبرت بندورا در ۴ دسامبر ۱۹۲۵ در منطقهٔ زیبا ولی کوهستانی و سرد شمال آلبرتا، کانادا به دنیا آمد. آلبرت بندورا

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

آلبرت بندورا در ۴ دسامبر ۱۹۲۵ در منطقهٔ زیبا ولی کوهستانی و سرد شمال آلبرتا، کانادا به دنیا آمد. آلبرت بندورا، (به انگلیسی: Albert Bandura) یک روانشناس، پژوهشگر و استاد بازنشستهٔ دانشگاه استنفورد اهل کانادا و ایالات متحده آمریکا بود که نظریه یادگیری مشاهدهای یا مدلینگ را مطرح کردهاست. پیش از سال ۱۹۷۵، فقط حدود دو درصد از اسباب بازیها از لحاظ جنسیتی از یک دیگر جدا میشدند، در حالی که امروز در فروشگاهها این دستهبندی گسترش بیشتری پیدا کردهاست، محقق کلر میلر میگوید: «اسباب بازیها امروزه یک قلمرو جهانی محسوب میشود، امروزه تمام اسباب بازیها برچسب جنسیت دارند.» مجله نقش جنسی در این زمینه در سال ۱۹۷۵ با تمرکز بر تأثیرات جنسیت در جوانان آغاز شد. بر پایه گزارش مجله روانشناسی عمومی، او پس از بیاف اسکینر، زیگموند فروید و ژان پیاژه، چهارمین روانشناس قرن بیستم از لحاظ بیشترین استناد در مقالات روانشناسی است و از آنجایی که ۳ روانشناس نامبرده در قید حیات نیستند، آلبرت بندورا نخستین روانشناس زنده و در قیدِ حیاتِ فعلی از لحاظ بیشترین استناد در مقالات روانشناسی است.

تیم ملی سافتبال زنان چین پس از کسب مقام چهارم در مسابقات آسیایی سافتبال زنان ۲۰۱۷، به بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ راه یافت. در قالبگیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر میکند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است که پس از تزریق مواد به شکل و فرم قالب در میآید و سخت میشود. قالب تزریق پلاستیک معمولا از دو جزء اصلی تشکیل می شود. یکی از روشهای تولید، ساخت قطعات به وسیلهٔ موادی است که قابلیت تزریق در داخل حفره یک قالب را دارند. یکی از مشهورترین پژوهشهای «آلبرت بندورا» مربوط به آزمایشی با یک عروسک باد شده به طول ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر به نام «بوبو» است که این آزمایش به آزمایش «عروسک بادکرده بوبو» (به انگلیسی: Bobo doll experiment) مشهور است که بندورا به وسیلهٔ آن، توانست نشان دهد که چگونه مشاهدهٔ رفتار پرخاشگری میتواند بر یادگیری خشونت کودکان تأثیر داشته باشد. ᠎Post was g᠎enerated by G SA C᠎onte​nt G​en᠎erator Dem᠎over᠎si on!

البته انتقاداتی نیز به آزمایش بندورا شدهاست مثلاً «فرگوسن» (به انگلیسی: Ferguson) در سال ۲۰۱۰ بر این باور بود که آزمایش بندورا تنها نشان میدهد که کودکان به دلیل دیدن رفتار ویدئویی پرخاشگرانهٔ بزرگسال و تقلید رفتار آنها علاقهٔ خود را میخواهند به بزرگسال نشان دهند و به این معنا نیست که در آنها انگیزهٔ پرخاشگرانه تقویت شده باشد. گروه دوم: را کودکانی تشکیل میدادند که آنها هم رفتار الگوی بزرگسال را تماشا میکردند اما این رفتار یک رفتار خشونتآمیز نبود و بهصورت بازی با سایر اسباب بازیهایی بود که در اتاق آزمایشی توسط آزمایشگر فراهم شده بود. بالون یک شی انعطافپذیر با قابلیت پر شدن هوا و همچنین گازهایی مانند هلیوم، هیدروژن، اکسید نیتروژن یا اکسیژن است. یادگیری مشاهدهای، یکی از مهمترین الگوهای یادگیری در هیجانرفتار و تنگفتار را ارائه میدهد زیرا بر این اساس، نهتنها رفتار را میتوان از طریق مشاهده آموخت بلکه واکنشهای هیجانی مانند ترس و شادی را نیز میتوان بر مبنای روش جانشینی شرطی کرد. علاوه بر شاگردی نزد استاد بزرگی مثل اسپنس، درس خواندن در دانشگاه آیووا یک تأثیر مهم دیگر در زندگی بندورا داشت. گروه اول: کودکانی بودند که رفتار خشونتآمیز یک الگوی بزرگسال را به مدت ده دقیقه نسبت به بوبو تماشا میکردند که بهصورت پرخاشگری فیزیکی، حملهکردن و ضربهزدن به عروسک بادی بود و همزمان با داد و فریاد، پرخاشگری کلامی را نیز نشان میدادند مثلاً میگفتند: «بزن تو دماغش!

یا «شارون و وُولی» (به انگلیسی: Sharon & Woolley) در سال ۲۰۰۴ بیان کردند که کودکان در سن ۳ تا ۶ سال نمیتوانند بین دنیای واقعی و خیالی تفاوتی قائل شوند و بههمین دلیل با این آزمایش نمیتوان نتیجه گرفت که کودکان در دنیای خود پرخاشگری را تقلید کردهاند با وجود همهٔ این انتقادات، آنچه که بندورا و دیگران توانستند نشان دهند، اهمیت یادگیری مشاهدهای الگوی رفتاری والدین در کودکان است. اسپنس بود. با اینکه بندورا به روانشناسی بالینی علاقهداشت، تحت تأثیر اسپنس، شاهد دقت و صرامت تحقیقات تجربیشد و از نزدیک شاهد مفهومپردازی نظری اسپنس دربارهٔ یادگیری شد. به هنگام انتخاب دانشگاه برای فوقلیسانس، بندورا از علاقه خود به روانشناسی بالینی پیروی کرد و به دانشگاه آیووا رفت که در آن زمان یکی از مراکز اصلی برای مطالعه دربارهٔ نظریههای یادگیریبود و لیدرشیپ آن دست نظریهپرداز معروف یادگیری، کِنِتدبلیو. مثل بسیاری از کودکانی که در روستاهای کوچک به دنیا میآیند، بندورا، از ابتدائی تا دبیرستان به یک مدرسه رفت. قایق بادی یک قایق سبکوزن است که دو طرف آن از لولههای انعطافپذیر دارای گاز تحت فشار ساخته میشود. برای قایقهای کوچکتر، کف و زیر آن انعطافپذیر است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن