«and We Won't Take It Anymore!

مدل 1600XL - نام رمز این مدل Shakti بود که دارای دو تراشه ۶۵۰۲ و ۸۰۱۸۶ و دو گرداننده داخلی فلاپی دیسک ¼۵ اینچ

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

مدل 1600XL - نام رمز این مدل Shakti بود که دارای دو تراشه ۶۵۰۲ و ۸۰۱۸۶ و دو گرداننده داخلی فلاپی دیسک ¼۵ اینچ بود. مدل 1450XLD - در اصل این مدل یک 1400XL بود به همراه یک گرداننده فلاپی دیسک داخلی ¼۵ اینچ و درگاه گسترش جهت اضافه نمودن گرداننده دوم. مدل 65XEP - یک نسخه پرتابل از مدل 65XE به همراه گرداننده ۳٫۵ اینچ فلاپی دیسک، نمایشگر سبز کاتدی ۵ اینچ و بسته باتری بود. تعداد زیادی گرداننده نوار کاست که همه آنها مشابه هم بودند و توانایی ذخیره اطلاعات با سرعت ۶۰۰ بیت در ثانیه را بر روی یک نوار استاندارد صوتی داشتند. هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز کردن بر برآورده کردن یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانستهاند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند. مدلهای 65XE و 130XE (سال ۱۹۸۵) - در واقع مدل اصلاح شده 800XLF به همراه یک کیس و صفحه کلید جدید بود. سیستم بازی XE (سال ۱۹۸۳) - یک کنسول بازی با رنگ بدنه نخودی روشن با یک صفحه کلید نرم و مسافرتی که کاملاً جدا از دستگاه بود.

جایگزین گردید. تراشه GTIA هم که توسط «جورج مک لئود» طراحی شده بود، دارای سه رنگ جدید در محیط گرافیکی ANTIC بود که دستگاه را قادر میساخت تا رنگهای بیشتری را بر روی صفحه نمایشگر، به نمایش درآورد. مدل 65XEM - این مدل با تراشه سینتی سایزر صوتی AMY همراه بود که البته تولید آن لغو وب سایت شخصی شد. این دستگاه به مرحله پیش تولید رسید اما بعد از مدتی توسط جک ترامیل تولید اصلی این کلیک مدل لغو شد. مدل 1400XL - مشابه مدل 1200XL به اضافه درگاه PBI، تراشه FREDDIE، مودم داخلی و یک تراشه سینتی سایزر صوتی Votrax SC-01 که توسط شرکت آتاری لغو شد. هردو مدل دارای زبان برنامهنویسی بیسیک داخلی و یک درگاه گسترش با نام PBI بودند. یک لیست کامل به زبان ماشین دستورهای لازم را به این تراشه میدهد که با نام «لیست نمایش» شناخته میشود. ↑ در آن زمان رایانههایی که از تلویزیونهای آنالوگ به عنوان نمایشگر اصلی خود استفاده میکردند، دارای سرعت ساعت CPU عجیبی بودند تا بتوانند با سیگنال تلویزیونهای آن زمان خود را مطابقت دهند. ↑ رایانه «TSR-80» در واقع از یک تلویزیون سیاه و سفید دستکاری شده به عنوان نمایشگر استفاده میکرد. بهطور معمول کالون، یک ماده مصنوعی که از سال ۱۹۶۶ میلادی تولید میگردد، در این عطرها به کار گرفته میشود.

عطرهایی که از مواد مصنوعی بهطور وسیعی در آنها استفاده شده با قیمتهای مناسبتر در دسترس هستند. به کاربران توصیه کرد که تار عنکبوتهای روی شکاف کارتریج رایانه خود را تمیز کنند. 130XE دارای ۱۲۸ کیلوبایت حافظه رم و یک رابط کاربری کارتریج توسعه یافته (ECI) به جای درگاه سریال (PBI) بود. اولین نمونههای 65XE فاقد ECI یا PBI بود که البته در مدلهای جدیدتر ECI اضافه شد. مدل 900XLF - مدل بازسازی شده 800XLF بود. مدل 600XL و 800XL (سال ۱۹۸۳) - به عنوان سیستمهای جایگزین ۴۰۰، ۸۰۰ و 1200XL معرفی شدند. هر روغن معطری شامل دهها تا صدها مواد افزودنی مختلف میباشد و این مسئله بسته به نوع نقشی است که آن عطر بازی خواهد کرد. منابع این ترکیبات از قسمتهای مختلف گیاه میتواند باشد. گلها: رایحههای که شامل بوی یک یا چند گل مختلف باشد. بوهای اصلی(قلب): شامل یک یا چند ماده برای مفهوم خاصی مانند «رز» میباشد. فورانوکومارین ماده طبیعی که در گریپ فروت یا کرفس وجود دارد، میتواند موجب واکنشهای شدید حساسیتی یا افزایش حساسیت به اشعه فرابنفش گردد. مادر کلی است. زنی حساس که به شدت نگران تربیت و سلامتی پسرش است و این اخلاق افراطی اش میتواند ریشه در شغلش داشته باشد. استفاده میکردند. هر کدام از لوازم جانبی که به سیستم متصل میشد یک «ID» مخصوص میگرفت و در هنگام بوت شدن سیستم درایورهای مورد نیاز را به رایانه منتقل میکرد.

هر دو سیستم دارای شیارهای توسعه حافظه (تا ۴۸ کیلوبایت) نیز بودند. ۴۰۰ و ۸۰۰ (۱۹۷۹) - رایانههای اولیه در بدنههای نخودی رنگ قرار داشت، مدل ۴۰۰ یک صفحه کلید پردهای داشت، مدل ۸۰۰ نیز دارای کلیدهای کامل، دو درگاه کارتریج و خروجی نمایشگر بود. ، صفحه کلید عددی، ماجول حافظه، تبلت لمسی و یک ماجول تصویری ۸۰ ستونی میباشند. سیستم بازی XE در واقع یک نسخه از رایانه 65XE بود که با اکثر نرمافزارها و سخت افزارهای خانواده آتاری ۸-بیت سازگاری داشت. ↑ یکی از مهندسان دوران ۸-بیت Joe Decuir نام داشت که بعدها و هنگامی که در استخدام شرکت مایکروسافت بود بر روی سیستم USB نیز کار میکرد و یکی از اولین افرادی است که بر روی اولین USBهای ساخته شده مشارکت داشتهاست. تراشه ANTIC (مخفف انگلیسی: Alphanumeric Television Interface Controller) یک ریزپردازنده است که وظیفه انجام عملیات گرافیکی در سری رایانههای آتاری ۸-بیت را بر عهده دارد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اینجا لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402